Vragen over Garantie & Verzekeringen

Moet je loonkosten betalen binnen garantie periode
Ik heb in 2019 zonnepanelen gekocht en sinds 2 weken terug is er een optimizer vervangen omdat die stuk was. Hier heb ik garantie op maar ik krijg vervolgens wel een rekening van €350 omdat de loonkosten niet in de garantie valt. Dit vind ik een erg duur grapje. Moet ik dit bedrag betalen? Want ik denk dus als je garantie hebt dat men dit kosteloos moet reparen of vervangen. Klopt dit wel? Lees meer
Een voorkeursmedicijn is niet meer leverbaar. Vervangend medicijn valt onder
Het medicijn apixaban werd volledig door de ziektekostenverzekering vergoed, maar kan niet meer worden geleverd. Een vervangend medicijn (Eliquis) moet ik nu voor een heel groot deel uit mijn eigen risico betalen. Kan dat zo maar? Lees meer
Als ik een beleggingspolis bij Nationale Nederlanden wat kan nu doen?
Moet ik nu al iets ondernemen richting Nationale Nederlanden of kan ik mij elders melden? Lees meer
Dierenverzekering
Wij hebben onze dieren verzekerd via Total Care van Basic Vets.
Nu kregen we deze maand een brief dat de verzekering ivm marco economische redenen wordt beeindigd.
Dat betekend dat wij nu opeens onze dieren ergens anders moeten gaan verzekeren. Op ozicg geen probleem alleen dieren ouder dan 7 jaar kun je niet meer verzekeren.
In onze verzekering zaten twee dieren die inmiddels ouder
...
Lees meer
Autoverzekering keert niet uit.
De autoverzekering van de tegenpartij wil het bedrag van de schade pas uitkeren als ik de schade heb laten herstellen.
Is dit correct?
Lees meer
Jaren premie betaald voor een verzekering die niet van mij blijkty te zijn
Ik betaal al meer dan 20 jaar een verzekering ( wordt van mijn bankrekening afgeschreven) onder de noemer Levensverzekering. Bij recente navraag bleek dit geen levensverzekering te zijn, maar een begrafenis verzekering.( ik was in de veronderstelling dat dit een leven/ spaarverzekering was). De maatschappij gaf mij aan geen verdere info te verschaffen omdat ik ook nog niet eens de verzekeringsne ... Lees meer
Medicijnen duurder bij grotere hoeveelheid
Van mijn zorgverzekeraar CZ ontving ik jl oktober een correctiefactuur voor medicijnen die ik in maart 2022 heb gekregen. Ik heb hierop navraag gedaan waarom ik anderhalf jaar later een correctiefactuur kreeg en moest bijbetalen voor medicijnen die ik 1,5 jaar eerder heb gehad. Ik werd hierop verwezen naar de apotheek die de correctie had doorberekend aan CZ. Toen ik navraag deed bij de apotheek b ... Lees meer
Wielen van auto gestolen, nergens wielen op voorraad, wacht al 7 weken, wat nu
mijn 2e hands Toyota Yaris Hybrid stond 30 september zonder wielen voor de deur, op straatstenen gezet. Ik heb wa verzekering met volledig cascodekking bij Toyota Finance. De auto is 9jaar oud. Wielen waren niet op voorraad en ook nu nog steeds niet binnengekomen bij magazijn. mijn MRB gaat gewoon door maar auto staat bij Louwman-garage buiten, wel binnen de 's avonds gesloten hekken. Heb inmiddel ... Lees meer
Klachten Zilveren Kruis via hun Site zk.nl/ klachten lukt mij niet
Via de site zk.nl/klachten lukt het mij niet om een klacht in te dienen. Ook via "mijn zilveren kruis" niet.
Na ca. 10 seconden begint er een pop up te knipperen dat de sessie verlopen is en kan ik niets meer.
Heeft dat te maken met mijn computer of wil Zilveren Kruis geen klachten ontvangen.
Wie weet het antwoord?
Lees meer
Klacht over opticien
Een bril gekocht bij Eyelove en waar ik na enige tijd problemen kreeg met mijn montuur waar de coating van los liet binnen de garantie.
Bij de winkel heb ik dit gereclameerd op advies van een erkende opticien in Gorssel,maar Eyelove deed daar niets op uit en gaf me een bon van 20 euro voor de volgende aankoop, mag dat?
Lees meer
Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?
Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!
Registreer