Jo
door Joep Utrecht May 2, 2017 om 20:20
Elektronica & tv

Deli-lifestyle

Hallo

Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.

De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.

Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.

Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.

De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.

Uiteindelijk verzamelde de tv wel een aantal kanalen maar oa geen Npo 1 ,2 en 3.

Na telefonisch overleg met Deli-Lifestyle heb ik hem teruggestuurd.

Delei-Lystyle was ook niet erg behulpzaam om het probleem op te lossen.

Na ontvangst van een retour biljet heb ik de tv retour gestuurd via Post NL

Deli-lifestyle zegt nu dat de tv zwaar beschadigd bij hun is aangekomen en ik krijg mijn geld nu niet terug.

Ik had de tv moeten (bij) verzekeren volgens hun maar daar was ik niet van op de hoogte, ik stuur nooit iets op.

Wat zijn nog mijn mogelijkheden om iets van mijn geld terug te zien want ik voel mij bestolen door Deli-Lifestyle

Met vriedelijke groet,

Joep

43879 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 2, 2017 om 20:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit is natuurlijk te gek voor woorden. En dat bijverzekeren is een onzin verhaal. Je hebt de t.v. toch wel in de originele verpakking (piepschuim, doos) geretourneerd?

Bel (is in dit geval het handigst) even (z.s.m.) naar de klantenservice van Bol.com en leg ze het probleem voor; ze zijn nu ook nog bereikbaar 030 310 4999

Zorg wel dat je de bestelgegevens bij de hand hebt.

Cookies
door Cookies - May 2, 2017 om 20:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uit de retourvoorwaarden van Deli Lifestyle:

Retourneren en voorwaarden bij Deli-lifestyle

Retourneren

  • 14 dagen bedenktijd
  • Gratis retourneren
  • Betaalde ophaalservice

Een artikel retour sturen?

  • De retourzending kan aangemeld worden vanuit het bestellingenoverzicht
  • Klik op 'Start retouraanvraag' achter het artikel dat je wilt retourneren en volg de instructies
  • Zodra de retourzending in goede staat is ontvangen, vervalt de betalingsverplichting of wordt het reeds betaalde bedrag teruggestort

Voorwaarden

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

- Hygiëne producten zoals: Headphones en oordopjes uitsluitend in gesealde verpakking. - Cosmetica en Parfum: Uitsluitend in gesealde verpakking. - Je mag als consument de tv uitpakken en de tv aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Dit noemen wij "op zicht" controleren. Intensief gebruik is niet toegestaan. Eigenlijk valt een avond tv kijken al onder "onnodig gebruik". Daarmee vervalt de recht op retour. Wij hanteren een maximale speelduur van 2 uur. Dit betekent dus dat je de televisie maximaal 2 uur aan mag hebben gehad, mocht je de televisie nog willen retourneren. De speelduur (brandtijd) wordt door ons gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer dan 2 branduren? Dan zal deze niet worden behandeld onder de wet "koop op afstand" en retour worden gezonden of er wordt een bedrag met je verrekend van minimaal 10% van het aankoopbedrag (afhankelijk van de staat en gebruik van het product).

Gerry1969
door Gerry1969 - May 2, 2017 om 22:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien heel stom van mij maar wie gebruikt nog de tv tuner?
Meestal is er een ci+ module of decoder van de tv provider. U wilde toch niet analoog gaan kijken?

costnix
door costnix May 3, 2017 om 00:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn nog gebieden, waar geen kabelaanbieders zijn en men aangewezen is op de tuner in de TV.

Gerry1969
door Gerry1969 May 3, 2017 om 00:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Costnix, waarschijnlijk buitengebied, daar had ik niet bij stilgestaan.