Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: dickster
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Oct 13, 2017 om 10:36Koffiezetapparaat omruilen bij de blokkerWaarom moet de consument enig risico nemen in deze kwestie? als een apparaat slecht bevalt behoort e consequentie daarvan toch bij de verkoper/fabrikant te liggen? als philips 50% van z'n senseo's terugkrijgt omdat de koffie niet lekker is zullen ze eerder wat doen dan wanneer de klant gewoon pech gehad heeft en er maar mee moet leven.
En nee niet alles 25 duurder, gewoon goede service en goede producten. waarom is het voor jullie zo onbegrijpelijk dat de schade voor een slecht product door de verkoper gedragen moet worden, en dat consumentensites als kassa daar in elk geval voor zoudenmoeten vechten? de oude uitdrukking: de klant is koning moet de lijfspreuk van elk consumentenforum zijn. -
Oct 12, 2017 om 22:25Koffiezetapparaat omruilen bij de blokker@neodutch: uiteraard zullen er altijd mesnen zijn die het in het absurde trekken zoals u nu doet.
maar serieus; mag je van een koffiezetter gen lekkere koffie meer verwachten? de ts zegt niet dat de koffie "niet lekker" is maar geen smaak heeft, dus kokend water en geen koffie. ik snap dt mijn oplossing de schoonheidsprijs niet verdiend, maar als u met een uitkering een koffiezetter zou kopen die niet werkt moet u weer een jaar sparen voordat u koffie kan drinken, terwijl blokker het ding zonder er een seconde over na te denken terugstuurt naar de fabriek. Wet en regelgeving zijn gericht op de rijken, dat is net zo goed misdadig. simpelweg: een koffiezetter moet goede koffie zetten, net zoals een wasmachine goed moet wassen. Doet hij dat niet dan is het geen goede koffiezetter en dus ondeugdelijk. angezien ts bij zijn filiaal ene discussie over tevredenheidsgarantie heeft gevoerd lijkt ruilen bij dat filiaal omdat het product ondeugdelijk is me niet zo geloofwaardig, dat is alles. Dat doet niets af aan het feit dat koffie waar geen smaak aan zit(gekookt water dus) wijst op een ondeugdelijk apparaat dat om gezeur te voorkomen eenvoudig, legaal en zonder oneerlijkheid bij een ander filiaal mag worden geruild. -
Oct 12, 2017 om 22:15Koffiezetapparaat omruilen bij de blokkerOneens. Iemand met een inkomen an 900-2500 euro per maand wordt veel zwaarder getroffen door een miskoop van 100-150 euro dan een bedrijf met een omzet van miljoenen. Idd, die koffiezetter kan niet terug de winkel in, bedrijfsrisico. Je verkoopt er 100 er komen er 2-5 terug. Zelfs als dit in e praktijk (nog) niet haalbaar is zou een consumentensite ervoor moeten vechten. gesteld dat je 50% bereitk van de rechten waarvoor je vecht, moet je dus minstens je eisen leggen op 125% dan kom je ergens op 75% uit. Jullie leggen de eisne aan bedrijven ergens op 20% en leggen de verantwoordelijkheid bij de consument, precies de omgekeerde wereld van wat een consumentensite moet doen.
-
Oct 12, 2017 om 21:37Koffiezetapparaat omruilen bij de blokkerslecht voorbeeld. Als ik vroeger op vakantie snacks bestelde en de berenklauw was neit goed doorbakken waardoor de uitjes rauw waren, mocht ej gewoon een nieuwe vragen en die kreeg je ook.
Verder gaat dit niet om iets van een paar euro, je kunt zo'n ding niet in de winkle uitproberen. Dit hoort echt bedrijfsrisico te zijn en niet kopersrisico, zo'n miljoenenbedrijf moet zoiets kunen dragen. ik zie echt de zin niet in van een website voor consumentenrechten als die hier niet meer van belang zijn. -
Oct 12, 2017 om 21:03Koffiezetapparaat omruilen bij de blokkerJuist niet. Bedrijven moeten verplicht worden gesteld om binnen 30 of 14 dagen te accepteren dat een product wordt geruidl/teruggebracht zonder opgaaf van reden. Door het ruilproces extra moeilijk te maken worden consumentne met kosten opgezaldeld voor onbevredigende producten terwijl de verkoper dit risico dient te dragen. Zelfs bij winkels als action kan je gewoon ruilen zonder gezeur. bij aldi kan je bijvorbeeld gepaste kleding die nit blijtk te passen ook gewoon weer inpakken en ruilen, dat is dan ook open geweest en kan niet meer in het schap. Het feit dat blokker dit product niet gewoon wil terugnemen noodzaakt tot ingewikkelde constructies. Dit is een consumentensite niet www.maakderijkenrijker.nl ;-) en ja ik neeem aan dat deze link niet bestaat. In plaats van verontwaardigign omdat het ruil-recht zo belabert is geregeld lees ik hier enkel "alle risico ligt bij de klant, dat is prima gewoon zo laten" op deze manier hoeven we over 10 jaar helemala niet meer over consumentenrechten te praten.
-
Oct 12, 2017 om 20:25Koffiezetapparaat omruilen bij de blokkerTen eerste is het bijzonder vreemd dat zo'n apparaat niet geruild mag worden. Als je een speakerset koopt maar je vindt het geluid niet mooi, dan pak je hem weer in en brengt hem terug, geen probleem want ruilen mag normaal gesproken(al proberen bedrijven daar steeds vaker onderuit te komen met tegoedbonnen in plaats van geld). Als je de koffie niet lekker vindt mag je ht apparaat niet ruilen "want het is tweedehands". Datzelfde geldt voor die al eerder uitgepakte speakers. Bedrijven als blokker lachen zich rot nu zelfs schrijvers op consumentensites dit wangedrag verdedigen, zoiets heet gewoon bedrijfsrisico en service. Nu zelfs kritische consumentne accepteren dat die niet meer worden verleend is het einde zoek.
Verder si het geen leugen. Er staat niet de koffie is flauw, maar heeft geen smaak(met andere woorden het apparaat functioneert niet want onttrekt de smaak niet aan de koffiepad). Het is niet aan de klant om een hele studie naar koffiepads te gaan houden om er toevaallig 1 te vinden die werkt. Koffie heeft geen smaak dus apparaat is kapot. Ik zie daar geen enkele probleem in. Enkel omdat de klant zijn probleem anders heeft geformuleerd bij deze vestigign van blokker lijkt het me wat dubieus om bij datzelfde fiiaal aan te komen met de meldign dat het apparaat kapot is, om gedoe en langslepende onderzoeken te voorkomen zou ik hem dus bij een ander filiaal brengen.
Helaas dwingt het feit dat bedrijven veel meer bescherming genieten dan consumenten er soms toe om net zo sneaky oneerlijk en ondoorizchitg te zijn als de regels die deze bedrijven zelf toepassen. Als jullie als kritische consumentne harder zoude vechten voor consumentenrechten in plaats van telkens de kant van de bedrijven te kiezen waren dit soort dubieuze methodes niet nodig geweest. Zo'n apparaat iss duur, je hebt dus gewoon recht op een goede ervaring of je geld terug als het ding niet kan waarmaken waarvoor het gemaakt is, namelijk koffiezetten. -
Oct 12, 2017 om 15:1220 mei 2017 Samsung wasmachine gekocht. Deze is 3 x aangemeld bij Samsung met deDan moet je even kijken wat je wilt. Voor 499 euro krijg je geen duitse Bosch/siemens maar een spaanse, die zijn niet erg goed dan ben je met de door mij genoemde beko eigenlijk veel beter af(1600 toeren, koolborstelloze motor en lagerschade komt bij beko erg weinig voor) dat gled niet voor de spaanse versies van bosch/siemens. Aeg is overall niet zo bijzonder meer, lees vel klachten zoals zlefs al lagerproblemen na 2 jaar. Wat ik je in dit geval dus zou aanraden is de beko nemen, en desnoods voor het verschilbedrag een tegoedbon vragen zodat je die aan iets anders bij coolblue kan besteden. Of wat geld bijleggen en een duitse bosch/siemens nemen. Persoonlijk zou ik voor de beko met een tegoedbon voor het restbedrag gaan, maar daarin kan je natuurlijk je eigen afweging maken.
-
Sep 25, 2017 om 18:30Ik heb het gehad met Swiss Sencedan nog, ook op maat gemaakte modellen zijn via goedkopere bedrijven vaak binnen 3 weken leverbaar. En zo bijzonder is de kwalitiet van swiss sense niet, er zijn geneog klachten over te vinden online. en als je matras te hard/zacht is en je wilt na de omruilgarnatie nog ruilen dan betaal je een heel laag bedrag(de werkelijke inkoopprijs dus). Daarnaast: poten vergeten, gedoe met e levering, dat zou bij zo'n duur bed tochniet moeten kunnen?
-
Sep 17, 2017 om 20:56Nieuwe droger;-);-) een miele zou mooi zijn voor de prijs van een indesit. Maar als coolblue zo door gaat vermoed ik dat ze dinsdag een bosch koelvriescombinatie leveren;-)
@elske2001: heb je nog moeten bijbetalen? -
Sep 15, 2017 om 13:08Nieuwe droger@carola.83: ;-) handige eigenschap helderziendheid. mij is ooit verweten dat ik geen echte blinde kon zijn omdat alle blinden volgens die persoon helderziend waren;-)
@elsje2001: goed dat je op klachtenkompas hebt geklaagd. Ik hoop dat je een Beko krijgt. De goedkope lijn van Boch(geproduceerd in Spanje) is van veel mindere kwaliteit dan de dure lijn van bosch. Bosch dankt zijn goede naam vooral aan de in Duitsland geproduceerde machines, ik heb in mijn omgeving vaak matige droogresultaten gezien met de goedkopere bosch-modellen. Ik heb goede ervarignen met beko. Mijn condensdroger(goedkoopste type) was na 5 jaar nog als nieuw. Heb hem weggedaan omdat ik een was-droogcombinaite van Beko wilde kopen, de kringlooopwinkel was er erg blij mee. Maar blijf ver weg van indesit en whirlpool, allebei even slechte kwaliteit.