Reacties gegeven door: nisei
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jan 11, 2021 om 22:39Tablet niet retour
Doet allemaal niet terzake.
Ook al willen ze de tablet retour sturen omdat je er geen koffie mee kan zetten, er hoeft geen geldige reden te zijn.
Als je een webshop begint weet je als verkoper wat je rechten en plichten zijn. En 1 van die plichten is dat je kopers de mogelijkheid moet bieden om iets binnen 14 dagen retour te laten sturen. Dit is wettelijk vastgelegd.
De verkoper mag de koper vragen wat de reden is, maar de koper is niet verplicht om dit door te geven en de reden mag zeker geen aanleiding voor verkoper zijn om van retourzending af te zien.
-
Jan 11, 2021 om 21:09Tablet niet retour
Ten eerste gaat het niet om een "klachtretour" maar gewoon om een retour omdat het apparaat niet doet wat ze hadden verwacht en dus iets anders willen kopen.
Ten tweede hoeft er helemaal geen reden te zijn om iets retour te sturen.
Bedenkt u zelf de regels?