Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: phebe
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
May 6, 2017 om 12:50Hoe lang is een geopende zak hondenvoer houdbaarBedankt voor de tip Familyman, zal ik niet meer doen. Mijn hond kijkt al iedere keer zo boos als ik ervan snack ;-)
De zak staat in de ton en de ton staat op een droge, koele plaats (de ton zelf is donker)
Dus dan is er niets aan de hand, had mij toch schuldig gevoeld als ik het dier iedere keer voer zou geven dat niet meer goed zou zijn, ondanks dat het er nog gewoon goed uit ziet en de hond er nog steeds met smaak van eet. -
Mar 17, 2017 om 15:44PostNL Portokaartjes, Had als pakketpost gemoeten? Maar is door de brievenbus bezorgd!Bedankt voor de tip.
Maar bij de gewone consumenten webshop kan je deze mal niet bestellen.
De brievenbusmal kan je blijkbaar alleen bestellen met een zakelijk account.
En die heb ik niet. -
Mar 17, 2017 om 14:57PostNL Portokaartjes, Had als pakketpost gemoeten? Maar is door de brievenbus bezorgd!Bij de supermarkt waar mijn man de pakketjes afgeeft wijzen ze altijd naar de brievenbus buiten als je met een brievenbuspakje aan komt, die moet je daar deponeren, mijn man kwam een keer met een paar doosjes en 2 brievenbuspakjes en alleen de doosjes werden aangenomen. De brievenbuspakjes moesten buiten in de brievenbus.
Dus het maakt voor ons niet uit of we het nu in de brievenbus om de hoek gooien of bij het postagentschap in de brievenbus.
Het moet door de opening van de oranje PostNL brievenbus passen, en die opening is zo smal dat als je er een mm boven zit je het pakje er niet doorheen krijgt.
Als verwoed boekliefhebber moet ik rillen bij het idee om een boek opengeklapt te verzenden. Daar beschadigd de rug van en kunnen de bladzijdes los raken. Als iemand mij vraagt dat te doen geef ik ze de optie om via Kiala te verzenden (amper duurder).
Maar ik weiger om zo met een boek om te gaan (en zeker niet een luxe hardcover editie).
Let bij te dikke boeken wel op dat ze dan niet langer zijn dan 38 cm als je deze opengevouwen wil verzenden, daar zit je soms ook sneller aan dan gedacht. -
Mar 17, 2017 om 14:43PostNL Portokaartjes, Had als pakketpost gemoeten? Maar is door de brievenbus bezorgd!Ik gebruik ook regelmatig Kiala op pakketjes te versturen.
Maar als het door de brievenbus past hebben mensen het graag door de brievenbus binnen, toch sneller en handiger -
Mar 17, 2017 om 14:26PostNL Portokaartjes, Had als pakketpost gemoeten? Maar is door de brievenbus bezorgd!Beste Halex, ik denk dat u het niet begrijpt. https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/brievenbuspakje/
Er zit een heel duidelijk filmpje bij.
En als ik kijk bij tarieven zie ik het brievenbuspakje toch écht onder 'post' staan en niet onder 'pakketten'
https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/tarieven/?country=nl
-
Mar 17, 2017 om 11:49PostNL Portokaartjes, Had als pakketpost gemoeten? Maar is door de brievenbus bezorgd!Waarom bent u dan mening dat het geen brievenbuspost was?
Ik heb het als brievenbuspost verzonden en het is als brievenbuspost bezorgd, het pakketje voldeed aan alle eisen die PostNL stelde aan een brievenbuspakketje.
Volgens de website van PostNL mag een brievenbuspakje deze maximale afmetingen hebben: 380 x 265 x 32 mm.
De afmetingen van mijn poststuk waren: 370 x 250 x 30 mm, het poststuk woog minder dan 2 kg en was goed en veilig verpakt.
Bij een brievenbuspakketje krijg je een Track-en-Trace code. Als ik op deze op de website controleer staat er de datum wanneer het pakje is bezorgt en staat er bij het rondje bezorgd "zending in brievenbus".
Dat er 'onderweg' bij PostNL zelf wat 'fout' gaat in het systeem is niet mijn verantwoordelijkheid.
En ik vindt het dus ook volstrekt onterecht dat PostNL mij willen laten betalen voor "pakketpost" als er deze dienst niet is geleverd. Het pakje is niet bezorgt door de pakketdienst maar door de postbode,
Ik heb betaald voor een service, deze service is geleverd, en dan is het vreemd dat ik een 'naheffing' krijg voor een duurdere 'service' die niet is geleverd.
Stel dat u op vakantie gaat, mooi hotel, standaard kamer.
U bent ingeboekt op die kamer en als u uitboekt staat er in het systeem dat u in een standaard kamer heeft verbleven, u heeft hier op papier en/of via de mail bevestiging van.
Het zou toch erg vervelend zijn als u een paar weken later een rekening krijgt van het hotel waarin staat dat u het hotel nog 2x het bedrag dat u al heeft betaald verschuldigt bent omdat u volgens het systeem in een luxe kamer heeft verbleven.
U bent hier verbaasd over, het is namelijk al een keer eerder gebeurd, u dacht toen dat u zelf een foutje had gemaakt (het was tenslotte een mooie kamer)
Maar deze keer heeft u alle boekingspapieren bewaard en is het eenvoudig terug te zien dat u inderdaad in een standaard kamer verbleef.
Uw argument dat "maar waarom haalt u dan zelf de track-and-trace erbij als argument dat als het in de brievenbuspost is bezorgd ook brievenbuspost moet zijn, Of u vindt dat dat ook zo is, wat ik terecht bestrijd"
Zou hetzelfde zijn als ik u zou vertellen: "maar waarom haalt u dan zelf de boekingspapieren erbij als argument dat als u in een standaardkamer heeft verbleven het ook een standaardkamer moet zijn? Of vindt u dat dat ook zo is, wat ik terecht bestrijd"
Ondanks dat u kunt aangeven in welke kamer u heef geslapen, een kamer die op de website van het hotel word aangeduid als 'standaardkamer' kan ik van mening zijn dat het een luxe kamer was.
Dat kan mijn mening zijn, maar dat betekend nog steeds niet dat u in een luxe kamer verbleef.
Net zoals dat mijn poststuk een brievenbuspakje was en geen pakketpost.
En nu is het tijd voor lunch.
Eet smakelijk.