Vragen over Garantie & Verzekeringen

Flessenhouder 4e keer afgebroken
Van mijn Koelkast (Bosch inbouw nu 6,5 jaar oud) heb ik nu al 4x een afgebroken flessenhouder binnen 5 jaar gehad, de laatste in July vorig jaar en nu weer een.
Ik heb inmiddels contact met Bosch gezocht en die zeggen dat er geen technische gebreken bekend zijn (terug roep actie) bij deze flessen houder en ze geen coulance geven op plastic onderdelen. Kan dit zomaar? ik moet nu inmiddels al 4
...
Lees meer
Mediamarkt weigert een vervagend product bij een defect product
Ik heb een koptelefoon gekocht bij mediamarkt, bij het eerste moment van gebruiken vond ik de muziek al aan de zachte kant. Nu heb ik een maximale hoogte db van 92 gemeten terwijl er word geadventeerd met een hoogte van 97db.
Toen ik langs de mediamarkt ging konden zij mij alleen een reperatie aanbieden, terwijl ik nu liever voor een ander product wil gaan.
volgens wettelijke
...
Lees meer
Dakdekkers
Wij hebben ons dak, samen met 2 buren, het dak opnieuw laten dekken. Nu blijkt dat binnen een week het bedrijf niet meer berijkbaar is. Website uit de lucht, KvK geeft aan dat zij per 31 Jan. 2023 zich hebben uitgeschreven! Het bedrijf is 1 jaar actief geweest. Wie heeft er eerder gebruik gemaakt van dit bedrijf?
Kiesdak.bv . Kanaalweg33, 2903 LR in Capelle aan de IJssel.
Het dak
...
Lees meer
Zorgverzekering in het buitenland
Ben ik verplicht om onze zorgverzekering aan te houden bij een langdurig verblijf in het buitenland? Wij verblijven momenteel in de Filipijnen waar geen dekking is met onze zorg pas. Lees meer
Arbeidsloon in garantieperiode
Wij hebben een zonnecollector met boiler bij een erkende installateur gekocht in 2018 met 5 jaar (fabrieks) garantie. In 2022, na bijna 4 jaar, is de boiler kapot gegaan. Geheel buiten onze schuld om. Door onderling geruzie tussen fabrikant en verkoper hebben pas 4,5 maanden later een nieuwe boiler gekregen. Nu, weer bijna 4 maanden later, krijgen wij een rekening voor de installatiekosten van de ... Lees meer
Defect in garantietijd
Ik heb een Keewee bakfiets gekocht waarvan de accu na 7 maanden kapot ging
Teruggebracht naar fietsenmaker. Kreeg te horen dat de fabrikant de accu zou maken of vervangen. Hier na volgde een tijd van bellen en wachten (6 maanden). De fabrikant nam toen de bakfiets terug ( er waren nog meer keewee's die hetzelfde probleem hadden). De fietsenmaker zei mij dat hij er 3500 euro voor had gekregen
...
Lees meer
Auto delen, maar schadevrije jaren niet
Met mijn zoon (43 jaar) heb ik jarenlang mijn auto gedeeld. Auto was 23 jaar dus ingeleverd. Mijn zoon kocht er nu een. Ook weer voor ons samen. Max 5000 km per jaar. Vanuit de overheid wordt gestimuleerd om zuiniger en bewuster auto te rijden. Sowieso voor het klimaat- en stikstof problemen. Nu blijkt dat mijn zoon als medebestuurder van mijn auto, geen gebruik kan maken van mijn schadevrije jare ... Lees meer
Geldt de voorrang voor het vinden van woningen alleen voor docenten of ook voor andere medewerkers in het onderwijs?
En waar haal je die urgentie precies? Lees meer
Alleen garantie op onderdelen blauwpunkt
van onze robotstofzuiger heeft net binnen de garantietermijn de batterij het begeven. De batterij is "gratis" vervangen.
arbeidskosten 17,85
verzendkosten 8,95
kosten ophalen 10,88
handelingskosten 15,00
btw 21%
totaal 63,75
vreemd is dat ik als ik de stofzuiger niet terugwil maar 13,16 hoef te betalen!
is het standaard dat bij een
...
Lees meer
Klikgebit garantie
Enkele maanden geleden heb ik een klikgebit gekregen.
Na 4 maanden ging er tijdens het ontbijt , met het eten van een boterham een tand los.
Het klikgebit werd gerepareerd , maar tegelijkertijd kreeg ik een rekening van ongeveer € 153,-
Heb deze nog niet betaald omdat ik vind dat het geleverde product niet goed was en ea onder "garantie" moet vallen.
Hoelang kan ik maxm
...
Lees meer
Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?
Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!
Registreer