Iedere zaterdag om 19.05 uur op
Ti
door Tientjealmelo Mar 28, 2018 om 18:14
Elektronica & tv

Jaarcontract NLE, geen aansluing, wel betalen

Eind 2017 is een Alles in 1 pakket van NLE bij ons geleverd. De aansluiting kon pas 16 januari. Toen de apparatuur het niet deed, heb ik alles 17 binnen een week retout gestuurd en de 17e een aangetekende brief voor de opzegging. Nu ben ik te laat met opzeggen volgens NLE, en moet 782.90 betalen als afkoopsom voor het aangegane contract. Betaal ik voor niet geleverde diensten en niet werkende apparatuur?!@#$

1798 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2018 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U betaalt niet voor niet geleverde diensten. U betaalt voor het aangegane contract, wat u blijkbaar niet op de juiste wijze hebt opgezegd.

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 28, 2018 om 18:29
509 Antwoorden / Vragen

Je hebt NLE dus niet de kans gegeven om het probleem op te lossen en er vanuit gegaan , dat het niet werken van de aansluiting hun schuld is. Geef NLE de kans om het door een monteur te laten aansluiten. Want voor dat bedrag heb je 2 jaar internet. Als je bent overgestapt  kan het zijn dat je vorige provider de lijn nog vrijgegeven heeft.

ne
door neodutchio - Mar 28, 2018 om 19:09
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een herroepingsrecht van 14 dagen. Wanneer die tijd in gaat is verwarring over, maar normaal gesproken is dat vanaf wanneer u de goederen ontvangen heeft. Dus vanaf eind 2017.
U wilt op 16 januari aansluiten, dat is dus buiten de 14 dagen herroepingsrecht. Helaas, het blijkt niet te werken. Dan is het wettelijk niet de bedoeling om alles terug te sturen en ontbinden. Zo werkt het niet. U had NLE de kans moeten geven om het werkend te krijgen. Pas als dat niet zou lukken binnen een afzienbare tijd, dan had u wel die mogelijkheid gehad.
U bent nu op eigen houtje dingen gaan regelen wat helaas niet in uw voordeel uit pakt. Hopelijk zit u nog binnen de 14 dagen van uw nieuwe aanbieder. Die snel stopzetten dan en NLE de mogelijkheid geven om te leveren volgens afspraak.

Benjamin Jansen
door Benjamin Jansen - Mar 28, 2018 om 19:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een contract heeft altijd een herzieningsclausule, oftewel een opzegtermijn. Deze herziening kan pas daadwerkelijk plaatsvinden wanneer je een product of dienst ervaart. Wanneer er een (kerst)vakantie tussen komt, valt het niet binnen de periode, dus sta je in je recht om de afspraak te annuleren.

echter.. als een substantieel klein onderdeel van een totaal pakket niet in orde is, heeft de consument niet direct het recht een volledig afspraak af te zeggen. kindervoorbeeld: wanneer je met KLM vliegt en de TV is defect, of je hebt geen avondeten gekregen terwijl dit wel beloofd is, sta je niet in het recht om geld terug te krijgen voor je aangeschafte vliegticket. Je primaire behoefte (reizen van A naar B) is immers verzadigd.

Ik weet niet hoe het in jouw geval zit en wat voor apperatuur kapot is. Mocht het bijvoorbeeld een modum/router zijn, kan ik mij voorstellen dat het lastig wordt om een stroom abbonoment op te zeggen. Echter is er sprake van een vertrouwensbreuk en koos je voor een totaal plaatje. Het goed om NLE te blijven aansporen op openbare communicatiekanalen, aanhoudende negativiteit kan namelijk meer kosten dan dat 782 euro afkoopsom oplevert. Het is niet geheel onlogisch dat er een afkoopsom plaatsvind, maar de hoogte is wel buiten proporties.

succes.

ne
door neodutchio Mar 28, 2018 om 20:20
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U bent niet goed geinformeerd. De herroepingsrecht gaat niet in vanaf het moment van leveren, maar officieel vanaf het moment van de aanvraag:
Wanneer gaat de termijn van 14 dagen in?
Bij diensten gaat de termijn van 14 dagen voor herroeping in op de dag waarop de overeenkomst gesloten wordt. In tegenstelling tot producten gaat de termijn dus niet in op de dag van levering.
Bron: https://www.webwinkelkeur.nl/bedenktijd-bij-diensten-herroepingsrecht/

Echter is er al een uitspraak gedaan waarin de rechter hier niet in mee ging. Deze gaf aan dat het moment van leveren van de toebehoren als startdatum genomen moet worden. Het moment van aansluiten is niet relevant.
Een herroepingsrecht is geen periode om een dienst uit te probreren. Dit is een periode waarin een koper kan besluiten de overeenkomst te ontbinden zonder reden.

De hoogte van de afkoopsom zal ongetwijfelt in de overeenkomst staan, dus waarom zou daar van afgeweken moeten worden? En negatieve publiciteit? NLE heeft nog niet eens de kans gekregen om een probleem op te lossen, waarom zou deze dan ter schande worden gemaakt?
Er is ook geen vertrouwensbreuk. Als uw vertrouwen al geschaad wordt bij een probleempje zal u geen vrienden overhouden.

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 28, 2018 om 21:12
509 Antwoorden / Vragen

Installatie door NLE

Geen zin of tijd om zelf te installeren? Geen probleem. We maken het je graag makkelijk en hebben daarom onze installateurs voor je klaarstaan. Wanneer je kiest voor installatie door een van onze deskundige installateurs weet je zeker dat je niet zonder internet komt te zitten.

Lees minder

We gaan zelfs verder en doen een uitgebreide WiFi-check, zodat we de gratis WiFi-versterker op de beste plek kunnen plaatsen en je voortaan ook op lastige plaatsen in huis goede dekking hebt. Heb je toch nog iets extra's nodig voor goede WiFi? Dan kan het zijn dat daar extra kosten aan zijn verbonden

panter22
door panter22 - Mar 28, 2018 om 21:44
6599 Antwoorden / Vragen

Lees hier hoe de procedure van NLE is.
Binnen 1 uur na aanmelding krijg je een contract en dan gaat direct de bedenktijd in. Dat contract heb je toch wel gekregen?
En de info heb je niet gelezen?
https://www.nle.nl/alles-in-1/zo-gepiept

Toen de installatie niet lukte, heb je geen contact opgenomen met NLE, de spullen teruggestuurd en het abonnement opgezegd?
Niet even gebeld dat de installatie niet lukte?
Een monteur had kunnen  komen om het probleem op te lossen.
Je zult intussen wel een nieuwe provider hebben gevonden.
Maar dan zul je dit contract met NLE  moeten afkopen.
Nog eens een mail schrijven met je problemen met de installatie en vragen om coulance?
Ik bedenk maar wat: Als je nu een jaarcontract hebt bij een andere provider en het NLE abonnement na dat jaar alsnog in kunnen laten gaan?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2018 om 17:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Lees hetgeen bij aanklikken van de link volgt.
Er vanuit gaande dat het contract op basis van of telefonische benadering of colportage aan de deur tot stand is gekomen geldt een herroepingsrecht. U ziet als het goed is ook (een verwijzing naar) een voorbeeldbrief.

In dit geval is er dus geen sprake van het toepassen van de consumentenwetgeving dat een verkoper de kans moet hebben om te repareren etc.

http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/herroepingsrecht-voor-consumenten

ne
door neodutchio Mar 29, 2018 om 18:14
5165 Antwoorden / 12 Vragen

.

panter22
door panter22 Mar 29, 2018 om 18:23
6599 Antwoorden / Vragen

Van het herroepingsrecht  heeft Tientjealmelo geen gebruik gemaakt.
Je krijgt pas een aansluiting als het herroepingsrecht voorbij is.

ro
door ron503 - Mar 29, 2018 om 18:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u niet meer van het contract af kan klopt want u heeft een dienst afgenomen en geen product. NLE neemt een termijn van zeg 14 dagen in acht voordat ze werkelijk overgaan tot omzetting van de aansluiting want binnen die 14 dagen had u op kunnen zeggen. U kunt met boosheid en tekens uw relaas wel kracht bij zetten maar u bent degene die de voorwaarden niet gelezen heeft die bij het afsluiten van een dienst behoren.