Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Benjamin Jansen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 28, 2018 om 19:33Jaarcontract NLE, geen aansluing, wel betalenEen contract heeft altijd een herzieningsclausule, oftewel een opzegtermijn. Deze herziening kan pas daadwerkelijk plaatsvinden wanneer je een product of dienst ervaart. Wanneer er een (kerst)vakantie tussen komt, valt het niet binnen de periode, dus sta je in je recht om de afspraak te annuleren.
echter.. als een substantieel klein onderdeel van een totaal pakket niet in orde is, heeft de consument niet direct het recht een volledig afspraak af te zeggen. kindervoorbeeld: wanneer je met KLM vliegt en de TV is defect, of je hebt geen avondeten gekregen terwijl dit wel beloofd is, sta je niet in het recht om geld terug te krijgen voor je aangeschafte vliegticket. Je primaire behoefte (reizen van A naar B) is immers verzadigd.
Ik weet niet hoe het in jouw geval zit en wat voor apperatuur kapot is. Mocht het bijvoorbeeld een modum/router zijn, kan ik mij voorstellen dat het lastig wordt om een stroom abbonoment op te zeggen. Echter is er sprake van een vertrouwensbreuk en koos je voor een totaal plaatje. Het goed om NLE te blijven aansporen op openbare communicatiekanalen, aanhoudende negativiteit kan namelijk meer kosten dan dat 782 euro afkoopsom oplevert. Het is niet geheel onlogisch dat er een afkoopsom plaatsvind, maar de hoogte is wel buiten proporties.
succes.