Reacties gegeven door: vicvrij
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Oct 24, 2018 om 01:15Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Tijger1 Gordijnen dicht goede Nederlandse oplossing , alhoewel wel velen de gordijnen open hebben, Maar goed voor bankieren kan je ze beter sluiten. Maar ik kan die gordijnen niet meenemen als ik ergens op pad ben en mobiel een betaling wil regelen of moet ik mijn telefoon altijd thuislaten? Dan is het weer niet mobiel. Afijn het gaat om maximaal 50 000 euro omdat de daglimiet niet verder opgehoogd kan worden. Uiteraard kan dat alleen maar als je dat bij elkaar gespaard hebt voor een grote aanschaf, je oude dag of voor de aflossing van je aflossingsvrije hypotheek . Lekker veilig mobiel en internetbankieren bij de ING!!
Oh ja, wat betreft geld terug. Inderdaad op de dag zelf, na tien minuten is je geld foetsie (real time). Dus Niks niet binnen een dag melden, heeft allemaal geen zin. Dus die 24 uursservice is dan geld verspilling? of helpt het tijdig melden wel???
Tot slot pepernoten ook lekker hollands , een kelder heb ik niet, dus daar kan ik geen gebruik van maken. Ik hou het dus op de gordijnen dicht. Daarmee heb ik nog niet het risisco afgedekt van steed slimmere scammers die mijn pc ondanks de gordijnen binnen kunnen dringen dus heb ik mijn spaarrekening toch maar losgekoppeld van de betaalrekening. Kijk even naar de tikkie uitzending van 20 october ,misschien doet U dan hetzelfde. -
Oct 24, 2018 om 01:12Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Wat betekent mein 33 eigenlijk?
-
Oct 24, 2018 om 00:59Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?oh ja, mein 33 U stelt dat de foutieve intrepretatie van de brief van de ING begint met de stelling dat ik een app moet nemen (los van het feit dat ik dit stel omdat de brief op mijn nogal dwingend overkomt) zou ik graag willen weten waar ik de brief volgens U nog meer verekeerd interpreteer. Staat er soms wel bij tot wie ik mij kan richten om schriftelijk antwoorden op mijn vragen of problemen mbt tot de app te krijgen? Geeft de brief op enigerlei wijze duidelijkheid omtrent mijn vragen?
-
Oct 24, 2018 om 00:48Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Beste roos kun jij de vragen beantwoorden
Voordat ik dus over ga tot mobiel betaal aappen zou ik graag de volgende vragen willen stellen: en beantwoord krijgen van de ING
1.Wat kan een dief met mijn telefoon en app doen als hij op de een of andere manier mijn pincode ook heeft weten te bemachtigen (door list en bedrog enz zie ook Tikkie fraude op de uitzending van kassa.nl van 20 oktober 2018)?
2. Meer specifiek kan hij mijn betalingen opkrikken en naar een geldezel sluizen?
3. Kan hij mijn dag limiet ophogen en zo ja, tot welk maximaal bedrag?
4. Kan hij mijn spaartegoeden aanspreken?
5. In hoeveel tijd kan hij dat doen?
6.Kunnen jullie als ING dat nog stoppen , Zo ja wanneer moet je dan aan de bel hebben getrokken?
7. Hoe leg ik contact als mijn mobiel gestolen is?
8. Vergoeden jullie (ING) de schade bij dit soort incidenten?
9. Indien niet wanneer dan precies niet, wees svp concreet ?? -
Oct 24, 2018 om 00:42Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Mein 33 , ik heb de brief hier voor me liggen, hij is vrij dwingend, alleen als ik echt niet de app wil kan ik wachten op een alternatief. Dat zal ik doen net zoals tenormin. Laten we hopen dat dat een gemakkelijk en vooral veilig alternatief wordt.
Weinig tot niets aan de hand?? Hebben jullie al naar Tikkie gekeken op de laatste kassa.nl uitzending.
Daar zien we hoe veilig het mobiel betalen is. Via een vervalst tikkie screen lukt het scammers om zo meerdere codes van de mobiele tikkie klanten te ontvreemdem en betalingen naar geld ezels over te hevelen. Gelukkig hadden de scammers nog niet het lekkende daglimiet stelsel door (zie Tiger1 reactie). Een schade van 250 Euro daar liggen alleen studenten , bijstandtrekkers en ouden van dagen wakker van. En zo'n schade wordt dan riant vergoed door de banken je moet ook aan je imago denken), zou dat ook zo zijn als een van de slachtoffers voor 50 000 getild zou zijn? -
Oct 24, 2018 om 00:26Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Jorisw ik hoop dat U niet in de beveiliging van banken of andere beveiliging werkt!
-
Oct 22, 2018 om 22:41Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Tenormin (wat verlate reactie maar was een tijdje weg) , Dat zou beter zijn maar is nog veel meer werk, dacht ik! en ik zag van nabij dat met name de spaarrekening gevoelig is voor door betaal innovaties gecreerde mogelijkheden van criminelen. Dus toch gewoon een spaarrekenig bij een andere bank en dan de spaartegoeden met 1 tancode over geheveld.
-
Oct 22, 2018 om 20:05Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Gerbera, Op afstand kunnen proffesionals je code lezen, zodra je hem een keertje gebruikt (ze hebben alleen een goede camera nodig , het kan ook op andere wijze) dat was al een probleem met pinpassen. Vingerafdrukken worden voorzover ik weet visueel afgelezen (dus niet via warmte distributie of vochtigheid) technisch gezien kunnen ze de op het apparaat staande afdrukken juist gebruiken om je apparaat weer te openen, zou ook kunnen als het om meer sophisicated vingerafdrukken gaat maar dan wordt het iets ingewikkelder. Graag technisch commentaar als dit niet klopt. Als je telefoon openstaand gestolen wordt, kan onmiddelijk begonnen worden met het leegroven van je rekeningen. Het verschil met de pinpas is dat daar een limiet aan zit die je niet met de pas kan wijzigen. Bij de telefoon kan de dief alles maximaliseren met de telefoon, (daglimiet opname spaarsaldi). De ING in zo'n geval waarschuwen heeft geen effect omdat ING het geld niet kan terughalen. Als dat anders is, graag antwoord van ING mensen. Bovendien als je telefoon gestolen is kan het in veel situaties lastig zijn de bank te bereiken. Nogmaals het is een erg ondoordacht vernieuwingsconcept en vooral onethisch als de bank de risico's, die ze zelf scheppen bij de klanten leggen. Veiligheid is slechst deels een kwestie van cryptografie en ICT mensen die je absoluut nodig hebt . Wat ontbreekt is een beetje buiten de box denken (bijvoorbeeld zoals criminelen doen)
-
Oct 22, 2018 om 17:25Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?Gordijnen dicht goede Nederlandse oplossing , alhoewel wel velen de gordijnen open hebben, Maar goed voor bankieren kan je ze beter sluiten. Maar ik kan die gordijnen niet meenemen als ik ergens op pad ben en mobiel een betaling wil regelen of moet ik mijn telefoon altijd thuislaten? Dan is het weer niet mobiel. Afijn het gaat om maximaal 50 000 euro omdat de daglimiet niet verder opgehoogd kan worden. Uiteraard kan dat alleen maar als je dat bij elkaar gespaard hebt voor een grote aanschaf, je oude dag of voor de aflossing van je aflossingsvrije hypotheek . Lekker veilig mobiel en internetbankieren bij de ING!!
Oh ja, wat betreft geld terug. Inderdaad op de dag zelf, na tien minuten is je geld foetsie (real time). Dus Niks niet binnen een dag melden, heeft allemaal geen zin. Dus die 24 uursservice is dan geld verspilling? of helpt het tijdig melden wel??? -
Oct 22, 2018 om 17:04Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?
Beste Genee, Terug van weggeweest zie ik je reactie. Inderdaad niet slim van de tankbediende, maar ik zag mijn pincode tot mijn verbazing op haar scherm verschijnen (dat in een schuine hoek stond), was waarschijnlijk niet de bedoeling. Überhaupt een vreemde praktijk dat ze vooraf en identiteitsdocument of pinpas vragen als je wilt tanken aar dat komt weer doordat ploerten met valse kentekens wegrijden na getankt te hebben. Anyhow er zijn vele wegen om codes mee te lezen of te ontfutselen. De cruciale vraag is of je dus al je geld kwijt bent als iemand je telefoon met codes weet te ontfutselen. Bij een betaalpas kon je de schade zelf beperken door de limiet vast te stellen. De limiet kon je niet met die pas zelf ophogen. Met je telefoon kan dat wel en kan zelfs je spaargeld (als je dat hebt) ook opgenomen worden kortom schade maximaal. Nu zie ik dat veel mensen op deze site dat ondenkbaar vinden, dat je dus je telefoon kwijt raakt nadat criminelen je gevolgd hebben en je codes hebben meegelezen. Terwijl we weten dat dat heel veel gebeurde met betaalpassen. Ik hoop maar dat de mensen die dit ondenkbaar vinden niet over de veiligheid bij de banken gaan. Nog afgezien dat ze kennelijk niet door hebben dat als je telefoon gestolen is je niemand kan bellen. Niet dat het zin heeft , zoals Tiger1 al opmerkt overgemaakt geld kan al na seconden niet meer teruggehaald worden (hiep hoi roepen de criminelen)
Tot slot inderdaad spaargeld bij een andere bank is de beste oplossing die ik ook zelf voorsta maar ik prefereer dat de banken me een andere code geven voor spaaropnames en limiet ophogingen dan is de kans dat onverhoopt gestolen codes voor betalingen, daar niet voor misbruikt worden.
Als je als klant deze code voor spaaropnames en daglimiet instelling hetzelfde laat als die voor je betalingen omdat dat zo gemakkelijk is, moet je het dan echt zelf weten. Nu stelt de bank in dat deze codes hetzelfde zijn, terwijl ze de klant voor de daaruit voortvloeiende hogere schade risico's op willen laten draaien . Echt een volledige systeemfout en bovendien uiterst onethisch