rebek
door rebek Nov 9, 2018 om 20:48
Garantie & verzekeringen
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar

De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.

WIE is hier verandwoordelijk voor???

17583 25 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 9, 2018 om 20:54
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Niet alle CD's kunnen in een DVD speler afgespeelt worden. Als u dus een DVD speler in uw pc heeft zitten, dan kan dat problemen geven. Dat is niet de schuld van Kruidvat, zij verkopen u geen foto's op DVD.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2018 om 20:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoelang geleden is 'destijds'?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2018 om 21:40
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Normaliter kunnen DVD spelers ook worden benut om CD's af te spelen maar er kan een probleem zijn met '+' of '-' opname techniek. Het kan dus best zo zijn dat bij de 'KRUIDVAT' het geval is.

Mijn advies is een speler zoeken waarmee u de inhoud van uw CD kunt kopiëren en vervolgens opnbieuw branden.
ook kan een vakfotograaf u mogelijk van dienst zijn.

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 00:34
228 Antwoorden / 97 Vragen

Vakfotograaf voor 20 cd's. Wie gaat dat betalen

panter22
door panter22 Nov 10, 2018 om 10:21
6599 Antwoorden / Vragen

Dat mag je zelf betalen. Of wil je Kruidvat aansprakelijk stellen voor iets wat meer dan 10 jaar geleden normaal was?

diumenge
door diumenge Nov 10, 2018 om 10:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De '+' of '-' opname techniek is alleen van toepassing op DVD's, niet op CD's.

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 20:13
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als de cd nu niet wordt geladen 10 jaar terug evenmin

Ka
door Kassagebruiker - Nov 9, 2018 om 21:48
683 Antwoorden / 5 Vragen

Welke extentcie hebben de bestanden van de foto's? Dus xxxxx.???

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 00:39
228 Antwoorden / 97 Vragen

Geen idee. Zou jpeg moeten zijn

Ka
door Kassagebruiker Nov 10, 2018 om 14:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een image cd gevonden met datum juni 2007, die doet het nog prima, lijkt op jpeg, in cd speler van de pc.

Ge
door Genee - Nov 9, 2018 om 21:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kan zijn dat er een photoplayer op de DVD staat die nu niet meer ondersteund wordt.
Kijk eens op de computer wat er zoal voor bestanden op de DVD staan.
Neem aan dat het destijds wel goed af te spelen was.

rebek
door rebek Nov 11, 2018 om 17:36
228 Antwoorden / 97 Vragen

Geen idee. Heb ze genomen als buffer en ging er vanuit dat ze het deden

rebek
door rebek - Nov 10, 2018 om 00:31
228 Antwoorden / 97 Vragen

Kijk rechtsboven op de foto.
Als hij op dvd af moet kunnen spelen zeker op de laptop maar dat lukt dus niet. N hedendaagse laptop moet jpeg bestandjes aankunnen.(staan al n 500 foto's op)

Ge
door Genee Nov 10, 2018 om 08:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer de jpeg bestanden op de cd-rom wel zichtbaar zijn dubbelklik dan eens op zo’n bestand of de foto dan afgespeeld wordt.

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 20:11
228 Antwoorden / 97 Vragen

Dat is nou juist het probleem. Vaak wordt heel de bestanden niet getoond tetwijl er wel iets op de E schijf aanwezig wordt aangeduid

Topantwoord

ti
door tilpend - Nov 10, 2018 om 07:35
131 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft vermoedelijk niets te maken met het formaat van de foto's maar CD's hebben helaas niet het eeuwige leven. Zeker zelf-gebrande CD's (niet door u maar door Kruidvat) worden op een gegeven moment onleesbaar. Uw beste kans is om zoveel mogelijk pc's/laptop te proberen  tot u er eentje vindt die de CD kan lezen en dan gelijk een backup van alle foto's maken.

Hier leest u meer over "CD-rot". Het is weliswaar een oud artikel maar geeft uitleg en ook links naar programma's waarmee u kunt proberen om de foto's van de CD's te krijgen. Succes!

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 10, 2018 om 09:29
509 Antwoorden / Vragen

CD-Rom hebben niet het eeuwige leven.Je doet er verstandig aan om  de CDR's naar je harde schijf kopieeren met behulp van bv DVD decrypter .

ro
door ron503 - Nov 10, 2018 om 11:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de foto van het hoesje bekijk is destijds al een lange tijd geleden want 'nu ook op DVD afspeelbaar' duidt op een tijd waarin de DVD speler net in opkomst kwam. In de pc's van tegenwoordig is geen CD speler meer aanwezig maar een DVD speler/brander die bijna alle bestandsformaten wel kan lezen maar het tonen van de foto's kan langzaam gaan. Met een converteerprogamma zijn de fotobestanden zo om te zetten in bruikbare DVD bestanden die vervolgens op een DVD schijf gebrand kunnen worden. Uit uw relaas blijkt dat u geen zin of tijd hebt om dat zelf te doen en legt u uw probleem bij de Kruidvat neer want 'nu ook op DVD afspeelbaar' is steekhoudend ware het niet dat de techniek sterk is gevorderd en Kruidvat dat niet heeft kunnen weten.

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 20:16
228 Antwoorden / 97 Vragen

Tijd en zin heb ik wel maar niet de kennis daarvoor.

marita5
door marita5 - Nov 10, 2018 om 11:29
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rebek ,

Hier lees ik dat dit probleem bij Kruidvat in 2003 , ook al aanwezig was , klik op de rode regels

Kruidvat plaatste vandaag al een advertentie in de ochtendkranten waarin klanten opgeroepen worden hun cd-r''s te testen en bij gebleken onleesbaarheid terug te sturen naar het bedrijf. Kruidvat belooft te proberen de bestanden te herstellen en zegt dat de cd-r''s die nu verkocht worden "aan alle eisen voldoen."

https://www.digibron.nl/search/detail/012dca69bbf05e311a93815b/goedkope-cd-r-na-twee-jaar-onleesbaar

Ik zou zeggen , ga terug met de CD naar Kruidvat .

Hoe meld ik een klacht over een artikel?

Ga met het product, de verpakking en de kassabon of bestelbon naar één van onze winkels. Onze medewerkers in de winkel helpen je graag verder.

Je kunt je klacht ook kenbaar maken via ons mailformulier of bel naar 0318 798 000.
Zie ook de rechterkolom ( Twitter / of FB )

https://klantenservice.kruidvat.nl/system/templates/selfservice/kruidvat/#!portal/200100000001000/

Telefonisch is de klantenservice nu niet bereikbaar wegens technische storing .

diumenge
door diumenge Nov 10, 2018 om 11:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk niet dat je met een artikel van 15 jaar geleden nog garantie kan claimen bij Kruidvat, daarbij gaat het hier om lege CD-ROM's die Kruidvat verkocht. Dus CD-ROM's die je zelf kon branden en niet CD-ROM's die door de fotocentrale waren gebrand. Hoewel het niet uit te sluiten valt dat het daarbij om dezelfde kwaliteit ging.

panter22
door panter22 Nov 10, 2018 om 11:43
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is een goed bericht.

marita5
door marita5 Nov 10, 2018 om 11:45
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , niet geschoten is altijd mis .

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 20:25
228 Antwoorden / 97 Vragen

Bij terugsturen zeggen ze dat ze enkel foto's kunnen drukken.Niet omzetten in een ander digitaal bestand

Sommige cs's zijn leesbaar maar de meeste niet. Ik heb al cd's teuggestuurd maar krijg enkel foto's terug die ik moet betalen. Terwijl ik maar naar 1 foto van de 20 cd's opzoek ben. Op een na staat op alle cd's dat ze in 2006 geprint zijn terwijl het dan veel oudere foto's zijn.(verhuisd in die tijd)

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 20:30
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als ik via de link of direct naar kruidvat online ga vind ik geen klachtenformulier. Enkel optionele vragen

marita5
door marita5 Nov 10, 2018 om 20:36
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek , u kunt uw klacht kenbaar maken via mail formulier https://nfbqhmqt7xhmqikch.polly.help/contact

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 21:40
228 Antwoorden / 97 Vragen

Dank je wel Maritas. Ik heb het gemail. We gaan het horen

marita5
door marita5 Nov 10, 2018 om 21:41
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 21:49
228 Antwoorden / 97 Vragen

Heb ik wel nodig ja. Ik ben op zoek naar 1 foto die mogelijk op een van de 20 cd's staat. De cd's laten ook niet altijd alle foto's zien- vergeleken met een toevallig bijpassend fotomapje

diumenge
door diumenge - Nov 10, 2018 om 11:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Rebek geeft geen antwoord op hoelang geleden 'destijds' is, maar het moet heel lang geleden zijn. Die CD-R's zijn gewoon verrot. Rebek is/was zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up van de CD-R toen deze nog wel normaal leesbaar was.

Cookies
door Cookies Nov 10, 2018 om 20:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat 'destijds' in de vorige eeuw ligt.

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 21:51
228 Antwoorden / 97 Vragen

Toen ging alles nog op een plastic  disc

rebek
door rebek Nov 17, 2018 om 18:09
228 Antwoorden / 97 Vragen

Iedereen die zecht leuk : je had n back up moeten maken maar als ik dan vraag: hoe had ik dat toen moeten weten blijft het stil.

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die antwoorden zijn volgens mij wel degelijk gegeven. Stop de CD in de PC, kopieer de disc naar de PC en schrijf de bestanden naar een nieuwe CD-R, DVD-R, USB-stick of USB-Harddisk.

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2018 om 20:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had al jaren geleden de foto's veilig moeten stellen door ze op een externe harde schijf te zetten. Dat is jouw verantwoordelijkheid. Iedereen weet dat die cd's niet het eeuwige leven hebben.

Kruidvat hoeft helemaal niets voor je te doen.

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 20:36
228 Antwoorden / 97 Vragen

Mn muziek cd's van 25 jaar geleden doen het nog prima. Hoe moet ik dan weten dat bij pc cd's dat niet het geval is

Cookies
door Cookies Nov 10, 2018 om 20:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kan. Maar zaken die belangrijk voor je zijn, moet je gewoon (extra) veilig stellen. Zelf heb ik nooit foto's enz op cd gebrand. Altijd op 2 ext harddisks en 1x op laptop.

rebek
door rebek Nov 10, 2018 om 21:45
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als je een cd koopt waar foto's op staan mag je er van uit gaan dat daar geen houdbaarheidsdatum voor is. Zo wel moeten ze dat er op zetten. In 2003 was de externe harde schijf nog amper tot niet aanwezig en zeker niet voor iedere portemonee

ti
door tilpend Nov 11, 2018 om 09:03
131 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen enkel opslagmedium dat het eeuwige leven heeft, dus ook een CD niet. De CD is niet al in 2003 onleesbaar geworden, pas jaren later. U heeft dus alle tijd gehad om een backup te maken van de foto's , ook toen externe harde schijven volop aanwezig waren en betaalbaar.

Daarnaast kan een CD ook beschadigen door een andere (externe) oorzaak en het is dus uw eigen verantwoordelijkheid dat u geen backup heeft gemaakt. Het is ontzettend jammer als de foto's niet meer terug te halen zijn maar u kunt dat niet op Kruidvat afschuiven. Hopelijk lukt het toch om de foto's nog te achterhalen, succes.

rebek
door rebek Nov 11, 2018 om 17:38
228 Antwoorden / 97 Vragen

Klinkt duidelijk als een kruidvat andwoord. Je zoekt het zelf maar uit

ti
door tilpend Nov 12, 2018 om 05:50
131 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet het antwoord dat uw wilt horen maar wel het enige juiste antwoord.
Na meer dan 10 jaar is Kruidvat echt niet verantwoordelijk voor het feit dat u zelf geen backup heeft gemaakt. Zoals al eerder geschreven, hadden de (gegevens op) de cd's ook door andere oorzaken onleesbaar kunnen worden. U heeft ruimschoots de tijd gehad om hier backups van te maken. Dat u daar niet aan heeft gedacht, snap ik volkomen maar dat is en blijft uw probleem, niet dat van Kruidvat.

Dus ja, u zult het zelf moeten uitzoeken en u heeft genoeg tips gehad om uit te proberen. Hopelijk kan een van deze u helpen.

Ge
door Genee - Nov 11, 2018 om 09:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens of een van de genoemde recovery programma’s wat is.
https://www.eenmanierom.nl/cd-rot/

Of IsoPuzzle
https://www.videohelp.com/software/IsoPuzzle

U kunt de faqman van computeridee eens vragen of hij nog andere tools weet.
https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

ro
door ron503 - Nov 11, 2018 om 09:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De foto CD's zijn zo te lezen in 2006 gemaakt en dan is de garantie er nu wel af. U kunt dan van de Kruidvat niet meer verwachten dat zij verantwoordelijk zijn voor iets dat zich 12 jaar naar datum levering voordoet. De huidige besturingssystemen zoals Win 10 zijn voorzien van een brandprogramma die het kopiéren van de foto CD's mogelijk maakt maar echt uitgebreidt is het niet. Op het wereld wijde web zijn wel handige proramma's te vinden die u stap voor stap begeleiden in het overzetten van de foto CD's naar een bruikbaar bestand voor zowel DVD of USB stick waarbij de USB stick de voorkeur verdient als u een tv heeft die daarvoor geschikt is.

rebek
door rebek Nov 11, 2018 om 17:49
228 Antwoorden / 97 Vragen

Alle foto's die ik er ,via meerdere computers, af kan halen op n usb zetten. Da's n haalbaar plan. Hoeveel mb / g zou ik nodig hebben als ik alle 20 cd's op een usb wil zetten?

diumenge
door diumenge Nov 11, 2018 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maximaal 14 GB. Kortom een stick van 16 GB is voldoende.

Cookies
door Cookies Nov 11, 2018 om 18:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En zet de foto's dan meteen op 2 USB sticks, want ook een USB stick kan spontaan kapot gaan. Voor een paar euro te koop bij de Action.

audb
door audb - Nov 11, 2018 om 10:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Om te beginnen is dit nog een CD en geen DVD en daar zit de knelpunt.

Een cd werdt met een bredere laserstraal gebrand terwijl een dvd met een smallere laserstraal gebrand wordt en ook uitgelezen.

Wat u kan proberen is om een cd lezer op de kop te tikken bij een kringloop en het daarmee proberen.

wat u absoluut niet moet doen is om de cd met tandpasta of andere schuurmiddel te "behandelen" dit beschadigd de cd alleen maar meer.

Wel zou u misschien iets aan dit programma hebben https://recoverytoolbox.com/nl/cd.html

Ook zou u de cd eens goed schoon kunnen maken door deze in een bak met lauw warm en wat afwasmiddel te liggen met de logo naar beneden en dan zacht heen en weer bewegen.

Daarna afspoelen met water en laten drogen op keuken papier.

De uiterste laatste wat u zou kunnen ondernemen is door de cd te schuren met een Cd/Dvd Reinigings- En Reparatieset welke onder verschillende namen te koop is daarna meteen een copy op een usb stick zetten of nog beter op medere en die goed opbergen.

Maar helaas is niet de kruidvat vaar u zelf verandwoordelijk voor de cd`s maar meer informatie over het bewaren van cd/dvd`s hadden ze wel mogen geven.

ps.

Ook gamemedia heeft misschien een oplossing voor beschadigde cd`s.

rebek
door rebek Nov 11, 2018 om 17:42
228 Antwoorden / 97 Vragen

Schoonmaken zou niet nodig moeten wezen zou je denken als ze nooit uit de verpakking zijn gehaald.
Zou het kunnen helpen de bestanden de copieren maar een huidige cdr(w)?

audb
door audb Nov 14, 2018 om 14:16
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als deze vacuum verpakt zouden zijn geweest dan was de kans klein dat de cd beschadigd zou raken maar helaas is vocht die langeretijd kan inwerken ook een probleem omdat de drager (zilver of goudkeurige laag) los kan komen.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Nov 11, 2018 om 19:02
51 Antwoorden / Vragen

Tegenwoordig hebben wij allemaal in tegenstelling van "destijds" een smart TV en een smart telefoon. Via deze app die je alleen op je telefoon zet kun je foto's streamen naar je eigen TV in je eigen thuisnetwerk. Voor elk merk TV heb je wel een app die dat kan.

diumenge
door diumenge Nov 11, 2018 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En hoe werkt die app met foto CD's die niet meer leesbaar zijn? Ofwel, wat heeft TS hier aan?

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Nov 11, 2018 om 23:12
51 Antwoorden / Vragen

Snap ik lieverd maar mischien heeft zij of hij die foto's nog ergens in een mapje staan en wat denk je van de foto's die recent nog gemaakt zijn.

diumenge
door diumenge Nov 11, 2018 om 23:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat snap je? Overigens, lieverd zeg je maar tegen je man of kinderen.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Nov 12, 2018 om 01:21
51 Antwoorden / Vragen

Wij zijn kinderloos schat daar moet je niet mee spotten 't is al erg genoeg en mijn man is oost Indisch doof en dat is ook niet fijn. Trouwens er zijn altijd mensen die niks snappen. https://youtu.be/YzZrU7pdl8E

rebek
door rebek Nov 13, 2018 om 00:33
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als al gezecht, wat heb je aan een app voor je smart tv als de cd's niet af te lezen zijn. En daarbij ken ik nog genoeg mensen met een ouderwetse beeldbuis tv en zonder smartfone. Dus helaas gaat dat niet voor iederewn op.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Nov 13, 2018 om 16:03
51 Antwoorden / Vragen

Snap ik lieverd maar mischien heeft zij of hij die foto's nog ergens in een mapje staan en wat denk je van de foto's die recent nog gemaakt zijn (herhaling).
Sorry hoor maar gezecht moet met een g. Slecht geletterde mensen zitten vaak aan het minimum zoals een UWV uitkering en hebben vaak oude troep zoals ook die oude CD-rom. Moet je hier niet komen klagen als er iets niet meer werkt wat andere hier ook al vertellen.

marita5
door marita5 Nov 13, 2018 om 16:11
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@juffrouwkarla ,  Slecht geletterde mensen zitten vaak aan het minimum zoals een UWV uitkering en hebben vaak oude troep zoals ook die oude CD-rom. en dit zegt iemand die geen fatsoen en manieren heeft , en uit zijn/ of haar nek l*lt .

jo
door jorisw - Nov 11, 2018 om 19:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"WIE is hier verandwoordelijk voor???"

Wat een merkwaardige vraag. Logischer zou zijn geweest om te vragen hoe je alsnog die foto's zou kunnen lezen of terughalen. (En het is verantwoordelijk). Zelfs al zou Kruidvat verantwoordelijk zijn, dan heb je je foto's nog niet terug.

rebek
door rebek Nov 13, 2018 om 00:38
228 Antwoorden / 97 Vragen

Kruidvat zecht: Wij zijn enkel verandwoordelijk voor de papieren foto's. Ze zeggen niets over een verjaringstermein

br
door brui0929 - Nov 12, 2018 om 06:36
629 Antwoorden / 10 Vragen

Start een media programma op ga naar bestand klik op de cdrom klik 1 foto aan klik opened.
sleep de bestanden van de CDROM naar de hard disk vervolgens zie boven.
het bestands formaat voor foto’s in JPEG en wordt wel ondersteunt.

rebek
door rebek Nov 13, 2018 om 00:35
228 Antwoorden / 97 Vragen

Dan moeten ze eerst af te lezen zijn

rebek
door rebek - Nov 14, 2018 om 10:00
228 Antwoorden / 97 Vragen

Vele malen is nu gezecht : U had.... moeten back-uppen ed. Hoe had ik dat moeten weten als dat er niet duidelijk aangegeven staat. Niet iedereen zit dagelijks achter zn computer en zeker toen niet.
En daarbij. Destijds zelf gebrande cd's doen het nog prima

ti
door tilpend Nov 14, 2018 om 10:45
131 Antwoorden / 0 Vragen

Uw ontwetendheid over het maken van een backup maakt het nog niet de verantwoordelijkheid van Kruidvat.
Want dat was uw vraag: "wie is hier verantwoordelijk voor?: en het antwoord daarop is: uzelf en niemand anders. Begrijp me goed: ik wil u geen trap nageven of u iets verwijten want ik snap best dat een backup maken voor veel mensen geen vanzelfsprekendheid is/was maar dat maakt het nog niet de verantwoordelijkheid van iemand anders. De CD's hadden ook bekrast kunnen raken, gestolen of verloren in een brand. Mocht u de foto's terug kunnen halen middels één van de vele tips die u heeft gekregen, dan heb ik nog één advies en dat is: "één backup is geen backup" oftewel, maak meerdere backups en bewaar deze niet allemaal op dezelfde plek/in hetzelfde huis. Opslagruimte in de vorm van een USB-stick of bij cloudopslag zoals Google Drive kost u maar een paar euro en daar kunt u duizenden foto's opzetten. (koop wel een betrouwbaar merk USB-stick, kost misschien een paar centen meer maar anders zien we u over een paar jaar terug dat u alle foto's kwijt bent omdat de USB-stick niet te lezen is. En maak sowieso eens in de zoveel tijd een nieuwe backup op een nieuw medium. Ook USB-sticks, harde schijven kunnen crashen)

audb
door audb Nov 14, 2018 om 14:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wees bllij dat het geen bluray is.

Als daar maar een vingerafdruk opstaat leest me bluray brander deze niet eens meer uit omdat daarvan de laserstraal nog dunder is dan die van een cd brander.

Maar heel misschien kan u met picasa https://nl.vessoft.com/software/windows/download/picasa het proberen.

Letop het programma geeft aan dat dit programma niet meer ondersteund wordt maar dat kan u gewoon negeren en een google acount is ook niet nodig.

rebek
door rebek Nov 16, 2018 om 20:18
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als ik toen had moeten bedenken dat een weinig / niet geopende foto cd minder houdbaar is dan een weinig / niet geopende muziek cd had dat er op moeten staan of minstens een: Wat jammer mevrouw dat we u nu hiermee niet meer kunnen helpen. We hadden het graag gedaan maar het is te lang geleden. Ipv NEE wij doen niets want wij drukken enkel maar foto's. Zoek het zelf maar uit

newmikey
door newmikey Nov 17, 2018 om 00:54
830 Antwoorden / 0 Vragen

Er waren al zo lang geleden als in 2001 berichten dat gebrande CD's niet lang houdbaar waren dus u had het gewoon kunnen weten. Ook het feit dat muziek-CD's op een heel andere manier gefabriceerd worden dan beschrijfbare CD's is vanaf het eerste moment dat CDR's op de markt kwamen bekend.

Ik begrijp dat het heel vervelend is maar als een CDR niet meer leesbaar is door corrosie van de reflecterende laag, vertroebeling van de kunststof of beschadigingen, kan Kruidvat er ook niets meer aan doen. Zo'n CDR is niet meer leesbaar met wat voor lezer dan ook want de bestandsstruktuur in de gereserveerde ISO9660 sektoren is onherroepelijk verloren gegaan.

rebek
door rebek Nov 17, 2018 om 17:54
228 Antwoorden / 97 Vragen

Hoe had ik moeten weten dat gebrande cd's niet houdbaar zijn en waarom kan ik dan wel mijn zelf of door een vriend ooit gebrande cd nu nog aflezen

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Rebek, ook in CD's die zelf te branden waren zit kwaliteitsverschil.

rebek
door rebek Nov 26, 2018 om 22:58
228 Antwoorden / 97 Vragen

Nu de cd's ingelezen dooe Kruidvat en zo herkend zijn door mijn laptop doen ze het nog prima. Al is het zo'n 15 jaar verder

tijger1
door tijger1 Nov 26, 2018 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rebek. Mooi toch?

jo
door jorisw May 28, 2019 om 20:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@REBEK: of een gebrande CD lang of kort houdbaar is doet er niet toe. De CD had ook kwijt kunnen raken, dan had je de foto's ook niet meer gehad. Daarom moet je van alles wat je wilt bewaren minstens 2 backups hebben die je bij voorkeur ook nog op verschillende locaties bewaard. Dit is niet iets wat Kruidvat had moeten zeggen omdat het niet specifiek voor de foto's is maar voor alle data geldt.

gerbera
door gerbera - Nov 16, 2018 om 22:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat een foto cd weinig of nooit wordt geopend is heeft totaal niets met de kwaliteit te maken. Belangrijker is hoe deze is bewaard en hoe oud deze is. Zoals al gezegd, ze hebben niet het eeuwig leven. Daarnaast is een "oude" foto cd vaak moeilijk af te spelen in een DVD speler met name op de PC. Dat eigen gebrande cd's/dvd's op uw computer leesbaar zijn is niet vreemd uw speler is hetzelfde type waarmee zowel gebrand en afgespeeld wordt. Blijven mopperen op het Kruidvat heeft geen zin maar probeer de div. gegeven tips eens uit. Ga met verkenner naar de CD en kopiëer de daarop staande bestanden naar de harde schijf. Brand deze vervolgens op een DVD en grote kans dat ze weer zichtbaar en afspeelbaar worden. Een tip, brand niet op de hoogste snelheid maar een of twee standjes langzamer, dit bevorderd de kwaliteit van de DVD.

rebek
door rebek Nov 17, 2018 om 17:59
228 Antwoorden / 97 Vragen

Wie zecht dat alle gebranfe cd's op de huidige pc gebrand zijn? In de loop der jaren heb ik zelf en door vrienden gebrande cd's gekregen en deze heb ik pas 2 jaar DVD heb ik aangevinkt omdat dat betekend dat hij ook op simpele aparatuur als dbd speler af te lezen zou moeten zijn.

gerbera
door gerbera Nov 17, 2018 om 21:48
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ja als je alleen maar commentaar kan leveren kan ik maar 1 ding zeggen, zoek het ff lekker zelf uit.

rebek
door rebek - Nov 19, 2018 om 13:39
228 Antwoorden / 97 Vragen

Het probleem en de oplossing lag wel degelijk bij Kruidvat.
Ik kon de cd's niet openen op mijn laptop. Kruidvat heeft er zelf 2 wel kunnen lezen. Ik deed ze in mijn laptop en kon nogsteeds niets lezen. Gelijk daarna is er een automatische update uitgevoerd en nu kan ik ze alle 20 prima lezen.
Dus.... Door opnieuw bij Kruidvat gelezen te zijn is er een bestand geopend dat mijn laptop herkende om een update daarvoor op te starten. Case closed.

Ge
door Genee Nov 19, 2018 om 14:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De oplossing was natuurlijk de update op uw laptop.
Hoe is het afspelen op de dvd speler nu?
Gelukkig is het opgelost, wanneer het voor u belangrijke foto’s zijn misschien een idee om de bestanden naar DVD’s of een harde schijf te kopiëren.

rebek
door rebek Nov 20, 2018 om 00:35
228 Antwoorden / 97 Vragen

Om mijn laptop aan te zetten hiervoor een specifieke update voor uit te kunnen voeren moest daarvoor eerst minimaal 1 cd door Kruidvat zelf worden gelezen zodat die de mogelijkheid kon openen dat op mijn laptop de juiste update uitgevoerd zou worden

newmikey
door newmikey Nov 20, 2018 om 00:58
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een kolderiek onzin verhaal.

ma
door maarten heest Nov 27, 2018 om 11:52
463 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi dat het opgelost is maar 'Dus.... Door opnieuw bij Kruidvat gelezen te zijn is er een bestand geopend dat mijn laptop herkende om een update daarvoor op te starten.' maar dit kan echt niet tenzij Hans Klok nu bij Kruidvat werkt...

Baghera77
door Baghera77 May 28, 2019 om 13:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

klinkt als een RW DVD die niet correct afgesloten is geweest?

sjjoppy
door sjjoppy May 28, 2019 om 14:23
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het is al een paar maanden geleden opgelost dankzij een update en Kruidvat.

Baghera77
door Baghera77 - May 28, 2019 om 13:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zegt 'destijds', hoe lang geleden is dat dan? CD-ROM's zijn na verloop van tijd (afhankelijk van hoe ze opgeslagen zijn geweest) erg gevoelig voor data verlies.

gerbera
door gerbera May 28, 2019 om 15:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

We zijn inmiddels een half jaar verder en het was op 20 nov 2018 al opgelost.

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 16, 2019 om 11:10
509 Antwoorden / Vragen
Grunnen.
door Grunnen. - Aug 16, 2019 om 11:14
509 Antwoorden / Vragen

Zet het bestand op een USB stick of een externe harde schijf.

tijger1
door tijger1 Aug 16, 2019 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens naar de datum van het topic. En het is allang opgelost.

er
door erky - Sep 27, 2019 om 13:41
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Rebek,
Ooit toen Philips begon met de verkoop van CD's en CD spelers (hun uitvinding) werd er glashard beweerd dat CD's het eeuwige leven zouden hebben. Wel, de realiteit is anders. Mits goed bewaard kunnen ze ongeveer 10 jaar mee gaan.
Wat is goed bewaren? Wel, op een donkere koele plek met de nadruk op donker. Beschrijfbare cd's en dvd's zijn best gevoelig voor zonlicht, ze verkleuren dan ook duidelijk en dat is een teken van veroudering.
Een ander verhaal is de wijze van branden. Vooral audio cd's kunnen thuis beter gebrand worden op een minimale snelheid, bij goedkope (niet professionele) branders verloopt het banden dan beter qua kwaliteit, afspeelbaarheid op andere spelers en de houdbaarheid.
Nu de vraag wie er verantwoordelijk voor is...
Wat waren ten tijde van de levering van de foto-cd door Kruidvat de voorwaarden en garantie?

Ik zou zeggen dat hun 'professioneel gebrande' product minimaal 10 jaar behoort mee te gaan. U moet alleen aantonen dat u er netjes mee bent omgegaan, tijdens en na de fabrieksgarantie. Zo werkt consumenten garantie.
Een klacht plaatsen op Klachtenkompas is in uw geval een aanrader.
Succes,
Erky

marita5
door marita5 Sep 27, 2019 om 13:45
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@erky , dit topic is van 10 maanden geleden , probleem is opgelost .

rebek
door rebek Sep 28, 2019 om 23:46
228 Antwoorden / 97 Vragen

Moest iets in het besturingssysteem van mn pc gewijzigd worden

diumenge
door diumenge Sep 29, 2019 om 11:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dikke onzin. Die bewering sloeg en slaat op normale CD's en niet op zelfgebrande CD's. Mijn normale, voorbespeelde CD's, doen het allemaal nog, ook die van 25+ jaar oud.

"Mits goed bewaard kunnen ze ongeveer 10 jaar mee gaan."