Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Zonnescherm
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Aug 6, 2023 om 06:34Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?Bedankt voor uw advies en het meedenken. Ik zal ermee aan de slag gaan. ;-)
Ik zal maandag eerst nog een proberen contact op te nemen met de vraag of ik daadwerkelijk al word afgesloten als mijn betaling voor de maand augustus rond de 11e binnenkomt. Misschien gebeurt dit pas de 16e zoals ze in de mail schrijven en ben ik dan nog op tijd?
Dit zal ik dan vragen. Hopelijk krijg ik dit maal iemand die vriendelijk is en die wel de tijd wil nemen om inhoudelijk naar deze kwestie te kijken zonder de verbinding te verbreken. Ik heb hierover ook een klacht ingediend middels de enquête die ik achteraf per mail kreeg. -
Aug 6, 2023 om 06:25Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?Geen probleem!
En zeker niks persoonlijks tegen Tenormin. ;-)
Ik vatte haar reactie wellicht verkeerd op omdat het voor mij leek alsof er werd getwijfeld aan mijn intenties en objectiviteit.
Als dit niet zo bedoeld was dan mijn oprechte excuses hiervoor! -
Aug 6, 2023 om 01:31Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?Online heeft zelf gezegd dat een handmatige betaling natuurlijk ook mag maar dan hoogstens iets minder snel terug te zien is. Ook in de mail die ik heb bijgevoegd (zie latere reacties) staat dat als er al op andere wijze is betaald de mail als niet verzonden kan worden beschouwd. Ze noemen het dus zelf ook gewoon.
-
Aug 6, 2023 om 01:14Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?@tenormin Domme reactie door te insinueren dat ik niks kan/wil bewijzen.. Het is werkelijk hoe het gegaan is en dat kan ik gewoon aantonen aan de hand van de correspondentie en betaalbewijs.
@Geboren Amsterdammer
Ik heb de twee mails in aparte bijlages gedeeld. De eerste twee zijn de eerste mail. Deze kreeg ik binnen op 21 juli zoals u bovenaan kunt zien. Hier wordt gesproken over een openstaande betaling van 98 euro inclusief de openstaande maandpremie van juli. Een dag eerder (zie laatste screenshot) had ik deze reeds voldaan per overschrijving. Vervolgens kwam op zaterdag 5 augustus de tweede mail dat het bedrag nog open zou staan. Vervaldatum staat op 7 augustus en de vordering is nogsteeds inclusief de premie van juli die dus al meer dan 2 weken geleden betaald is. Er staat ook nog duidelijk onderaan in die mail dat als het bedrag al op andere wijze is betaald de mail als niet verzonden kan worden beschouwd. Toen ik belde kon de medewerker dit bedrag gewoon zien en zei dat het bedrag van 98 ook niet meer het bedrag was dat open staat, maar nu enkel de 49 euro van augustus. De vervaldatum van 7 augustus blijft volgens hem echter wel gehandhaaft omdat dit door het systeem niet als nieuwe openstaande schuld wordt gezien (terwijl het dat in feite wel is) en ik dus alsnog wordt afgesloten als het bedrag niet op 7 augustus is voldaan. Terwijl ze de premie voor augustus dus pas een paar dagen geleden hebben proberen af te schrijven voor het eerst (inclusief die foute vordering van juli die dus al lang betaald was). Voor augustus is de betaaldatum dus nog niet eens verstreken.
Ten slotte wordt het nog gekker. Er staat dat het op de 7e moet zijn betaald (een foutief bedrag dus) en volgens medewerker word ik dan afgesloten. terwijl in de mail staat dat ik op de 16e word afgesloten.
Ook heb ik van de medewerker vandaag een nieuwe mail gehad met een nieuwe iDeal link welke 7 dagen geldig is. Ook dat is dus weer tot na 7 augustus terwijl dezelfde medewerker die me die mail gestuurd heeft dat 7 augustus het binnen moet zijn! -
Aug 5, 2023 om 23:28Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?Bepaalde bedrijven hebben helaas niet de mogelijkheid en flexibiliteit om zelf een incassodag uit te kiezen. Hoewel dit er steeds meer zijn.
En nog iets, u zegt dat ik het systeem in de war heb gebracht door op andere wijze dan automatische incasso het openstaande bedrag te voldoen. Online.nl stuurt echter zélf een herinnering per mail met daarin het verzoek om het openstaande bedrag nog te voldoen via iDeal, maar via handmatige overboeking kan ook is op hun website gewoon te lezen. Indien reeds voldaan moet die mail als niet verzonden worden beschouwd. Ze zeggen dus zelf in feite wel dat betalen op andere wijze dan automatische incasso mogelijk is! Dan zou het systeem dit dus wel degelijk gewoon moeten snappen en niet na het verwerken van de betaling alsnog doorgaan met een vordering die niet meer klopt! -
Aug 5, 2023 om 23:25Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?En nog iets, Online.nl stuurt zélf een herinnering per mail met daarin het verzoek om het openstaande bedrag nog te voldoen. Via iDeal maar via handmatige overboeking kan ook is op hun website gewoon te lezen. Indien reeds voldaan moet die mail als niet verzonden worden beschouwd. Ze zeggen dus zelf in feite wel dat betalen op andere wijze dan automatische incasso mogelijk is. Dan zou dus ook hun systeem dit gewoon moeten snappen.
-
Aug 5, 2023 om 23:23Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?En nog iets, u zegt dat het systeem niet kan reageren als men iets op andere wijze dan automatische incasso voldoet. Online.nl stuurt echter zélf een herinnering per mail met daarin het verzoek om het openstaande bedrag nog te voldoen. Via iDeal maar via handmatige overboeking kan ook is op hun website gewoon te lezen. Indien reeds voldaan moet die mail als niet verzonden worden beschouwd. Ze zeggen dus zelf in feite wel dat betalen op andere wijze dan automatische incasso mogelijk is!
-
Aug 5, 2023 om 22:09Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?In die tijd waren er zoveel dingen die wat mij betreft niet in de haak waren als dienstverlenend bedrijf. Er werd gelogen over de te behalen internetsnelheden van vdsl. Er werd van alles toegezegd terwijl de afstand tot het wijkstation dit helemaal niet toe liet. Er werden door een callcenter dat was ingehuurd om een nieuwe klanten binnen te halen gratis film- of zenderpaketten als HBO beloofd bij een nieuw abonnement, terwijl dit achteraf helemaal niet geleverd kon worden. Het callcenter dat vervolgens de dienstverlening overnam kreeg, zoals je natuurlijk kunt verwachten, talloze klachten van bepaalde klanten dat ze niet kregen wat was beloofd, waarbij dan glashard moest worden ontkend dat deze extraatjes ooit waren toegezegd in de hoop dat de klant zich dit niet meer goed wist te herinneren. In de hoop dat klanten dan niet alsnog opzegden en/of hun 14 dagen bedenktermijn al voorbij waren. Ook werd er soms lacherig en laks omgegaan met klanten die geregeld belden omdat ze storing hadden waar maar niks mee werd gedaan.
Ik had gehoopt dat het bedrijf inmiddels, zo'n tien jaar later, bepaalde zaken wel beter geregeld had maar blijkbaar is er niets veranderd daar. -
Aug 5, 2023 om 21:50Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?Ten eerste betreft het geen boete maar een normale maandbetaling en er was totaal geen sprake van een ruzie. Ik heb heel kalm en beheerst tegen de medewerker gesproken en bleef alleen aangeven dat ik het idee had dat het juridisch niet helemaal klopte wat het systeem deed. Ongeacht het feit dat ik zelf niet slim was geweest om het bedrag handmatig te betalen in de veronderstelling dat het systeem dit zou begrijpen (zoals bij veel andere bedrijven wel het geval is).
Medewerker bleef star zijn zelfde riedeltje herhalen en praatte gewoon door mij heen en begon zelf zijn stem te verheffen. Vervolgens zei hij ineens: "nog een prettige avond" en gooide de hoorn erop. Zijn laatste woord "avond" was zelfs maar voor de helft hoorbaar. De toon van de medewerker was ronduit arrogant en zijn houding liet echt doorschemeren dat het hem verder niet kon interesseren en dat hij zijn geld toch wel verdiende. Ik ken deze houding als geen ander, aangezien ik zelf bij meerdere klantcontactcenters werkzaam ben geweest en dit in mijn (korte) periode dat ik voor Online.nl heb gewerkt ook geregeld voor kwam. Op klantcontactcenters is het niet ongewoon dat er collega's onderling grappen maken over bepaalde klanten of er zijn zelfs gevallen waarbij klanten bewust worden gepest. De opdrachtgever is hier uiteraard niet blij mee maar er is niet altijd makkelijk tegen op te treden, aangezien bepaalde medewerkers er dan ook maar een paar weken werkzaam zijn. Vaak worden er mensen aangetrokken via allerlei uitzendbureaus en is het verloop hoog. Klanten kunnen natuurlijk altijd een klacht indienen maar lang niet iedereen doet dit. Ook duren klachtenprocedures vaak enorm lang en zijn er ook nog leidinggevenden die bepaalde werknemers de hand boven het hoofd houden.. -
Aug 5, 2023 om 21:17Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?Die informatie is niet correct, want ik heb gelezen dat het bij hun wel aangepast wordt als iets handmatig betaald is en er vervolgens een incasso niet meer juist is. Bij hun wordt het bedrag dan na verwerking van de betaling geüpdate en wordt er een nieuwe incasso met het juiste bedrag gegenereerd. Ook wordt bij het mislukken van die incasso dan weer een nieuwe herinnering verstuurd waarbij die oude vordering helemaal niet meer ter zake doet. Zoals het hoort dus en zoals verreweg de meeste bedrijven opereren.