Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Lachebekje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 1, 2016 om 19:28Uitbetaling na faillissementBeste Rossana,
zoals al door anderen aangegeven zult u helaas moeten aansluiten in de rij bij de curator.
Waarschijnlijk kunt u naar uw geld fluiten.
Mocht u over een bedrijfs rechtstandsverzekering beschikken dan zou ik als ik u was deze raadplegen. Ik verwacht niet dat men veel voor u zal kunnen betekenen maar niet geschoten is altijd mis.
Hoop dat het u lukt om toch (eventueel een gedeelte van) uw duur verdiende centjes te krijgen. -
Mar 26, 2016 om 06:47Geldig contract telefonie door minderjarig kind via website. Kan dat?Beste Jan Martens,
zie de eerder geplaatste links naar de site van de consumentenbond.
De daarin genoemde akties zou ik als ik u was ondernemen. Eerst contact opnemen met de betreffende telefoonmaatschappijen en als dat niet helpt naar de geschillencommissie stappen.
Het is bij wet niet toegestaan dat een contract met een telefoonmaatschappij door een minderjarige wordt afgesloten.
Bij het afsluiten van mijn abonnement heb ik mijn ID moeten tonen aan de (koerier van) telecomaanbieder. Hiermee wist de telecomaanbieder dus of ze met iemand te maken hebben die ook gerechtigd is om het abonnement af te sluiten.
In de volgende link vind u een zelfde vraag die aan T-mobile gesteld is en het antwoord van T-mobile: Abonnement minderjarige.
Zie anders ook hier.
Natuurlijk klopt het niet wat uw minderjarig kind heeft gedaan maar de betreffende telefoonmaatschappijen dienen dit te corrigeren. -
Mar 20, 2016 om 16:44Achmea tandarts verzekeringBeste koblenko,
u kunt het proberen, maar als u nee te horen krijgt van Achmea dan heeft u geen poot om op te staan.
Spijtig dat u voor 2016 vergeten bent een aanvullende tandarts verzekering af te sluiten. Zonder een verzekering met tandarts behandeling zullen de kosten hiervoor voor uw rekening komen. -
Feb 26, 2016 om 18:07Oude vordering zorgpremieBeste FAM-NAP,
komen de bedragen u wel bekend voor en heeft u hiervoor ooit eerder een rekening ontvangen ?
Voor rekeningen geldt dat er een 'verjaringstermijn' is. In het kort betekent het dat als u rekeningen heeft openstaan voor het jaar 2007, 2008, 2009 heeft openstaan en u daar 5 jaar niets van heeft gehoord dat ze 'verjaard' zijn en niet meer inbaar zijn voor de verzekeringsmaatschappij. Of dat in uw geval ook het geval is kan ik niet beoordelen, de vordering kan ook 'gestuit' zijn tussentijd.
Meer informatie over de verjaringstermijn vind u in de volgende hier. -
Feb 15, 2016 om 18:24Mag een webshop annuleringskosten rekenen als dat in hun voorwaarden staat?
-
Feb 8, 2016 om 20:00Factuur betaald, toch incassokosten betalen!Beste Kleinebij,
u misschien al bekend maar wie weet heeft u nog wat aan de informatie die consuwijzer geeft: incassokosten.
U moet aangemaand zijn en dan niet binnen de gestelde termijn (van minimaal 14 dagen) hebben betaald, anders mogen er geen incassokosten in rekening gebracht worden.
De hoogte van de incassokosten is ook aan regels gebonden, dat vind u ook terug in de informatie op consuwijzer. -
Feb 4, 2016 om 19:40Wat vinden jullie van deze actie van de Telegraaf?Net als ieder bedrijf wil ook de telegraaf winst maken.
De inkomsten uit advertenties zijn een belangrijke inkomstenbron.
Heel velen, ook ik, irriteren zich aan de vele advertenties die je op internet om de oren vliegen.
Maar zonder al deze advertenties zijn de inkomsten, voor de bedrijven/websites, uit advertenties er niet meer.
Als iedereen een 'Ad-blocker' gaat gebruiken dan zal dat zijn weerslag hebben op de advertentie inkomsten.
Dat zal betekenen dat een website of uit de lucht gaat of dat men er voortaan voor zal moeten gaan betalen.
Of het zo zal gaan lopen zal de toekomst uitwijzen.
Ik laat in ieder geval de advertenties voor wat ze zijn en gebruik geen 'Ad-blocker' en geniet van de nu nog gratis websites. -
Jan 30, 2016 om 17:00Klachtenafdeling ZiggoBeste J.Phine,
weet het niet zeker maar ik verwacht dat Ziggo wel een afdeling heeft die klachten afhandeld.
Het zal wel afgeschermd zijn. Ik heb geen idee wat u momenteel meemaakt in relatie tot Ziggo, maar de eerste stap is het invullen van het contactformulier waar u uw klacht kunt aangeven, zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/klacht/ -
Jan 30, 2016 om 16:56Onterecht belasting betalenBeste duupje,
wat triest om te lezen wat u meemaakt.
U heeft een belastingadviseur. Waarschijnlijk met de bedoeling om alles aangaande de belastingdienst voor u af te handelen.
Als de belastingadviseur dat niet voor elkaar krijgt zou ik hem/haar, zoals anderen ook al aangeven, per direct de deur uit knikkeren. U betaalt voor uw belastingadviseur dus dan moet er wel een toegevoegde waarde zijn.
Verder zou ik als ik u was, zoals ook al door anderen aangegeven, een afspraak proberen te maken met de belastingdienst om bij hun langs te gaan. In een persoonlijk gesprek met de belastingdienst kunt u dan aangeven hoe de vork echt in de steel zit. Mijn ervaring is dat dit een stuk beter werkt dan bellen met de belastingdienst waar u iemand aan de lijn kijkt die naar de regeltjes kijkt maar verder niet inhoudelijk iets voor u kan betekenen.
Wens u veel sterkte.