Reacties gegeven door: gebrnaamzondermailadres
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Feb 17, 2020 om 05:58KlarnaMet excuus voor de lengte van mijn reactie :)
-
Feb 17, 2020 om 05:57KlarnaSoms hè.... soms heb je in het leven situaties, die onverwacht ontstaan en waardoor de betaling van een recente bestelling NIET bovenaan je prioriteitenlijstje staat.
Situaties van overmacht, zoals bijvoorbeeld een sterfgeval, een scheiding, ziekte, om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
En dan is het heel prettig én bruikbaar om een herinneringsmailtje in je Primaire Postvak te ontvangen over een nog openstaande factuur.
Dat Klarna mogelijk niet zelf over het 'verdeel-model' van de postvakken in je mailprogramma gaat, kan ik niet beoordelen. Misschien inderdaad niet en misschien dat men bijvoorbeeld mbv verschillende 'tag'-woorden wél invloed kán uitoefenen.
Of dat voor Klarna dan óók nog eens als verdienmodel zou kunnen worden ingezet? Wederom: geen idee, aangezien ik geen inzage heb daarin.
Net zo min als het overgrote deel van de mensen die hierop reageren. Dat bedoelde mensen van hun méning een wáárheid pogen te maken, ligt bij hen...
Het valt mij op dat vraagstellers (*) regelmatig behoorlijk HARD worden 'aangepakt' in de reacties die volgen op een HULP(!)-vraag.
Ik zie een behoorlijke 'eigen schuld, dikke bult-cultuur'.
Wederom: niet iedereen is continu met Consumentenrecht bezig of is continu schérp op wat de consequenties van sommige acties (kunnen) zijn. Om wat voor reden dan ook!
Er zou sprake kunnen zijn van bovengenoemde situaties, maar bijvoorbeeld ook van een 'gewoon menselijk' moment van onoplettendheid of (achteraf) misplaatst vertrouwen. Maar ook van situaties waarin iemand minder taalvaardig is. Of waarin iemand eenvoudig door de bomen het bos niet meer ziet. Of iemand die gewoonweg een wat lager intelligentie-niveau, iets waarover vóór een ander NOOIT te verdedigen is om hIer een oordeel over te hebben/uiten.
Hoe anders is het, wanneer iemand anders, op een moment dat hem of haar goed uitkomt, vanuit zijn/haar Eigen Wereldbeeld, met hun (al dan niet aanwezige) Eigen Problemen, Afleidingen en Eigen (veronderstelde) Expertise, Ervaring of Intellect, besluit om eens op deze site mee te lezen en te reageren.
Dit terwijl een Vraagsteller juist vaak, geconfronteerd met een probleem waar hij/zij zélf het antwoord niet op weet, op zoek is naar Hulo, naar een (liefst snelle) behulpzame reactie waar de Vraagsteller weer verder mee kan!!
Maar wat zij vaak krijgen, is commentaar op hun handelen of op de manier waarop zij hun probleem omschrijven. Reacties van het niveau: 'Hoe kun je nou zo stom zijn om....'.
Helemaal de onwetende gebruiker, die in zijn/haar onschuld zijn/haar (of 'een' ????) mailadres als gebruikersnaam heeft ingevuld. Alsof zij de allergrootste zonde in de historie van de mensheid hebben begaan!
Gelukkig zijn er ook mensen die deze gebruikers er op een respectvolle manier op wijzen én die zelfs meteen uitleggen hoe de gebruiker zijn/haar gebruikersnaam kan aanpassen! Top!
Ik stel voor dat wij elkaar op díe manier behandelen: respectvol en behulpzaam.
Dat is tenslotte de basis van een site (en programma) zoals Kassa: elkaar HELPEN!
*) Ook onder de Vraagstellers zijn nu en dan 'trolls' te vinden. Vanzelfsprekend is mijn reactie niet bedoeld voor dergelijke gevallen.