WT
door WTH2024 Oct 14, 2024 om 20:14
Computers & telefonie

Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?

7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.

In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.

Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.

Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!

Na 1 maand moest is 1 printkop vervangen en dacht nog aan toeval.

Nu 4 maand later weer 2 printkoppen kapot.

Ik heb gelijk PrintAbout op de hoogte gebracht en aangegeven ook gelijk te stoppen met het huismerk.

Daar wij dagelijks orders moeten verwerken moesten wij gelijk de printkoppen vervangen om de productie niet in gevaar te brengen.

Omdat wij de printkoppen al hebben vervangen is er volgens PrintAbout geen probleem meer en willen - kunnen ze ons ook niet helpen.

Dat is natuurlijk makkelijk er vanaf komen, wij zijn afhankelijk van de printers dus wij moeten snel handelen.

Een printkop is een onderdeel, printkoppen kunnen zo weer in de printer worden geplaats, kunnen uitgelezen worden op installatie datum, storingen en aantal prints.

PrintAbout staat achter zijn huismerk maar wil op geen enkel manier mee werken aan een onderzoek of test en voelt zich niet verantwoordelijk omdat er ‘’géén probleem’’ meer is.

Aangegeven dat we een test zouden kunnen doen met een nieuwe printkop en huisinkt, mocht deze dezelfde foutmeldingen krijgen PrintAbout zijn verantwoordelijkheid neemt of het goed gaat ik de kosten overneem.

Printkoppen opsturen naar Canon en deze daar laat uitlezen.

Inkt in een laboratorium onderzoeken en vergelijken.

De klantenservice valt in herhaling met ‘’ We zullen de case sluiten, en niet meer reageren’’

En je ontvangt emails waarin de medewerker vergeet niet relevante antwoorden te verwijderen.

Het webshop keurmerk dat ze voeren is alleen voor particulieren, ze kunnen dus naar ondernemers troep versturen zonder dat je hier als ondernemer wat tegen kunt doen.

Rest nu een lange weg om gelijk te halen.

- Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring huismerk inkt van PrintAbout?

- Iemand een idee betreft laboratorium waar je inkt kunt laten onderzoeken en vergelijken?

506 7 Rapporteer
sira
door sira - Oct 14, 2024 om 20:32
2553 Antwoorden / 24 Vragen

TNO. U moet wel even informeren welke vestiging u moet hebben.

Maar als u zulke dure printers heeft en ook nog een bedrijf, dan gebruik je toch de originele cartridges. De btw is nota bene aftrekbaar.

Ik heb zelf ook een bedrijf gehad, maar gebruikte altijd eenvoudige kleurenlaserprinters, want ik deed het meeste digitaal, gebruikte wel de huismerktoners van PrintAbout. Een keer gehad dat de gehele printer vol zat met alle kleuren toners. Moest van PrintAbout foto's maken en kreeg later gratis nieuwe toners en heb zelf de gehele printer schoongemaakt. Waren het dure printers geweest, had ik de originele toners gebruikt.

WT
door WTH2024 Oct 14, 2024 om 21:18
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Sira,
De prijs van de originele is in korte tijd gestegen van € 89 naar €142 per kleur en huismerk kost de helft.
Bij 5 kleuren en 2 printers is het een behoorlijk verschil op jaarbasis.
Als ze aangeven zelfde kwaliteit en levenslange garantie dan mag je er vanuit gaan dat het dan ook zo is lijkt mij.
Mij frustreerd het dat ze helemaal niet open staan voor een onderzoek of oplossing in welke vorm dan ook en telkens afsluiten met ‘’ We zullen de case sluiten, en niet meer reageren’’
Anno 2024 ga je niet zo met klanten om.
TNO is te proberen, bedankt voor je input!

rj
door rjw - Oct 14, 2024 om 21:41
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een bekend verschijnsel. Vreemd merk cartridges zijn prima voor standaard printertjes. Maar hoe hoger de kwaliteit van de printer hoe gevoeliger het is voor afwijkingen. De topkwaliteit die dat soort printers kunnen realiseren is immers alleen mogelijk als alles (input, printer, inkt, papier) van topkwaliteit is. Dat kan alleen maar als je de orginele producten gebruikt. Alleen Canon (in dit geval) weet alle ins en outs van de producten (bij andere topprinters is dit net zo goed van belang).

Maar goed, het is je werk, dus je zult dat zelf ook wel weten.

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 15, 2024 om 06:56
221 Antwoorden / Vragen

Op zich lijkt me dat ze leveren wat ze beloofd hebben. Je zegt niets over de print kwaliteit dus ik er vanuit dat die dus goed is. En levenslange garantie komen ze dus ook gewoon na. Garantie zegt niets over hoe lang iets heel blijft.

Puntje bij paaltje, originele koppen geven altijd minder problemen verder zou ik dit los laten. Wat schiet je nou op met een reteduur laboratorium onderzoek naar de inkt. Voor dat geld kan je meerdere originele printkoppen kopen.

WT
door WTH2024 Oct 15, 2024 om 10:30
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ozymandias,

Bedankt voor je reactie.
Men geeft aan dezelfde kwaliteit inkt te leveren echter onderbouwen met tests of id doen ze niet.
Blauw werd meer paars, cartrigdes geven van tijd tot tijd aan leeg te zijn (meerdere reeds geretourneerd omdat de printers dan niet verder printen) en fijne witte strepen in de print.
Het meeste stoor ik me er aan dat ze met géén enkele voorstel willen meewerken en gewoon zeggen '' je hebt het probleem opgelost dus er is géén probleem meer''.
Dat de printkoppen terug kunnen worden gezet in de printer en het probleem dan weer aanwezig is interseert ze helemaal niet.
Wat moet je dan als je de printers dagelijks gebruikt?
In een aantal negatieve revieuws zie ik wel regelmatig Canon voorbij komen.

marita5
door marita5 - Oct 15, 2024 om 07:44
11663 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wth2024 ,

Stel uw vraag op het ondernemersforum ,

https://www.higherlevel.nl/

Mabelle
door Mabelle - Oct 15, 2024 om 09:12
632 Antwoorden / 1 Vragen

Onderstaande gemist? Gebruik de link van @marita voor het ondernemersplatform.

Hoe werkt dit?

Wat is Vraag & Beantwoord?

Heb je een vraag over een consumentenkwestie? Dan is Vraag & Beantwoord de plek waar je terecht kunt. Het is een openbaar forum, waarop consumenten andere consumenten advies geven.

gerbera
door gerbera - Oct 17, 2024 om 17:10
7475 Antwoorden / 14 Vragen

Als  het gaat om de huismerk printkoppen heeft het geen enkele zin deze naar  Canon te sturen voor onderzoek. Canon zal u mededelen dat ze er niets mee doen en u adviseren hun eigen merk te gebruiken. De kans dat, zo er garantie op de printer staat, deze komt te vervallen omdat u "vreemd" materiaal gebruikt.