Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: jordy
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Oct 28, 2018 om 11:13EnergieFlexIk ben het eens dat de communicatie erg tekort schiet door diverse partijen, met name ook door overheidsinstanties zoals de ACM. Dit vind ik zeer kwalijk. Ik heb ook twijfels bij hun toezicht, volgens mij hadden ze dit eerder aanmoeten zien komen of eerder moeten ingrijpen.
Ik ben bang dat het niet makkelijker gemaakt kan worden voor de consument, met de rompslomp die je schrijft inderdaad. Hier is het voor de consument van belang zeer scherp te zijn op de voorwaarden en kleine lettertjes die straks in de communicatie met INNOVA aangeboden wordt. Ik vind dat de ACM hier extra scherp op toe moet zien om de gedupeerden van Energieflex niet nogmaals bij INNOVA de dupe laten zijn van een faillissement waar zij zelf niets aan kunnen doen. -
Oct 27, 2018 om 21:05EnergieFlexTijger1, wil jij als je blieft je mond houden.
-
Oct 27, 2018 om 21:03EnergieFlexEen geruststelling Jan, het schijnt dat Innova gedurende de overgangsperiode van de eerste 30 dagen dezelfde voorwaarden biedt als Energieflex. Je lijkt er dan als klant niet op achteruit te gaan (los van de te veel betaalde voorschotten die je nog tegoed hebt).
-
Oct 27, 2018 om 20:43EnergieFlexTijger1 jij blijft het maar niet begrijpen, en je bent alleen maar verwarring aan het veroorzaken voor mensen die behoefte hebben aan GOED advies.
Alle klanten van Energieflex gaan AUTOMATISCH over naar INNOVA Energie per 1 november. Vanaf dan is elke klant vrij om een nieuwe energieleverancier te kiezen maar geldt wel een opzegtermijn van 30 dagen, dus dat betekent dat je gedurende de maand november sowieso bij INNOVA zit en dus ook een contract hebt. Het aanbod dat je krijgt zal voor ten minste 1 jaar zijn, dus dan zit je er een jaar aanvast als je op dat aanbod in gaat, ga je er niet op in ben je vrij om een andere leverancier te kiezen maar zit je er wel 30 dagen aan vast. -
Oct 27, 2018 om 20:30EnergieFlexKlopt Panter22, je verwacht het niet, maar gebeurt nu wel en daarom is de situatie nu anders dan normaal. Het klopt dat het een eigen keuze is geweest, maar dat betekent niet dat je als consument geen recht meer hebt om geld terug te vragen omdat je betaalt hebt voor iets wat je niet hebt gebruikt. De Consumentenbond heeft zelf Energieflex aangeraden dus je oordeelt heel snel door te zeggen dat wij louter voor de goedkoopste hebben gekozen.
De ACM is een toezichthouder die vergunningen verleent aan energieleveranciers, dit is een nutsproduct, zonder energie kun je immers niet leven. Dat is een heel andere situatie als wanneer een winkel bijvoorbeeld failliet gaat, dus je moet niet alle faillissementen over een kam scheren. Dit heet een gereguleerde markt. Daarom kan een situatie zoals Tijger1 schets dat er geen stroom of gas meer geleverd wordt nooit voorkomen, zolang de consument aan haar verplichtingen voldoet.
Je hoeft mij heus niet de les te lezen hoe een contract werkt, dat begrijp ik echt wel. In mijn situatie heb ik niet zelf mijn verbruik kunnen schatten (wederoom een verkeerde aanname van jou), en daardoor veel te veel betaald.
Ik heb aan al mijn verplichtingen voldaan, elke maand netjes betaald (goh weer een verkeerde aanname van jou), dus het is Energieflex die zich niet houd aan het contract door de teveel betaalde voorschotten niet terug te betalen. Maar.. ze hadden ondertussen wel geld om sponsorcontracten af te sluiten met voetbalclubs en ijshockeyclubs, beetje vreemd niet? -
Oct 27, 2018 om 15:54EnergieFlexIk ben het helemaal eens met Bighouse.
In de communicatie wordt alleen maar het belang van levering van energie benadrukt, dat dit 'gewoon' door gaat. Voor de meeste gedupeerden is dit NIET het probleem. Het probleem zit het in de teveel betaalde voorschotten. Dit hebben consumenten ten onrechte teveel betaald, en in tegenstelling tot een normale situatie, is de verwachting dat dit vergoed wordt middels de eindafrekening klein in geval van een faillissement. Hierover tot op heden geen enkele communicatie van betrokken partijen, hetgeen ik ook kwalijk vindt.
Er zijn een aantal mensen hier op dit forum die een bepaalde bord voor hun hoofd hebben of in sprookjes geloven, en waarschijnlijk zelf er lekker warmpjes bijzitten, en daardoor de realiteit mooier maken dan die is, waaronder Tijger1 en NEODUTCHIE. Ik vind dat een kwalijke zaak, bemoei je er gewoon niet mee.
De schade kan wel degelijk hoog oplopen, in mijn geval circa 1.400 euro. Het is vooralsnog afwachten hoeveel er nog in de boedel van Energieflex zit en hoeveel Innova Energie betaald heeft voor het klantenbestand. FEIT is dat Innova Energie vanaf 1 november de energieleverancier wordt, en dat je hier in ieder geval 30 dagen aan vast zit, gezien het opzegtermijn. Dan moet je wel op 1 november direct overstappen, elke dag later zit je een dag langer vast aan Innova Energie.
Laten we ook op dit forum proberen te zoeken naar oplossingen voor de gedupeerdren door de krachten te bundelen in plaats van modder naar elkaar gooien en doen alsof je het beter weet.