Vragen over Huishouden & Energie

Le
Levi234 - Jul 19, 2024 om 10:58
Huishouden & energie

Problemen met pvc vloer (zelf leggen)

Hi,

Ik heb ongeveer 5 jaar terug zelf een klik PVC vloer gelegd in mijn woonkamer, maar kreeg uiteindelijk toch last van bubbels en slecht sluitende naden. Nu wil ik een PVC vloer leggen op de slaapkamers en ben op zoek naar tips om deze problemen te voorkomen. Heeft iemand hier ervaring mee of adviezen over hoe ik dit beter kan aanpakken?   Alvast bedankt! ... Lees meer

diandra
diandra - Jul 13, 2024 om 09:38
Huishouden & energie

Migraine door omvormer

Hallo, sinds 2,5 jr wonen wij in een nieuwbouw woning (huur), vloerverwarming, warmtepomp en zonnepanelen tot zover de 1e paar mand niets aan de hand.
Toen begon de migraine, nooit last van gehad, maar naar verloop van tijd kwamen de aanvallen steeds vaker een heftiger, verleden week zelfs 4 aanvallen in 1 week waarvan 1 heel zware en daardoor zware medicijnen gekregen.
Eerder een beetje ... Lees meer

Er
Ernst Rijnberg - Jul 19, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Servicekosten gemeenschappelijke ruimtes huurwoning

Mijn vader en 65 andere huurders van zijn wooncomplex, heeft onlangs de jaarafrekening 2023 "gemeenschappelijke servicekosten" van HEF Wonen ontvangen. Hij woont Grote Beer te Rotterdam. Servicekosten zijn opgebouwd uit twee diensten: schoonmaak en elektra. Zijn aandeel in de gemeenschappelijke elektrakosten is voor 2023 € 500,16. Vorig jaar was dit € 216,57. ( dit geldt uiteraard ook voor al ... Lees meer

Kl
Kletskop - Jul 14, 2024 om 13:59
Huishouden & energie

Welke vergelijkingssite neemt ook de terugleveringskosten mee in de berekening?

Het is weer tijd om de jaarlijkse check te doen om te zien waar we het goedkoopste uit zijn qua stroom/gas.

Aangezien nu de meeste providers ook terugleveringskosten rekenen voor het gebruik van zonnepanelen, waarbij elke provider hier ook nog anders mee omgaat,  maakt dit natuurlijk ook wel uit voor de berekening waar je het goedkoopst uit bent.
Mijn vraag is: bestaat er een ... Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer

JMA2
JMA2 - Jul 9, 2024 om 23:50
Huishouden & energie

Afvoer mobiele airco opvangen in condensbak

Ik weet dat het geen heel goede oplossing is maar voor tijdelijk wil ik de afvoerslang van een mobiele airco voor de zolder opvangen in een condensbak die eigenlijk voor wasdrogers zijn.
Ik kom niet echt verder online of het überhaupt kan.
Iemand ervaring? Lees meer

ma
mauriceW73 - Jul 8, 2024 om 11:45
Huishouden & energie

Wat is de beste plaats voor een rookmelder en hoeveel per verdieping?

Is het aan te raden om op elke slaapkamer of vertrek een rookmelder te monteren en wat is de beste plaats aan het plafond?? Bij de deur ? In het midden?? Lees meer

Op

Zonnepanelen

Wanneer door een brand de buurt vervuild is door rest deeltjes van de verbrande zonnepanelen wie betaald dan het opruimen daarvan iedereen of alleen de vervuiler. Lees meer

mgroen
mgroen - Jun 23, 2024 om 19:11
Huishouden & energie

bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ik zit met het volgende:

ik ben koper van een nieuwbouwwoning, onderdeel van een nog te realiseren nieuwbouwproject van in totaal 75 woningen.
Start bouw verwacht najaar 2024. Mijn woning zal voorzien worden van zonnepanelen, warmtepomp en 200 liter boiler. En is geen douche WTW (DWTW) installatie voorzien. Deze wordt ook niet als optie aangeboden in een meerkeuze/meerwerk lijst. ... Lees meer

Lo
Lodep - Jul 1, 2024 om 14:07
Huishouden & energie

Airco unit defect binnen garantie periode, onderdelen levering duurt lang

Bijna twee jaar geleden heb ik een airco set gekocht. Recentelijk is gebleken dat de buiten unit defect is. Deze heb ik terug gebracht naar waar ik heb gekocht heb, waar na twee weken de bevestiging kwam dat deze inderdaad twee defecte printplaten en een defecte compressor pomp had.
Toen kwam het slechte nieuws; de onderdelen bleken (erg) lange levertijd te hebben, weken tot waarschijnlijk m ... Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels