Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Annette7
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 25, 2016 om 12:29Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Hoi Carola, en allemaal
Nee natuurlijk raad ik iedereen af die ik ken om er nog te kopen.
Daarbij waren er al verschillende die er niet meer kochten omdat hij onbeleefd was tegen ze.
Maar de winkel was al per direct gesloten,en volgens horen zeggen is de webwinkel ook een aflopende zaak.
Riviera Maison en Villa Rose zijn al gestopt met elkaar.
Dus er zal meer aan de hand zijn,maar goed, ik heb mijn geld terug ,alleen niet op een prettige manier.
Als je naar de webwinkel gaat zie je ook dat het leeg aan het lopen is,nog weinig artikelen.
Misschien maar goed ook,iemand die niet klantvriendelijk is,en arrogant, had nooit een webwinkel moeten beginnen,
maar ja, je ziet maar weer.........Karma is a Bitch! -
Jun 8, 2016 om 19:38Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Hoi allemaal,
Hier weer even een update,ik heb zo n vermoeden dat ik dit aan Hutch te danken heb?
Ik kreeg maandag mail van Villa Rose, dit is de tekst.......
Alsjeblieft. Hiermee kun je het binnen 5 dagen zonder bij postkantoor te hoeven betalen terugsturen.
Dat was het kortaf maar dat boeit mij niet!
Ik heb het pakket gisteren terug gestuurt,en hij heeft het vandaag ontvangen want dat kon ik zien,verder nog niks gehoord dus afwachten wanneer geld terug wordt gestort,ik heb dus toch in mijn gelijk gestaan alleen weet ik zeker dat dit door Hutch komt anders had hij nooit toe gegeven!
Dankjewel Hutch!
Als ik het geld terug heb dan laat ik het nog even weten.
-
Jun 4, 2016 om 11:04Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Dankjewel Hutch, wat lief dat je voor mij op komt,dankjewel daarvoor.
Na de mail die ik gister terug heb gestuurd,heb ik niks meer gehoord,eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dit nog gaat gebeuren.
Klantvriendelijkheid is er niet meer bij,nu hij stopt met het merk voeren mag je als jarenlange klant stikken!
Dat merk je ook aan het feit dat hij het op merk Riviera Maison schuift,beetje wanstaltig dit allemaal.
Ik wacht nog een paar dagen af of hij gaat reageren maar hij heeft er maling aan,wat een arrogantie,sorry maar wordt er nu wel pissig van.
Ook verpest hij het nu voor andere webwinkels,want ik denk wel vier keer na voor ik weer bij een webwinkel koop.
Ik wacht nog even af,hoe of wat hij gaat doen.Maar jij bedankt Hutch,TOP!
Carola83...........de link hoef ik hem niet door te sturen,die heeft hij allang gezien hoor,denk je dat hij echt gaat reageren? nee,wij zijn maar klootjesvolk voor hem. -
Jun 3, 2016 om 19:45Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?En dit heb ik net terug gemaild:
Hoi Jan Jelle,
Ik ga proberen het nog een keer uit te leggen:
Dat je komt dat het normaal is dat verzendkosten normaal zijn als je iets terug stuurt wat je niet mooi vind ofzo dat klopt.
Maar dat je als consument een ondeugdelijk artikel thuis krijgt, dan zijn de verzendkosten voor de verkoper.
Je argument dat de broodplanken er allemaal zo uitzagen van Riviera Maison klopt ook niet, RM zegt zelf dat ze de broodplanken zo niet verkopen met scheuren.
Dat je zegt dat ik het dan in de winkel moet kopen,heb je nooit gezegd in alle jaren dat ik klant bij je ben geweest,en vriendinnen naar jou webwinkel doorverwezen heb, toen zei je ook niet.....had je het in de winkel moeten kopen.
Wat betreft een besluit nemen............jij had een foto van een hele broodplank als je erbij had gezet dat er een scheur inzat had ik het ook niet gekocht,je zet bij windlichten er toch ook bij dat er kaarsvet in kan zitten?en dan is het aan de koper om te kiezen of je het besteld ja of nee.
Ik had niet voor de broodplank gekozen als je het erbij had gezet.
Dat je met Riviera Maison stopt en dan ineens zo gaat doen naar je vaste klanten,vind ik betreurenswaardig.
Ik weet dat ik in mijn recht sta, en laat het er niet bij zitten.Ik wens niet zo behandeld te worden na al die jaren.
Je hebt mij ook nooit horen klagen als ik een bestelling had gedaan en ik het pakket thuis kreeg en er ineens een zakje geld in het pakket zat omdat je een besteld artikel niet had,als webwinkel hoor je daar ook eerst de klant van op de hoogte te stellen.
Maar goed,hieronder een paar reacties van organisaties om te bewijzen dat je fout zit en het niet tot je door wil dringen.
Helaas,voel ik me dan genoodzaakt om het advies van de consuwijzer op te gaan volgen, als je het zo wil,dan moet het maar zo.
Vriendelijke groet
Annette
Riviera Maison:
Deze broodplank is gebroken geleverd en mag u terug sturen. Daarnaast heef tu inderdaad een aantal dagen de tijd om het artikel retour aan te melden. Dat zijn ook wettelijke voorwaarden,alsof er in alles van Riviera Maison scheuren zitten, dat is inderdaad niet het geval.
Kassa:
U heeft gelijk. U heeft een kapot artikel gekregen en dat dient dit bedrijf, zonder enige kosten voor u, te herstellen, dan wel een nieuw artikel toe te sturen.
Hun algemene voorwaarden zijn ook niet meer van deze tijd. Er wordt nog gesproken over een retourrecht van 7 dagen.
Ook de artikels 4a en 5 kloppen niet (geheel).
Uiteraard zijn zij verantwoordelijk voor de retourkosten.
Ja, ze zijn verantwoordelijk voor de retourkosten aangezien ze een kapot/beschadigd artikel sturen. Kun jij niks mee.
Ja zeker moet webshop de retour kosten betalen is wettelijk geregeld.
-
Jun 3, 2016 om 19:43Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Nou ik heb mail terug en ben er niet blij mee,want ik wordt er nu pissig van.ik heb ook net terug gemaild en ik ben het nu zat,het dringt schijnbaar niet door!
deze mail kreeg ik:
Hoi Annette,
ik zie je mail nu pas omdat je het naar had gestuurd. Maar geeft verder niet.
Verzendkosten voor retourneren zijn heel normaal ten eerste. We hebben dat altijd zo gedaan en anders hadden we wel een antwoordnummer.
Het product is mijns inziens niet kapot. Vrijwel alle broodplanken die ik heb gehad zagen er zo uit. Je weet dat je Riviera Maison koopt en anders moet je het gewoon in de winkel kopen. Bij vrijwel alle houten producten kun je barsten, gaatjes e.d. tegenkomen. In de winkel kun je zelf zien hoe het eruit ziet en een besluit nemen.
Nogmaals, ik stort je geld gewoon weer terug maar dan moet je de broodplank terugsturen. Gewoon volgens de regels.
Met vriendelijke groet,
-
Jun 3, 2016 om 12:52Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Dank jullie wel weer voor jullie antwoorden.
Ik heb net contact gehad met Consuwijzer,zoals Carola83 adviseerde,het is inderdaad zo dat hij de kosten voor het verzenden voor zijn eigen rekening moet nemen, is wettelijk verplicht ook al heeft hij verouderde leveringsvoorwaarden op zijn webwinkel staan.
Nu gaven hun mij het advies om een aangetekende brief te sturen naar Woonwinkel Villa Rose, mocht hij daar dan niet op reageren,dan je rechtelijke bijstand inschakelen,komen we al bij de volgende problemen.....1. het adres wat hij op zijn site heeft staan is van de winkel en die is er dus niet meer!
2. ik heb geen rechtsbijstand meer,omdat we er nooit gebruik van maakten,was niet nodig.
Ik ga nu nog 1 keer mailen naar Villa Rose,en zet alle antwoorden erbij die ik gekregen heb van verschillende organisaties, mijn geduld raakt nu wel onderhand op,ik heb me al die tijd heel netjes gehouden naar hem toe, terwijl ik onvriendelijke mail terug kreeg in het begin en daar ben ik nu een beetje klaar mee!
Carola83, je gaf mij het afdvies ook om te melden dat Webwinkelkeurmerk het verkeerde antwoord gaf, maat daar doen ze niks mee.
Ik laat het nog weten.het gaat mij nu eigenlijk om het principe nog,om door te gaan hiermee. -
Jun 3, 2016 om 11:37Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Goedemorgen,
Even een update, over Woonwinkel Villa Rose.........nog steeds geen antwoord op mijn mails,ook Thuiswinkel.org die mijn mail heeft doorgestuurd van mij via hun,waarbij hij binnen zeven dagen zou moeten antwoorden heeft hij niet op gereageerd!
Getty die hier een reactie plaatste heeft gelijk......recht hebben en recht krijgen zijn inderdaad 2 verschillende dingen.
Want hoe moet je dit nou oplossen als Woonwinkel Villa Rose nergens op reageert? -
May 30, 2016 om 23:43Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Ik heb de vraag goed gesteld,ik heb de mail tussen ons even gekopieerd.
Ik heb alleen mijn email adres er even uitgehaald ;-)
RE: Klacht webwinkel
Aan: Annette
Beste Anette,
De retourzending betaalt de klant altijd, dit staat ook omschreven waarschijnlijk in de algemene voorwaarden van de webshop zelf. Dit is helaas niet iets waar wij iets aan kunnen doen. Technisch gezien staan ze in hun recht, klantvriendelijk is anders natuurlijk.
--
Met vriendelijke groet,
Daniel La Porta
Win een jaar gratis het EU pakket van WebwinkelKeur, lees HIER hoe!
Volg je ons al op Facebook?
On Mon, May 30, 2016 at 10:33 AM,
Klacht webwinkel
Goedemorgen,
Ik heb een vraag..........
Ik heb vorige week een kapot artikel thuis gekregen van woonwinkel Villa-Rose.
Ik heb dit meteen gemeld,na paar keer heen en weer gemail mag ik het terug sturen maar dan moet ik zelf de verzendkosten betalen.
Naar mijn idee is dit niet juist, ik heb een kapot artikel thuis gekregen dus is het niet mijn fout! Na mail of we het niet anders kunnen oplossen en dat ik het hier niet mee eens ben, hoor ik niks meer.
Graag zou ik willen weten hoe nu verder?
vriendelijke groet
Annette
-
May 30, 2016 om 23:31Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Dank jullie nogmaals,ik houd jullie op de hoogte,
ik heb nog een keer mail gestuurd maar intussen nog steeds niks gehoord,telefoon wordt ook niet opgenomen.Vorige week al meerdere malen gebeld,
Dus ik sta dus machteloos! Ik kreeg van Stichting Webwinkel Keur te horen,dat de verzendkosten voor de koper zelf zijn?
Ik laat het er toch niet bij zitten,dit is belachelijk!
Ik houd jullie op de hoogte......... -
May 30, 2016 om 17:41Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?Dankjewel voor jullie antwoorden,maar na paar keer weer gemaild te hebben,krijg ik nog steeds geen antwoord,nadat ik de eigenaar netjes aangesproken heb op zijn plicht.Telefoon wordt niet meer opgenomen.Ik weet dat ze vorige maand per direct hun winkel gesloten hebben,maar hij heeft nog steeds een webshop.
Villa Rose is dealer van Riviera Maison, ook heb ik bij hun om advies gevraagd vorige week,maar helaas kunnen zij niets doen omdat ze geen contact meer hebben.
Intussen heb ik twee keer nog gemaild maar geen antwoord.In de eerste reactie toen ik mailde dat het artikel gescheurd was kreeg ik als antwoord.....Ja,het is Riviera Maison.....alsof die kapotte spullen opsturen.
Ik vertik het toch om zelf de verzendkosten te betalen,dit gaat bij mij om het principe, ik pik het niet,maar wat kan ik verder doen?