ba
door bartbo Nov 14, 2016 om 14:41
Computers & telefonie

Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.

In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen.

49875 8 Rapporteer

Klaver4
door Klaver4 - Nov 14, 2016 om 14:47
10 Antwoorden / 2 Vragen

https://torrentz2.eu/search?f=Evergreen+top+1000
Downloaden mag, maar gebruiken niet. Zonde van de ruimte op de harddisk. -;)

Wi
door Wil_H Nov 15, 2016 om 13:53
270 Antwoorden / Vragen

Nee, downloaden van auteursrechterlijk materiaal mag niet. Zelfs niet als je het alleen wilt dowloaden om het meteen daarna weer te wissen.

jo
door jorisw - Nov 14, 2016 om 14:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staan er nummers in die niet op Spotify te vinden zijn? Zo nee, bespaar de moeite van het downloaden en ga lekker streamen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2016 om 15:22
16835 Antwoorden / 202 Vragen

1000 nummers downloaden zal veel geheugen vragen.

eclipse
door eclipse Nov 14, 2016 om 15:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@gerritaltena, ja, en dus ? het is geen werkgeheugen, maar opslag, of desnoods op een cloud,

simon55
door simon55 Nov 14, 2016 om 15:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@gerritaltena

Ik heb n schijf van 1 TB apart voor de muziek , er staan nu 46478 nummers op en de schijf heeft op dit moment gebruikt 468 GB dus dat valt wel mee en anders kunnen ze ook nog over gezet woren naar MP 3 en neemt t nog minder in beslag

eclipse
door eclipse Nov 14, 2016 om 21:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi @Simon55 , omzetten naar mp3  levert kwaliteitsverlies op  http://www.apowersoft.nl/mp3-naar-m4a.html   mja met bijna 47000 nr `s  :-)  tot over 5  jaar ofso....ik heb ook een externe voor video en mp3 wel zo makkelijk, en nog  elke groep in een eigen map, dus met locate heb ik ze in 1  sec  op het scherm.. dan aparte mappen video/ audio... hier zet ik ook de geconverteerde video `s mp4  op die ik op de mobiel heb, dus altijd  een backup. dan voor het gemak heb ik bepaalde groepen ( favo `s  colorised....dus pinkfloyd  zit  in een groene map, led zeppelin  blauw  enz enz alles is usb  3.0 dus de overdracht is ook geen probleem.

eclipse
door eclipse - Nov 14, 2016 om 15:32
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Bartbo, er zijn er nog een aantal, maar daar het aantal virussen is toegenomen, geef ik U niet de links, zijn nogal vrij ingewikkeld, niet zoals pirate bay,  installeer usenet kost een paar eurotjes dus legaal, en ga naar klik, eerst een account  maken bij eerder genoemde usenet,

ga vooral geen proggie s op google zoeken voordat U het in de gaten hebt  zit Uw  schijf op slot, doet Uw computer rare streken uithalen, Is  Uw tegoed op de bank weg, doe het legaal maar bijna gratis . dus lid  worden van usenet dan onbeperkt  binnenhappen.

Wi
door Wil_H Nov 15, 2016 om 13:52
270 Antwoorden / Vragen

"installeer usenet kost een paar eurotjes dus legaal"
Nee, het downloaden van auteursrechterlijk beschermd werk is illegaal. Maakt niet uit of je het van Piratebay of andere torrentsites of via Usenet of andere nieuwsgroepen haalt.
Tim Kuijk van de stichting Brein zoekt nu nog alleen naar Nederlandse uploaders, maar de jacht op downloaders zal ook wel snel geopend worden. Er zijn nog wel een paar kleine hindernissen, zoals ISP's die geen adresgegevens af willen staan, maar men is achter de schermen druk bezig om de wet zo aan te passen dat ze verplicht worden om mee te werken.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 15, 2016 om 14:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@wilh, als je tegen @eclipse ingaat heb je een laag IQ ,een uitkering of noemt hij/zij je een eikel. Zelfs een van de meest gewaardeerde experts alhier werd voor eikel uitgemaakt.
Ik ben het helemaal met u eens en hoop dat ze de downloaders ook gaan aanpakken.
Diewilik

akkerdistel
door akkerdistel Nov 15, 2016 om 16:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"installeer usenet" dat zou heel erg knap zijn, nuff said.. @Wil zou het niet gewoon beter zijn wanner de entertainmentindustrie zelf met legale alternatieven op de markt zou komen. Waarom kan ik nog steeds nergens een film, tegen redelijk tarief, downloaden? Daarnaast volstrekt zinloos wanneer ISP's wel zouden mee werken (nog afgezien dat het zeer onwenselijk is, we leven hier (nog) niet in Oost-Duitsland, VPN en klaar ben je. Daarnaast schrijf je je de naam van jouw baas fout ;-).

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 17:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@akkerdistel, https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/10-tips-voor-het-downloaden-met-usenet-66920/

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 14, 2016 om 23:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Toch jammer dat men hier zo behulpzaam is bij het illegaal verkrijgen van muziek.
Downloaden is echt illegaal in Nederland.
Als ik dan lees dat iemand bijna 48.000 liedjes heeft staan denk ik echt dat men zichzelf niet eens schuldig voelt.
Hoe zou het voelen als er een kwart van uw inkomen wordt gestolen, iedere maand opnieuw ?
Diewilik

costnix
door costnix Nov 15, 2016 om 06:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De fiscus "steelt" zelfs meer dan 25 procent van mijn inkomen.

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 08:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@diewilik, wijs  mij de snoodaard aan die willens en wetens  tot  illegaal downloaden oproept . ik ben blij met mijn Ca  80 gig  aan muziek, en ja allemaal illegaal toen het nog  kon . so what ? ligt  door mijn downloaden Pinkfloyd  nu aan de geelhonger ? de rechten heb ik vroeger al in de platenzaak betaald,en bij de 3  concerten van pink floyd.   moet ik mij nu schuldig  gaan voelen ? waarom ? omdat JIJ dat vindt ?? whaha nou lekker interresant. fijne dag verders ,
En van jouw  uitkering  wordt een deel ingehouden en als ik je moet uitleggen waarom?,is het maar triest met je inzicht gesteld.  man man man
Men heft  belasting, men steelt geen belasting. Maar goed  ga bij jou weer naar de bekende boom, die begrijpt  het tenminste nog .

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 15, 2016 om 13:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ eclipse, eerst stel je van de week dat ik een laag IQ zou hebben nu stel je dat ik een uitkering zou hebben. Als je helderziende zou zijn was je nu uit schaamte zelf naar de strop lopen

Ik denk dat mijn auto 6x jouw jaarsalaris kost, en mijn woning, vrijstaand met inpandige garage voor 3 auto's net iets meer waard is als je fletje in de stad met een koopgoot.
Dan mag ik.dom zijn maar ik run wel 2 behoorlijk succesvolle sites met slechts een zeer laag IQ en natuurlijk naast mijn wia uitkering van 800 euro per maand. Dan ter zake je bent fan van deze artiest maar besteelt ze aan de andere kant. Want tja zo erg is het toch niet? Nee!!! dat is wel erg want niet alleen jij steelt op deze manier maar tienduizenden anderen.ook, Dus ja dat voelt de artiest in zijn knip. Dat je alles hebt verkregen uit illegale bron zegt genoeg over je moraal ,van de week gaf je ook al.aan Word voor 10 euro op.marktplaats te kunnen kopen dus weer een verwijzing naar illegale content. Je bent gewoon een loser zonder geld en met een belabberde instelling.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 15, 2016 om 13:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@costnix dat is waar maar daar krijgen we ook behoorlijk wat voor terug.

simon55
door simon55 Nov 15, 2016 om 13:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@diewilik

Alle muziek die ik heb zijn afkomstig van m n eigen CD s en platen collectie

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 15, 2016 om 13:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@simon55 Dan mijn complimenten voor zo'n grote collectie. Maar vaak zijn dit soort collecties niet legaal verkregen.

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 17:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@diewilik, liever modaal en gezond  als wia  en redelijk bovenmodaal zoals blijkt uit je bezittingen, waarom je dan nog wia  hebt  is mij een raadsel, je raaskalt maar door...Ben je niet vergeten te melden waar je vliegtuig staat ? graag verneem ik je succesvolle site `s ....

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 15, 2016 om 18:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ben je echt zo dom dat je denkt dat ik een wia heb?
En hoezo vindt je jezelf gezond, dat is vast niet door je psychiater gediagnosticeerd.

Ik zal mijn websites hier nooit publiceren, met die gegevens geef ik mijn naam, adres, telefoonnummer weg en kan iedereen bij de KVK mijn jaarrekeningen opvragen.
Maar dat had je zelf natuurlijk niet kunnen bedenken!!!
Maar goed Geef zelf even.je Facebook, mailadres en privéadres dan kunnen de mensen die je hier aanvalt gewoon gezellig bij je langs.

holstein
door holstein Nov 15, 2016 om 20:26
922 Antwoorden / 16 Vragen

De brave burger heeft gesproken....

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 15, 2016 om 22:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Holstein, haha qua dit onderwerp wel maar helaas heb ik wat moeite om mijn gaspedaal onder controle te houden, iedere maand mag ik mijn vrienden van het cjib sponsoren. Dus niet in alle opzichten een brave burger.
Diewilik

costnix
door costnix - Nov 15, 2016 om 06:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen
akkerdistel
door akkerdistel - Nov 15, 2016 om 16:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Costnix daarvoor moet je wel willen lezen, niemand wil dat! Hier de oplossing! ;-). Lol, dat dat linkje nog altijd werkt.

costnix
door costnix Nov 15, 2016 om 18:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, je moet er wel wat voor doen. Wil je er echt niets voor doen, dan moet je de nummers kopen. Stream abonnementen zijn ook een optie.
De jeugd van tegenwoordig wordt steeds luier. Hé, het lijkt of ik mijn vader hoor praten :-)

akkerdistel
door akkerdistel Nov 16, 2016 om 12:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hahahaha, klopt helemaal :-). Ben zo dankbaar dat ik begin deze eeuw in aanraking gekomen ben met usenet, maak er nog altijd met veel plezier gebruik van. Zolang er mijn inziens geen fatsoenlijk legaal alternatief is zal dat zo blijven..