Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: GVO
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 10, 2016 om 16:39NS houdt zich Niet aan Eigen VoorwaardenHet gemelde probleem gold/geld niet alleen voor het voordeelurenabonnement, maar (in ieder geval) ook voor het "Dal Voordeel" abonnement. De NS heeft ondertussen ook geconstateerd dat de door hen gehanteerde opzegtermijn het wettelijk maximum overschrijdt en de spelregels aangepast; het per saldo het te veel betaalde teruggestort en kijkt of de voorwaarden aangepast kunnen / moeten worden.
-
May 8, 2016 om 21:52NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden@diemenees: Dan bent u ongetwijfeld ook akkoord gegaan met de voorwaarden. Daar lees ik geen opzegtermijn van in ons moeder haar geval 5 weken, maar ook niet van 1 maand. Ik laat me graag overtuigen, maar dan wel zoals het hoort: via de voorwaarden waar een abonnee mee akkoord gaat. En...graag een opzegtermijn die binnen de wettelijke kaders valt. (Haar abonnement loopt al een aantal jaren, dus artikel 5.2 is van toepassing.)
Het verwijderen van de chipkaart staat in de voorwaarden, maar zoals hierboven aangegeven is dat pas mogelijk als de NS het abonnement beeindigd heeft. Wat ondertussen zou moeten zijn gebeurd. Overigens blijkt het (in dit geval?) niet nodig te zijn om het abonnement van OV-chipkaart te halen, zo heeft de NS laten weten. -
May 4, 2016 om 22:46NS houdt zich Niet aan Eigen VoorwaardenDe NS geeft via het forum aan "uit coulance" het onterecht afgeboekte abonnementsgeld voor het komende jaar en 1 maand teruggestort te hebben. Ook in deze reactie wordt weer uit gegaan van een opzegtermijn van 14 dagen boven op die uit de voorwaarden, zonder enige verwijzing naar voorwaarden of een verklaring waarom ze een opzegtermijn hanteren die langer is dan wettelijk toegestaan. (Bron: overheidswebsite ConsuWijzer / ACM (Autoriteit Consument & Markt).)
Ik hou het er maar op dat we een punt hebben. "Uit coulance" betekent in de meeste gevallen: u heeft gelijk, maar om geen andere klanten wakker te maken geven we dat maar niet toe.
Bron voor opzegtermijn abonnement: ConsuWijzer.nl / Autoriteit Consument & Markt -
May 3, 2016 om 08:33NS houdt zich Niet aan Eigen VoorwaardenDe optelsom (zoals de NS die nu hanteert) van de opzegtermijn in de voorwaarden plus die op de website overschrijdt het wettelijk maximum van 1 maand.
-
May 2, 2016 om 14:19NS houdt zich Niet aan Eigen VoorwaardenOndertussen is er communicatie van de NS geweest dat het op 28 april geincasseerde bedrag teruggestort gaat worden. (Dat is per saldo nog steeds 1 maand te weinig.) Ons moeder is zojuist nog naar een OV-chipkaart automaat geweest, maar daar staat nog steeds geen "bestelling" op waarmee ze haar abonnement er van af kan halen.
-
May 2, 2016 om 10:23NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden@Maritas. Dank voor de tip. Heb ik gedaan.
-
May 2, 2016 om 10:11NS houdt zich Niet aan Eigen VoorwaardenDe NS heeft de opzegging blijkbaar nog niet in haar systemen kunnen verwerken. De technische problemen van eind maart zijn blijkbaar nog niet voorbij. Zo lang die opzegging niet verwerkt is, kan het abonnement niet van de OV-chipkaart gehaald worden.
-
May 2, 2016 om 08:55NS houdt zich Niet aan Eigen VoorwaardenVanochtend even op internetbankieren gekeken.
Wat blijkt: ze hebben gewoon doodleuk 28 april een incasso gedaan voor het komende jaar!!
Dus ze hebben het abonnement zelfs niet per 1 mei stopgezet! Het wordt steeds bonter. -
May 1, 2016 om 12:21NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden@Gerbera: Dit zijn de algemene voorwaarden (zoals zelf aangegeven door de NS):
Productvoorwaarden Voordeelurenabonnement
daar staat helemaal niets in over een opzegtermijn van 2 weken. Zoals hierboven al aangegeven, refereert u aan een tekst op de website. Deze is niet van toepassing, maar de voorwaarden. Als u daar de 2 weken opzegtermijn (bovenop de maximaal 1 maand opzegtermijn die al in artikel 5.2 staat) in tegen komt, hoor ik het graag.
Overigens: de NS heeft het over 2 weken opzegtermijn; ik niet.
Aanvullend: en de NS houdt zich ook niet aan de opzegtermijn op haar eigen website die u zelf aanhaalt maar niet van toepassing is. -
May 1, 2016 om 10:37NS houdt zich Niet aan Eigen VoorwaardenDe tekst van Gerbera is een tekst van de website van de NS (van dat moment). Die is niet van toepassing. Het gaat om de (door NS zelf opgestelde) voorwaarden. Bovendien past de NS ze allebei toe! Namelijk ze hebben het eerst over een opzegtermijn van 2 weken om vervolgens ook daar bovenop nog de algemene voorwaarden erbij op te tellen. Volgens de voorwaarden zou het abonnement per 1 april eindigen.
Zoals aangegeven is ons moeder zoals afgesproken met de telefonische klantenservice van de NS naar het station gegaan om haar abonnement er af te halen. Echter de NS had haar abonnement niet stopgezet, omdat de systemen dat niet aan konden. Ze hadden dit doorgezet naar een afdeling die dit moest gaan oplossen. Zonder enige vorm van communcatie naar ons toe overigens. Ons moeder kon haar abonnement er dus door toedoen van de NS niet afhalen. Artikel 5.8 had ze dus aan voldaan als de NS haar werk had gedaan.