Reacties gegeven door: hamstergeval
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Nov 20, 2021 om 12:15Rijschool wilt geen terug betaling doen.
Ik heb 3 lessen gehad. Ik kan aantonen dat ik in de tijd dat ik niet gelest heb meerdere malen gemailt en gebeld heb. Zelf ben ik ook nooit benaderd over deze prijs steigingen. Het probleem dat ik vooral ondervind met deze prijs steiging is dat hij beweerd dat het in februari 2020 is gebeurt. Ik ben deze overeenkomst aangegaan op 7 februari 2020. Ik heb al het lesgeld in mei 2020 volledig betaald. Dit zijn 3 maanden waar ze mij hebben kunnen vertellen dat er een prijs steiging was of ze hadden dit direct op de factuur kunnen vermelden.
Ik ben als individueel nooit benaderd dat lessen weer kunnen vervolgen. Ze hebben enkel een algemeen mailtje gestuurd waar ook in gezegt word dat iedere leerling nog benaderd word hierover. In het anderhalf jaar dat ik niet heb kunnen lessen heb ik hun meer dan 9 keer benaderd. Er was ongelooflijk slechte communicatie met de rijschool. Het enige moment dat ik echt op de dag zelf met hun kon praten was als het over meer geld ging zoals het opnieuw inplannen van een theorie examen. Elk ander keer was het te druk of was er geen persoon aanwezing die over alles gaat.
Ik probeer mijn geld al sinds augustus terug te krijgen. Ik ben zelfs een keer langs gegaan. Nooit was er een persoon aanwezig die mij tegemoet kon komen met mijn problemen. Het is altijd "Stuur een mailtje en hij reageert wel". Het heeft tot gister geduurt voordat ik eindelijk reactie had.
En het enige wat ik van hem dus kreeg te horen dat ik een overeenkomst ben aangegaan waarin word aangegeven dat er geen terug betalingen zijn. Maar in hun eigenovereenkomst word dus wel aangegeven:
"Verkeersschool Mattemburgh B.V. is gerechtigd tijdens de duur van de lesovereenkomst zijn lesprijs te verhogen. De leerling heeft in dat geval het recht de lesovereenkomst schriftelijk te ontbinden, van welke bevoegdheid hij gebruik van kan maken tot twee weken na kennisneming van de prijsverhoging."