Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ChristenG
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 25, 2018 om 08:34Toon van Eneco niet zo slim?Helaas per ongeluk het slechtste antwoord als topantwoord aangemerkt, wilde dit ongedaan maken maar dit lukte niet. Toch nog even een update. Afgelopen week nog twee keer gebeld door Eneco. Wat blijkt, afgelopen januari 2017 hadden de nieuwe tarieven ingeladen moeten worden in onze slimme thermostaat Toon. Dit blijkt dus om onbekende redenen bij ons niet het geval geweest te zijn. Toon heeft dus het hele jaar de inschatting laten zien op de "iets lagere tarieven" van 2016. Dit verklaard niet het hele verschil maar waarschijnlijk wel ongeveer de helft van het bedrag. Eneco gaat zo snel mogelijk zorgen dat Toon voor ons de juiste tarieven gaat hanteren. Uit coulance krijgt ik het hele abonnementsgeld voor Toon van het jaar 2017 terug. Hier kan ik iets mee, goede duidelijke uitleg en toch een bekentenis dat er iets mis is gegaan. Het verbruik op het eindoverzicht klopt, daar twijfelde ik ook niet aan. Waar het wel om ging is de vraag waarom Toon hele andere cijfers liet zien. Eneco heeft zijn best gedaan om dit te achterhalen hetgeen ook is gebeurd. Dus, Toon blijkt geen pathologische leugenaar, Toon kreeg foutieve informatie en kon er dus helemaal niks aan doen. Ik kan me neerleggen bij de huidige situatie en vindt dat Eneco zijn best heeft gedaan "het lek boven te krijgen" Iedereen bedankt voor de reacties en mocht iemand een soorgelijk probleem hebben (gehad) dat is hiermee wellicht ook hun vraag hiermee ten dele beantwoord.
-
Jan 21, 2018 om 21:47Toon van Eneco niet zo slim?Bedankt voor de reacties, vriendelijk of onvriendelijk. Jammer dat er altijd personen zijn die anderen op een uiterst flauwe wijze "terechtwijzen". Ik heb me vandaag aangemeld op deze site omdat mij iets dwars zat en omdat ik graag wilde weten of dit euvel vaker voorkomt. Helaas geen reacties met dergelijke inhoud. Hierbij wil ik nog wel aangeven dat ik geen klacht neerleg die behandeld moet worden, ik vraag duidelijk of meer mensen ervaring hebben met dit zelfde probleem. Vervolgens begin ik niet zomaar iets te roepen, eindnota's zijn vergeleken, tarieven zijn gecheckt en alle kosten ingecalculeerd. Ik moet niet alleen de volgende maand betalen maar een ongeveer een hele maand extra. Ik heb anderhalf uur met Eneco en medewerkers van Toon aan de telefoon gehangen om te checken en voor uitleg. En ja, idd, Toon verbruikt weer energie en kost 4,50 per maand. Maar, wel met de bedoeling om inzicht te verschaffen in je energie en gasverbruik. Helaas blijkt dat inzicht dus niet te kloppen en daar zit voor mij de frustratie. We hebben al de overweging gemaakt om de normale thermostaat weer terug te hangen. Echter Toon is wel gemaksvriendelijk wat betreft allerlei instelling en verder informatie. Ik vind het allen een vreemde zaak dat bij zulke harde stellingen op het scherm uiteindelijk elders een andere uitkomst blijkt te zijn. Bij deze mijn wederwoord waarna ik mij morgen weer van deze site zal terug trekken omdat ik mijzelf de toonzetting van bepaalde reacties persoonlijk te veel aantrek, temeer daar ik zelf altijd tracht iedereen in zijn waarde te laten.