Reacties gegeven door: prikker
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Mar 20, 2024 om 22:08Bestelling niet geleverd, wel betaling vereist
Klarna is geen partij in dit geschil tussen koper en verkoper.
Wat een ander gedaan heeft is aan die persoon... iedereen maakt fouten.
-
Mar 20, 2024 om 22:08Bestelling niet geleverd, wel betaling vereist
Over slecht lezen gesproken, hij heeft nog niet betaald... hij betaald achteraf omdat zoals hij zelf aangeeft 'omdat dit wel eens mis gaat'.
Hij schrijft dit ook letterlijk : "Ik moet volgens hen gewoon 25 euro aan Klarna betalen voor een nooit geleverde bestelling."
Maar terugkomend op m'n vorige bericht en je reaktie daarop. Hij moet niet bewijzen dat hij gemeld heeft dat hij de levering niet heeft ontvangen, dat doet hij al continu.
De bewijslast ligt uitsluitend bij de verkoper Intertoys om te bewijzen dat de levering via DHL heeft plaatsgevonden en of zij het de moeite waard vinden om voor die 25 euro een rechtszaak op te starten. Klarna is geen partij in dit geschil tussen koper en verkoper.
Kijk iets meer naar jezelf als je andere mensen iets verwijt... want je slaat alle planken mis weer.
-
Mar 20, 2024 om 14:38Bestelling niet geleverd, wel betaling vereist
Klarna is geen partij in dit geschil... Intertoys is in gebreke gebleven (omdat hun leverantier -DHL- niet geleverd heeft).
DHL zal moeten bewijzen dat ze wèl geleverd hebben... niet de klant dat hij niet ontvangen heeft (want dat kan namelijk nooit).
-
Mar 20, 2024 om 14:34Bestelling niet geleverd, wel betaling vereist
Wat bedoel je met correspondentie waaruit blijkt dat de levering niet heeft plaatsgevonden ?!?
Hij heeft 't nooit ontvangen.. natuurlijk is daar geen correspondentie van... DHL beweert 't wel geleverd te hebben.
Da's nu precies de essentie van het probleem !
Geen levering betekent geen voltooiing van een koop, dus ook geen betaling.
Klarna is alleen niet de partij tot wie hij zich moet richten, maar tot Intertoys... die zijn verantwoordelijk voor het tekortschieten van DHL.
Het is niet aan de ontvanger om te bewijzen dat een levering niet plaatsgevonden heeft, dat kan hij namelijk nooit.
Het is aan de leverantier om te bewijzen dat deze wel heeft plaatsgevonden... en daarmee de opdrachtgever Intertoys.
Als de levering dus niet heeft plaatsgevonden is maar één aktie correct, de verkoper in gebreke stellen en niet betalen.
Dan is het aan de verkoper om te bepalen hoe sterk zijn zaak is en of hij een rechtzaak wil beginnen over die €25... niet aan de koper.
Jij draait de bewijslast om een of andere mysterieuze reden om... zo werkt rechtspraak niet. -
Mar 18, 2024 om 12:19Dyson stofzuigerDelete
-
Mar 15, 2024 om 13:01Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezelHeb er een week of 2 geleden ook een gehad. Dat doen ze dus wel (aan de deur).
-
Mar 15, 2024 om 12:59Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezelGeloof dat dit om deur colportatie gaat...niet om telefonische verkoop... dan moet je gewoon je telefoonnummer wijzigen in je persoonsgegevens op Ziggo.nl
-
Mar 15, 2024 om 12:57Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezelDelete
-
Feb 23, 2024 om 11:52KPN opzegging stilzwijgend geannuleerdMooi zo... de houding van de KPN klopte (juridisch) voor geen meter.
-
Feb 15, 2024 om 01:11AOW gat
@HEREMIETKREEFT : Bedankt voor het bevestigen van mijn post, ook al laat je de angel in het verhaal achterwege.
Het gespaarde bedrag dient bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd worden omgezet in een inkomens(-regeling) die standaard 20+% belast wordt.