Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: henk230464
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
May 3, 2024 om 11:31ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijtIn dit geval is ICI Paris verantwoordelijk, zij hebben het retourlabel betaald, en zijn dus verantwoordelijk.
Is duidelijk, dat de medewerker[s], niet op de hoogte zijn, moedwillig of niet hiervan.
Toch inderdaad klacht indienen, bij de klachtencommissie, regels zijn heel duidelijk. -
Aug 23, 2022 om 20:27Post.nl en servicePost.nl, zoals ik al schreef, is met afstand de duurste vervoerder voor pakketten naar het buitenland, en qua kosten bij invoer ook de duurste.
Post.nl is ook de ENIGE vervoerder, die de zgnde inklaringskosten int, voordat het pakket bezorgd wordt.
En daar begint dan vaak het probleem, 1 - 7 van de 10 keer komt het bericht/verzoek om betaling, te laat binnen via de fysieke post, 2 of als het op tijd komt, werkt de zgnde q code niet, 3 als men dan kontakt opneemt met post.nl hierover, kan niemand je vertellen waar het pakket is, douane? sorteercentrum? track en trace code is onbekend....en dan als je geluk hebt, kun je het pakje met een extra toeslag van 3 euro, omdat het niet thuisbezorgd kan worden, omdat je niet betaald hebt......ophalen bij een post.nl punt....die je ook niet moet vragen naar hun ervaringen met post.nl.
Kafka is er niets bij. -
Aug 23, 2022 om 20:20Post.nl en serviceIk begrijp je antwoord niet, jij begrijpt mijn probleem niet, staat er toch echt heel duidelijk.
Ook een kwestie van begrijpend lezen.
Onzin om te stellen, dat de data niet helemaal klopt is vaak geen probleem....oh nee? Ik weet nog steeds niet/kan het ook niet op de website van post.nl vinden, waar het pakket is.....maar ach geen probleem dat de data niet klopt......
Volgens ME91 krijg ik met grote zekerheid wel de 3 euro terug.....ik wel eerst dat post.nl mij laat weten waar het is. -
Aug 21, 2022 om 11:11Post.nl en service@heremietkreeft,
De verschillende bezorgdiensten, Dhl, FedEx, en Post.nl hanteren verschillende afhandelingskosten, waarbij Post.nl de kroon spant.
En dit zeg ik uit ervaring, hetzelfde artikel bezorgd door deze 3 levert verschillende afhandelingskosten op. Btw is 9% of 21%, alleen is Post.nl, de enige, die vooruitbetaling eist voordat het pakket bezorgd wordt.
Alle anderen, sturen een factuur, nadat het pakket/pakje is afgeleverd.
Helaas, is 5 van de 10 keer Postnl te laat, met het bezorgen van de kaart waarbij je via internet kan betalen, op deze kaart staat ook geen aanmaak datum.
Dus ik ben dan verplicht, als ik het pakket/pakje wil, verplicht naar het post.nl punt te gaan, en ben dan afhankelijk van de goede wil van de medewerker of ik het pakket/pakje mee krijg, want in het systeem, heb ik gemerkt, staat niet aangegeven dat het pakje daar ligt, en het bewijs wat ik heb is geen officieel afhaalbewijs. Meestal krijg ik het wel mee.
Echter, omdat ik het afhaal, buiten mijn schuld, bij een Post.nl afhaalpunt, MOET ik 3 euro extra betalen op de afleverigskosten....
Doe ik dit niet, dan gaat het pakket/pakje retour, en begint, als ik toch nog de inhoud wil, het hele circus opnieuw.
Het punt is, als Post.nl gewoon aflevert, en daarna de factuur verstuurd, omdat ze dus hun bezorgers niet vertrouwen? het te duur is uit te rusten met een pinautomaat?,voorkom je een hoop onbegrip en frustratie. Buiten dat, contact opnemen met Post.nl, is mijn jarenlange ervaring een crime, en is klantvriendelijkheid niet hun sterkste punt.
Dit is scht niet de 1e keer, inklaringskosten, liever niet, maar ik verstuur en ontvang al 40 jaar, pakketten en pakjes uit het buitenland, en toen de Brexit een feit was, mij goed ingelezen, en ben goed op de hoogte van hoe het verder werkt, en als ik iets bestel in buiten de EU, dan weet ik er komen kosten overheen.
Ik zal nog strikter er op toe zien, dat buiten de EU, mijn tegenpartij, Federal Express of Dhl gebruikt, is voor hun vaak ook een goedkopere optie qua verzendkosten, die ik dan weer kan gebruiken omde inklaringskosten gedeeltelijk mee te dekken. -
Aug 21, 2022 om 10:54Post.nl en service@THECLA58, je hebt duidelijk mijn antwoord, en vraag niet begrepen, begrijpend lezen is moeilijk voor je, je gaat niet op mijn opmerkingen in, en je begrijt niet wat ik schrijf en bedoel, omdat begrijpend lezen moeilijk voor je is.
Je punten, krijg je voor je domheid en onbegrip, als zelfbenoemde expert en trol.
Ik doe geen aannames maar trek conclusies n.a.v. feiten, verzend en verstuur al 40 jaar pakketten naar binnen en buitenland, denk dat al langer is als jij op aarde rondloopt.
Als je iets niet begrijpt,dan vraag je wat er bedoeld wordt, dat is volwassen gedrag.
Je hebt nog veel te leren, dat komt wel als je uit de luiers bent. -
Aug 20, 2022 om 20:36Post.nl en serviceTheclashb, bedankt voor je waardevolle bijdrage...ook heerlijk volwassen.
Al bijna 40 jaar, vanaf mijn 18e jaar, maak ik gebruik van eerst PTT en daarna Post.nl voor het versturen en ontvangen van pakketten uit binnen en buitenland.
Dit totdat de postmarkt werkt geopend, en ik ook gebruik kon en maak van andere pakketbezorgers. En dit ook doe, alleen heb ik biet altijd invloed op hoe de afzender in het buitenland het kan of wil versturen.
Dhl en Federal Express, hebben bij mij een 100% score, PTT en daarna Post.nl 75 tot 80 %, wel een groot verschil.
Wat het chatten van u betreft, en teruggebeld worden door Post.nl, gefeliciteerd hiermee. En fijn dat u zo goed geholpen werd.
Mijn ervaringen zijn heel anders.
Verder, zie ik op uw profiel, dat u zelf benoemde expert bent op allerlei gebieden, ook daarmee gefeliciteerd.
En even ter informatie, ik ben op de hoogte van het personeelstekort, en het toontje wat u tegen mij aanslaat, getuigd van geen respect, en een verregaande arrogantie van uw kant.
Het lijkt mij dan ook verstandig, 1 om een cursus omgangsvormen te volgen, 2 uw taalgebruik aan te passen, 3 ga solliciteren bij Post.nl, want u komt op mij over, als iemand die graag overal een mening overal wil geven, m.a.w. geen vrienden heeft, behalve uw keyboard. Geloof mij, echte mensen zijn niet eng. En voor uw informatie, Post.nl biedt u zelfs een vast contract aan.
Veel toekomstig werkplezier bij Post.nl, zal u goed doen, i.p.v internettrol te spelen, of bent u een post.nl medewerker.......... -
Apr 18, 2022 om 15:25Bezorging Kpn pakjes buitenlandHeb via FB al contact gehad met Postnl.
Zou een storing geweest zijn bij het betalen via internet...kan wat ik meer ga betalen, door het afhalen bij een postnl. punt terugvorderen. Dat is in principe dan opgelost.
Ben alleen benieuwd, naar het adres op het pakje, bij de afzender is mijn adres bekend, niet de 1e keer dat ik iets van hun toegestuurd krijg.
Het blijft natuurlijk onzin, dat bedrijven als postnl. hun communicatie niet op orde hebben, wel heel popie om via FB of Twitter te willen communiceren, maar het is en blijft uitermate klantonvriendelijk.
Zeker de chatbots, de programmeurs die daarvoor programma's schrijven....kleuterniveau, maar dat is een andere discussie.
Maar ja, vroeger als PTT of Postnl, als klant ben je een noodzakelijk kwaad...... -
Apr 18, 2022 om 15:18Bezorging Kpn pakjes buitenlandEn wat zou uw antwoord zijn?
-
Apr 16, 2022 om 21:24Bezorging Kpn pakjes buitenlandDe verzender geeft de opdracht, in dit geval aan de Royal Mail in het VK, om zorg te dragen voor transport naar Nederland, waar Postnl het overneemt. Na het inklaren, ik heb het hele inklaar verhaal al uitgelegd.
Postnl is verantwoordelijk voor het correct bezorgen van het pakket. cq de brief met het betalingsverzoek.
Deze verzender, heeft al vaker pakketjes naar mij gestuurd, alle contacten lopen via mail, en ik geef echt niet het adres "Unknown" met een fake straatnaam door.....
Het handschrift van de afzender is duidelijk leesbaar, komt bij meer over als desinteresse/leesblindheid bij postnl.
Ja heb al postnl op de hoogte gesteld, zoals al eerder gezegd,het is niet de 1e maal dat er iets fout gaat, en helaas steeds bij postnl. -
Apr 16, 2022 om 20:06Bezorging Kpn pakjes buitenlandHENKDEZEVENDE, heb je mijn verhaal goed gelezen....?TENORMIN snapt het wel.
Nieuw regime? en bijbehorende problemen? Grote woorden, voor een zakelijke transactie, die door de vervoerder niet goed uitgevoerd wordt.
Dhl en Ups, sturen netjes de factuur, NA het afleveren van het pakket, heb hier ook de nodige, alleen maar positieve ervaringen mee, zo kan het dus ook.
Ik verstuur en ontvang sinds 1984 al pakketten en pakjes wereldwijd, dus ben niet echt een onervaren verzender....ontvanger.