Reacties gegeven door: prosier
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jan 30, 2020 om 11:11Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Ja, via emergency menu tijdens de boot, wipe cache en factory reset, werkt, maar vervolgens hetzelfde resultaat; start niet door, lampjes knipperen en hij valt uit nog voor het homescreen is te zien. Accu laadt prima op, scherm werkt prima.
-
Jan 30, 2020 om 11:10Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Vertel mij dan eens hoe opeens ik het moederbord intern defect heb gemaak? Schaderapport zal het bewijzen. Ondertussen is DAS rechtsbijstand ingeschakeld.
-
Jan 30, 2020 om 11:08Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Ik hoef dat bewijs niet zelf te leveren. Ik lees nu zelfs dat de winkelier hier verantwoordelijk voor is.
Hier staat meer over de plichten van de verkoper en rechten van de consument: https://www.reparatiewinkel.nl/wp-conte ... e-2011.pdf
Stukje hieruit:
7. De winkelier bepaalt al dan niet door inschakeling van een
deskundige derde of gezien de te verwachten gemiddelde
gebruiksduur van het product, de aard van het eventueel
geconstateerde gebrek en de door de consument zelf verstrekte
informatie of er sprake is van een gebrekkig product. De consument
heeft uiteraard altijd het recht om het ongelijk van de winkelier aan
te tonen.
8. Na meer dan twee jaar na aflevering heeft de consument, die
aantoont dat sprake is van een gebrekkig product nog steeds
zijn wettelijke rechten op kosteloos herstel of vervanging
binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor
de consument.
-
Jan 29, 2020 om 15:13Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Dank voor de suggestie. Echter opladen gaat prima, ik zie ook 100% staan bij inschakelen van het scherm. De 1sec dat ik het homescreen zie, staat ook de accustatus op 99%. na 1sec homescreen valt het ding uit.
Beveiligingsupdates snapt ik, maar heeft weinig met de werking van de tablet te maken. En als de garantie op een deugdelijk product 3 jaar is, dan zal ik dat claimen als buiten mijn invloed om, als het ding defect raakt.
Het probleem is momenteel dat MM een schaderapport wil, maar ze mij geen bedrijf kunnen noemen waar dit te regelen is (onafhankelijk maar wel gecertificeerd voor Samsung producten). Samsung al 3x gebeld maar zij kunnen ook geen bedrijf noemen. Bizar. -
Jan 29, 2020 om 14:59Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!1. ik wens niks, ik heb 3 jaar garantie op een werkend product.
2. defect is een defect moederbord, geen krasje op het apparaat, kan dus niet door de gebruiker komen.
3. bewijzen moet ik doen, klopt, maar niemand (MM noch Samsung) kan mij een bedrijf noemen om een rapport te laten maken!
4. de kosten van het rapport ga ik zelf niet betalen als blijkt dat het een fabrieksdefect is. -
Jan 29, 2020 om 14:00Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Klopt, ik had ook al de veronderstelling dat de ondezoeks/rapport kosten niet uiteindelijk voor mij zullen zijn. Uiteraard als blijkt dat ik niet de veroorzaker ben van het defect. Echter 1. ik moet een bedrijf vinden, onafhankelijk en wel gecertificeerd voor Samsung, 2. ik moet van te voren bevestigd hebben van MM dat ze de rapport kosten betalen... gaan 2 hele lastige worden ben ik bang.
-
Jan 29, 2020 om 13:57Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Niets helpt (cache wipe, factory reset etc, beeldscherm werkt prima), MM kan het niet oplossen en de Samsung service/repair desk ook niet in de Vodafone shop in de stad. Opsturen is de enige oplossing, maar hier zitten kosten aan verbonden, en daar ben ik het niet meer eens. Maar bedankt voor het meedenken :)
-
Jan 29, 2020 om 13:55Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Omdat de wet daar niet concreet over is, heeft UNETO-VNI afspraken gemaakt met leveranciers en richtlijnen gemaakt van de gemiddelde gebruiksduur van een groot aantal apparaten (gebruiksduurverwachtingstabel).
https://www.technieknederland.nl/stream/richtlijnenafschrijvingsmethoden
Hier spreken ze over 3 jaar voor tablets 300+ euro. -
Jan 29, 2020 om 13:54Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!Als binnen 3 jaar een defect is aan een tablet van 300 euro of meer (hij heeft 363 euro gekost) heb je recht op kostenloze reparatie of een vervangend product. Zie de wettelijke gebruiksduur van TechniekNederland/Uneto-VNI. Je moet wel aantonen dat het defect niet door het gebruik komt. En dat komt het niet, want opeens deed het ding het niet meer, en is bevestigd dat het een defect moederbord was. Er zit geen spatje of krasje op de tablet, enkel gebruikt op thuis op het dressoir de muziek en domotica te bedienen. Defect is dus niet door de gebruiker verooraakt, en dat zal een rapport ook uitwijzen.
-
Jan 29, 2020 om 13:50Garantie claimen Samsung bij MediaMarkt niet te doen!https://www.technieknederland.nl/stream/richtlijnenafschrijvingsmethoden
Samsung en MM hebben al bevestigd dat het 3 jaar is. En ik dus garantie heb. Fact is dat ze een schaderapport willen om te claimen voor een kosteloze reparatie of vervangend product. Rapport moet van onafhankelijk bedrijfs komen maar wel gecertificeerd om Samsung producten te beoordelen. En dan stopt het; niemand weet een bedrijf te noemen...