Antwoorden gegeven door: Casper84
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 29, 2018 om 13:50Restitutie van je vakantie maximaal 20%?
@tijger1
waar baseert u zich op dat ik niks van tevoren gechecked heb? Ik geef duidelijk aan dat ik wel degelijk research gedaan heb.
Dan nog verbaas ik mij over uw opmerking. U verwijt mij niet/onvoldoende te checken van tevoren. Maar is het niet zo dat iedereen van zijn "papa en mama" leert dat je niet mag liegen? De basis van het probleem is niet of ik wel voldoende controle doe, maar dat een bedrijf de boel bedonderd. Volgens mij loopt iedereen daaraan voorbij. Iedereen is echter drukker mij verantwoordelijk te maken voor het bedrog, maar ik heb de informatie op de website niet geschreven. De omgekeerde wereld....
Ik vraag om advies en naar welke ervaringen andere mensen hiermee hebben, maar ik spreek meer met de advocaat van de duivel blijkbaar.
-
Sep 29, 2018 om 13:43Restitutie van je vakantie maximaal 20%?
@trostomaat
Ik citeer even uit het stukje dat ik naar @ron503 schreef: "Dat wij inderdaad tijdens de vakantie gebruikt hebben gemaakt van de stacaravan is juist. Als u de algemene voorwaarden leest op de website, dan krijg je als consument geen restitutie als u de camping vroegtijdig verlaat. Niet echt bepaald een keuze dus. Of ik ga eerder weg omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan ben ik alles kwijt. Of ik zing het uit, met tegenzin, en kan eventueel nog aanspraak maken. Lastig om mij dan te verwijten dat ik ben blijven zitten."
Dus concluderen dat ik ook wel weg kon gaan is nergens op gebaseerd. Dat u beweerd dat ik er stiekem van genoten heb... Volslagen kolder. Gaat nergens over.
Wat betreft de geschillencommissie is niet gestoeld op onzin, maar op basis van het advies dat Interpolis aan ons verschaft. Zij geven aan dat de kans op een beter resultaat praktisch nihil is ten opzichte van wat we nu hebben. Maar weet u wat, we gaan er achter komen. Het verzoek ligt er, dus de rechtsbijstand gaat dit voorleggen bij de geschillencommissie. Ik zal het laten weten wat de uitkomst is als het zover is.
-
Sep 29, 2018 om 13:34Restitutie van je vakantie maximaal 20%?
@ron503
Met alle respect, maar wat u zegt is echt te krom voor woorden. U zegt, de omschrijving is vaak mooier dan de werkelijkheid. Even plat gezegd vindt u het dus acceptabel dat een bedrijf/reisorganisatie alles bij elkaar mag verzinnen om het maar mooi aan te kleden, maar je als consument er maar vooral niks van mag vinden, want tsja... zo gaat dat nou eenmaal bij een verkooppraatje. Nonsens! Een leugen is een leugen en nimmer acceptabel.
Wat betreft de faciliteiten weet ik niet waar u kijkt, maar er staan meerdere faciliteiten vermeld, namelijk een restaurant, pizzeria, ijssalon en bar. Er was alleen een restaurant. De andere 3 staan wel degelijk op de website, maar zijn simpelweg niet fysiek aanwezig op de camping.
De spreektalen, eveneens vermeld op de website zijn Frans, Duits en Engels. Dat niet iedereen even vloeiend daar in is, is prima. Maar simpelweg niemand, ik herhaal niemand, sprak een andere taal dan Frans. En dat is wel kwalijk.
Dat mijn verwachtingen te hoog zijn heeft hier helemaal niks mee te maken. Ik boek een vakantie op basis van de door hun gestelde faciliteiten. Als die er dan niet zijn, dan heb ik ieder recht ze daar aansprakelijk voor te stellen. U doet het af alsof ik praat over een niemandalletje, terwijl praktisch alles is verzonnen door de reisorganisatie.
Wat betreft de klacht, hebben wij die niet alleen geventileerd op de camping zelf, maar er is tijdens onze vakantie toen ook een klacht ingediend bij het hoofdkantoor, plus dat de medewerker van Eurocamp (een engelsman) bij zijn hoofdkantoor in Engeland diezelfde klacht heeft neergelegd, aangezien er vele Engelse gezinnen waren die dezelfde klachten hadden. Bij thuiskomst hebben wij nogmaals telefonisch en per email onze klacht bij de organisatie neergelegd.
Dat wij inderdaad tijdens de vakantie gebruikt hebben gemaakt van de stacaravan is juist. Als u de algemene voorwaarden leest op de website, dan krijg je als consument geen restitutie als u de camping vroegtijdig verlaat. Niet echt bepaald een keuze dus. Of ik ga eerder weg omdat ik het er niet mee eens ben. Maar dan ben ik alles kwijt. Of ik zing het uit, met tegenzin, en kan eventueel nog aanspraak maken. Lastig om mij dan te verwijten dat ik ben blijven zitten.
Dat niet iedereen het vervelend vindt om verder te lopen naar een strand begrijp ik. Ik zou er ook geen halszaak van maken als dat het enige was. Evengoed dat de stacaravan uit het lood staat. Het is geen immens probleem, maar beweren dat ze hem niet recht kunnen zetten omdat hij op een heuvel staat.... Probleem is dat het 1 van de vele problemen is. En dat alles uit basis een groot verzinsel is van Eurocamp. Dat is wat ons frustreert. U maakt er echter een smaakkwestie van. Namelijk dat de 1 het wel leuk kan vinden, maar een ander niet. Dit is onjuist. Dat een ander het slikt dat ze bedrogen worden, is mij prima. Ik vind nog steeds dat je als mens of organisatie altijd eerlijk moet zijn. Ik moet geen 130 recensies lezen, google maps checken, duizenden foto's bekijken via google om te beoordelen of iemand mij bedriegt of niet. Een bedrijf als Eurocamp hoort simpelweg de boel niet bij elkaar te verzinnen. En op basis van de 20 recensies die ik wél heb gelezen van tevoren, op basis van de foto's van de website en op basis van google maps heb ik niet kunnen voorzien dat er niks van klopte.
-
Sep 29, 2018 om 12:43Restitutie van je vakantie maximaal 20%?
@sjoppie
Dank voor de tip. Ik duik er even in.
-
Sep 29, 2018 om 12:13Restitutie van je vakantie maximaal 20%?
@diumenge
Klopt. De 80% is meer symbolisch. Als ze het juist hadden omschreven, dan kon ik er niet voor 20% van de prijs op vakantie. Ik had mijn vakantie er dan echter ook niet geboekt. Onder aan de streep is het een karige camping. Ik had dan namelijk gekozen voor een andere camping gekozen als ze eerlijk waren geweest. En precies dat is mijn probleem. Ze beinvloeden mensen hun keuze met valse informatie. De keuze voor deze camping is dus gebaseerd op bedrog van Eurocamp. Consequentie is dat je als consument met de gebakken peren zit. Je geld en je zomervakantie draai je er niet mee terug. De reden dat wij meer geld terug willen hebben is puur en alleen omdat wij van mening zijn dat je als reisorganisatie simpelweg niet kan liegen en bedriegen.
Wat betreft de foto... oeps...;-)
-
Sep 29, 2018 om 11:48Restitutie van je vakantie maximaal 20%?
@epcot
dank voor uw reactie. Afstand is geen 400 meter. Dit betreft de afstand tot een kiezelstrandje. Op de website staat 400 meter naar het zandstrand bij Le Sablettes. Die is echter 900 meter verderop.
-
Sep 29, 2018 om 11:46Restitutie van je vakantie maximaal 20%?
@Marita5
dank voor uw reactie. Ik weet de weg naar geschillencommissie wel te vinden. Mijn rechtsbijstand geeft echter aan dat zij nooit eerder een uitspraak hebben gezien die anders uitviel dan 10/15% restitutie. In onze optiek is het een vreemd verhaal dat een geschillencommissie dus blijkbaar onvoldoende naar de inhoud kijkt en dus altijd met standaard restituties op de proppen komt ongeacht de ernst van de zaak.
@Neodutchio
dank voor uw reactie. Wij hebben wel degelijk recensies gelezen, en de meest recente zijn niet eens negatief en benoemen de problemen niet die wij hebben gezien (het is mij een raadsel hoe dat mogelijk is, maar goed). Een recensie uit 2015 stond het wel in vermeld, maar dan moet je door 130 recensies scrollen. No offense, maar voordat ik een vakantie boek ga ik er geen 130 lezen. Je kijkt bij de recente, en als dat daar niet vermeld staat, zie ik geen reden dat het anders kan uitvallen.
U geeft aan dat het uiteindelijk alleen om de stacaravan gaat. Dat is kolder in mijn optiek. Nee ik sta niet de hele dag in een speelhal. Echter je boodschappen wel of niet kunnen halen op een camping heeft wel degelijk invloed. Eveneens de eettentjes. Dit bepaald of je zelf moet koken, of op de camping ook uit eten kan. Dit heeft met een stukje ontzorgen te maken. Wat u zegt is (en ik chargeer), dat zolang ze een stacaravan ergens midden in een weiland zetten, 3 km van de kust, zonder faciliteiten, dat ik ook niet moet zeuren, want het gaat alleen om de stacaravan....
Per slot van rekening betaal je een bedrag dat gebaseerd is op de faciliteiten (moet een 4 sterren camping voorstellen). De faciliteiten zijn in mijn optiek een wezenlijk onderdeel van het vakantieplezier.
-
Sep 29, 2018 om 10:50Vakantie
Beste Herman,
ik herken uw probleem helemaal. Zorg ervoor dat u bij de camping/vakantiepark uw beklag indient. U moet daar een klachtenformulier indienen. Als u dat niet doet vervalt uw kans op restitutie. Lees even de algemene voorwaarden door bij de reisorganisatie.
Moet wel bekennen dat het een lastig verhaal gaat worden. Wij hebben ook een vakantie gehad waarin bijna over alles is gelogen op de website. Eind van het verhaal is dat je zelf via de geschillencommissie niet verder komt dan 15% restitutie. Reisorganisaties wordt de hand boven het hoofd gehouden en klaarblijkelijk mogen ze liegen over alles en verkeerde foto's plaatsen om u te lokken naar een vakantiebestemming....
Veel succes!