Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Willem Z.
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 14, 2017 om 15:32Serviceabonnement bij tussenpersoon opzeggen lukt niet.Bij NH1816 had ik oa huis, rechtsbijstand, inboedel, reis, aansprakelijkheid, 2 auto's, een motor, 2 elektrische fietsen, lopen. Niets dubbel en niets overbodig.
Het abonnement is nu beëindigd. Nu is afgesproken dat eenvoudige administratieve handelingen: bijv. een verhuizing of wijzigen rekeningnummer voor niets worden gedaan. Heb ik echt advies nodig dan zullen daar kosten voor in rekening worden gebracht. Die kosten kan ik zien op hun site en zullen ook vooraf kenbaar worden gemaakt in een adviesovereenkomst. Fair deal lijkt mij. Net zoals bij een advocaat, notaris of makelaar. Dankjewel voor je input. -
Dec 14, 2017 om 12:39Serviceabonnement bij tussenpersoon opzeggen lukt niet.Bij NH1816 had ik oa huis, rechtsbijstand, inboedel, reis, aansprakelijkheid, 2 auto's, een motor, 2 elektrische fietsen, lopen. Ik ben zo'n € 21,- per maand goedkoper uit.
De € 30,- per maand vind ik ook echt veel teveel maar ik snap ook dat hun schoorsteen niet voor niets kan roken en ik zie ook de toegevoegde waarde van een tussenpersoon. Ze waren altijd snel en persoonlijk bereikbaar en hebben mijn goede vriendin echt goed geholpen. Als zij goedkoper 10-15 euro goedkoper konden was ik gebleven. Service kost geld maar om daar bijna € 260,- per jaar extra voor te betalen is mij teveel.
Ik had er nooit aangedacht maar de Reaal polis heeft de tussenpersoon nooit aan verdient. Deze is pas 2 jaar geleden bij hun in het beheer gekomen. Ze vinden het vervelend om daar nu zorgplicht voor te hebben. We hebben nu afgesproken dat het abonnement wordt beëindigid en zij makkelijke administratieve handelingen voor niets doen. Wanneer ik advies nodig heb zullen er kosten worden gerekend die ze dan vooraf kenbaar maken. Net als bij een advocaat, makelaar en notaris zeg maar.
Bedankt voor je input. -
Dec 11, 2017 om 15:36Serviceabonnement bij tussenpersoon opzeggen lukt niet.Daar heeft u inderdaad een punt: dat de provisie al werd uitgekeerd en adviezen dus al zijn betaald. Bedankt voor die zienswijze.
Ik heb net met NH1816 Assurantien gebeld en zij hebben zojuist per mail bevestigd dat per ingangsdatum van mijn abonnement zij geen provisie meer hebben uitgekeerd.
Overigens mijn tussenpersoon of in ieder geval de mensen die er werkten ben ik altijd heel tevreden geweest. Voel me dan ook zeker niet belazerd. Zij hebben ook mijn goede vriendin geholpen met verzekeringen. Ondanks al zijn "misstappen" en verorderingen daarom hebben zij ervoor gezorgt dat hij een tweedekans kreeg zonder dat ze hem kenden. Ik moet ze nageven dat dit zijn bank en eigen tussenpersoon toen niet is gelukt. Mede daarom ook loyaal geweest en daarom valt het afscheid mij zo tegen.
Ik vind met name de opstelling van de directeur triest, inhalig en kinderachtig. Het siert het kantoor zeker niet. -
Dec 11, 2017 om 14:38Serviceabonnement bij tussenpersoon opzeggen lukt niet.
Ik denk dat ik niet duidelijk was, mijn fout. De premies voor al mijn verzekeringen bij elkaar werd wel € 35,- goedkoper omdat de tussenpersoon geen provisie meer kreeg. Ik kreeg een abonnenent van € 30,-. Ik was dus € 5,- voordeliger uit. Een fair-deal leek mij toen.
Dat Reigerdael dossier en AFM-informatie is niet helemaal vergelijkbaar omdat ik de overeenkomst zelf ben aangegaan. Het gedeelte voor betalen per advies vind ik wel interessant.