Jo
door Jose1986 Jun 10, 2024 om 11:51
Garantie & verzekeringen

Hoelang en wat is de garantie na reparatie bril?

Hoelang is de garantie nog geldig als bijvoorbeeld een bril binnen de 2 jaar wettelijke garantie gerepareerd wordt? En wat houd de garantie daarna nog in?

2093 9 Rapporteer
marita5
door marita5 - Jun 10, 2024 om 11:57
11663 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Jose1986 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook helemaal naar beneden onder : Zie ook )  

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Ja
door JannyBoe - Jun 10, 2024 om 11:57
583 Antwoorden / Vragen
4

Hallo, er is geen wettelijke garantie van twee jaar.
Alles over garantie vindt u bij Consuwijzer.
Hopelijk helpt u dat verder.

[Edit: we plaatsten berichten op vrijwel hetzelfde moment @MARTA5 ;)]

marita5
door marita5 Jun 10, 2024 om 12:53
11663 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , beter 2x dan helemaal niet .

Thecla58
door Thecla58 - Jun 10, 2024 om 12:08
930 Antwoorden / 3 Vragen
3

Ik weet niet waar jij je bril gekocht hebt, maar waar ik mijn brillen koop en ze gaan kapot dan worden ze altijd gemaakt zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Dus ook nadat de garantieperiode verlopen zou zijn. Dat heet klantenservice.

Verder lees onder de link van @marita5

mahadma
door mahadma Jun 10, 2024 om 12:16
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Als je gelijk hebt wat je schrijft dan zou ik dus levenslang garantie/service hebben, zonder kosten. En dat geloof ik niet.

Thecla58
door Thecla58 Jun 10, 2024 om 12:20
930 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn ervaring is anders. Mijn voorlaatste bril heb ik ruim 5 jaar gehad en ging wel eens een neusvleugel los of pootje krom dat werd netjes gemaakt. Misschien komt dat omdat ik al heel lang bij Pearle ben. ;-)

Ozymandias
door Ozymandias Jun 10, 2024 om 12:43
221 Antwoorden / Vragen

Mijn ervaring is ook dat de opticien altijd bereid is om kleine reparaties te doen als jij daar klant bent.

mahadma
door mahadma Jun 10, 2024 om 13:04
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Kleine reparaties zijn meestal service, echter een gebroken veer/poot of ander deel van het montuur zal zeker niet het geval zijn

mahadma
door mahadma - Jun 10, 2024 om 12:12
11735 Antwoorden / 52 Vragen
2

Je hebt maximaal twee jaar garantie op je bril als de opticien dat zwart op wit geeft. Mocht je montuur of glas na een jaar vervangen worden heb je daar maximaal garantie op tot de einddatum van de garantie op je eerste bril. 

Overigens, als je je bril zelf "mishandeld" of zeer ruw mee omgaat kan de garantie ook geweigerd worden.

Veel mensen zetten hun bril met 1 hand op en af, beter is met 2 handen. Zeker bij "glasbrillen", dus glazen met ingeboorde gaatjes voor de veren, ook wel pootjes genoemd te bevestigen, zijn zeeeeeeeer  kwetsbaar, een bril bijstellen is service, ik kan mijn niet voorstellen dat een opticien meerdere keren een bril blijft vervangen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 10, 2024 om 12:14
7377 Antwoorden / 3 Vragen
2
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 10, 2024 om 12:27
1875 Antwoorden / 32 Vragen
2

Geachte José,

Om welke opticien gaat het ?

Soms hangt het ook ook af van de medewerker van de opticien.

Ik ben al 35 jaar klant bij Hans Anders en 1x brak een poot van mijn bril af : er werd gratis een nieuwe poot op gezet.

Bij een andere medewerker moest ik er wel voor betalen toen het bij een andere bril ook gebeurde. 

Tip : als u echt een sterke bril wilt, kies dan voor een veiligheidsbril : opticiens laten deze express niet zien in hun etalage anders neemt niemand meer een gewone bril.....;<))

sira
door sira - Jun 10, 2024 om 12:38
2553 Antwoorden / 24 Vragen
5

Alles goed en wel met garantie op een bril, maar het hangt denk ik ook af van wat er stuk is.

Veel mensen zetten een bril verkeerd op en af, zoals met 1 hand waardoor je eigenlijk spanning op de bril zet en het daardoor geen gebrek aan de bril is, maar een fout van de drager. Op een bril gaan zitten valt ook niet onder garantie.
Dit geldt ook voor garantie van een reparatie, wat is er stuk en wat is de oorzaak.

ru
door rutting - Jun 10, 2024 om 13:08
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij mijn opticien Miedema in Utrecht kan ik ten alle tijden, ook na garantie periode terecht voor reparatie

sira
door sira Jun 10, 2024 om 13:32
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Dan heeft u een goede opticiën :-))
Als uw opticiën te allen tijde gratis repareert, is dat goodwill, goede service en klantenbinding, maar helaas doet niet iedere opticiën (of middenstander) aan klantenbinding.

Mabelle
door Mabelle Jun 10, 2024 om 13:40
632 Antwoorden / 1 Vragen

Maar Miedema valt ook niet onder zo'n goedkope keten als Hans Anders of Specsavers. Mensen willen voor een euro een bril kopen en dan verwachten ze nog service ook??

mahadma
door mahadma Jun 10, 2024 om 15:13
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Vraagje aan rutting: wat is de defenitie van een reparatie? Afstellen zodat hij weer goed zit of u heeft een zwaarlijvige buur er bovenlaten zitten of laten lopen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 11, 2024 om 10:59
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mabelle,

U overdrijft weer : ik ben al 35 jaar klant bij Hans Anders.

Toevallig ben ik van de week met mijn partner bij een opticien van een kleine keten geweest in verband met haar werkbril: daar vragen ze 3x zoveel als bij Hans Anders.

gerbera
door gerbera - Jun 10, 2024 om 15:47
7475 Antwoorden / 14 Vragen
1

Is de bril tijdens de garantie periode stuk gegaan dan loop de garantie gewoon door, zonder verlenging en of wijziging, tot de einddatum. Maar wat verstaat u onder stuk gaan, een breuk, vaak ontstaan door ondeskundig gebruik/handelen, zal haast zeker niet onder de garantie vallen.
En wat de veiligheidsbril, die door een collega wordt aanbevolen, betreft, die koop ik gewoon bij de Action ben je voor een paar euro  klaar.☺

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 21:42
1875 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Gerbera,

Ik bedoel natuurlijk een veiligheidsbril op sterkte, die militairen en agenten ook dragen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Bertinieus - Oct 16, 2024 om 15:16
Voeding & gezondheid

Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel

Beste Kassa,

Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.

Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een ... Lees meer

De
De Adelaar - Oct 16, 2024 om 16:57
Geldzaken & recht
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op

Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op

De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:

"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06." Zie hier bijvoorbeeld ... Lees meer

WT
WTH2024 - Oct 14, 2024 om 20:14
Computers & telefonie

Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?

7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges. In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.

Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld. Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad! ... Lees meer