Hoelang en wat is de garantie na reparatie bril?
Hoelang is de garantie nog geldig als bijvoorbeeld een bril binnen de 2 jaar wettelijke garantie gerepareerd wordt? En wat houd de garantie daarna nog in?
Hallo Jose1986 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook helemaal naar beneden onder : Zie ook )
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Hallo, er is geen wettelijke garantie van twee jaar.
Alles over garantie vindt u bij Consuwijzer.
Hopelijk helpt u dat verder.
[Edit: we plaatsten berichten op vrijwel hetzelfde moment @MARTA5 ;)]
Ja , beter 2x dan helemaal niet .
Ik weet niet waar jij je bril gekocht hebt, maar waar ik mijn brillen koop en ze gaan kapot dan worden ze altijd gemaakt zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Dus ook nadat de garantieperiode verlopen zou zijn. Dat heet klantenservice.
Verder lees onder de link van @marita5
Als je gelijk hebt wat je schrijft dan zou ik dus levenslang garantie/service hebben, zonder kosten. En dat geloof ik niet.
Mijn ervaring is anders. Mijn voorlaatste bril heb ik ruim 5 jaar gehad en ging wel eens een neusvleugel los of pootje krom dat werd netjes gemaakt. Misschien komt dat omdat ik al heel lang bij Pearle ben. ;-)
Mijn ervaring is ook dat de opticien altijd bereid is om kleine reparaties te doen als jij daar klant bent.
Kleine reparaties zijn meestal service, echter een gebroken veer/poot of ander deel van het montuur zal zeker niet het geval zijn
Je hebt maximaal twee jaar garantie op je bril als de opticien dat zwart op wit geeft. Mocht je montuur of glas na een jaar vervangen worden heb je daar maximaal garantie op tot de einddatum van de garantie op je eerste bril.
Overigens, als je je bril zelf "mishandeld" of zeer ruw mee omgaat kan de garantie ook geweigerd worden.
Veel mensen zetten hun bril met 1 hand op en af, beter is met 2 handen. Zeker bij "glasbrillen", dus glazen met ingeboorde gaatjes voor de veren, ook wel pootjes genoemd te bevestigen, zijn zeeeeeeeer kwetsbaar, een bril bijstellen is service, ik kan mijn niet voorstellen dat een opticien meerdere keren een bril blijft vervangen.
Consumentenbond deed onderzoek bij diverse opticiens:
https://www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/garantie-bij-de-opticien
Geachte José,
Om welke opticien gaat het ?
Soms hangt het ook ook af van de medewerker van de opticien.
Ik ben al 35 jaar klant bij Hans Anders en 1x brak een poot van mijn bril af : er werd gratis een nieuwe poot op gezet.
Bij een andere medewerker moest ik er wel voor betalen toen het bij een andere bril ook gebeurde.
Tip : als u echt een sterke bril wilt, kies dan voor een veiligheidsbril : opticiens laten deze express niet zien in hun etalage anders neemt niemand meer een gewone bril.....;<))
Alles goed en wel met garantie op een bril, maar het hangt denk ik ook af van wat er stuk is.
Veel mensen zetten een bril verkeerd op en af, zoals met 1 hand waardoor je eigenlijk spanning op de bril zet en het daardoor geen gebrek aan de bril is, maar een fout van de drager. Op een bril gaan zitten valt ook niet onder garantie.
Dit geldt ook voor garantie van een reparatie, wat is er stuk en wat is de oorzaak.
Bij mijn opticien Miedema in Utrecht kan ik ten alle tijden, ook na garantie periode terecht voor reparatie
Dan heeft u een goede opticiën :-))
Als uw opticiën te allen tijde gratis repareert, is dat goodwill, goede service en klantenbinding, maar helaas doet niet iedere opticiën (of middenstander) aan klantenbinding.
Maar Miedema valt ook niet onder zo'n goedkope keten als Hans Anders of Specsavers. Mensen willen voor een euro een bril kopen en dan verwachten ze nog service ook??
Vraagje aan rutting: wat is de defenitie van een reparatie? Afstellen zodat hij weer goed zit of u heeft een zwaarlijvige buur er bovenlaten zitten of laten lopen?
Geachte Mabelle,
U overdrijft weer : ik ben al 35 jaar klant bij Hans Anders.
Toevallig ben ik van de week met mijn partner bij een opticien van een kleine keten geweest in verband met haar werkbril: daar vragen ze 3x zoveel als bij Hans Anders.
Is de bril tijdens de garantie periode stuk gegaan dan loop de garantie gewoon door, zonder verlenging en of wijziging, tot de einddatum. Maar wat verstaat u onder stuk gaan, een breuk, vaak ontstaan door ondeskundig gebruik/handelen, zal haast zeker niet onder de garantie vallen.
En wat de veiligheidsbril, die door een collega wordt aanbevolen, betreft, die koop ik gewoon bij de Action ben je voor een paar euro klaar.☺
Geachte Gerbera,
Ik bedoel natuurlijk een veiligheidsbril op sterkte, die militairen en agenten ook dragen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer