Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Lucieke
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 20, 2016 om 08:20Wat is een goede vervanger voor een HP printer?Waar gaat dit over?
Als dit het verdienmodel is van een fabrikant: een spotgoedkope printer aanbieden en dan je centen verdienen met de inktpatronen. Daar is niks mis mee. En de inkt in de originele patronen is veel beter dan de chinese rommel in de namaak. (kijk maar naar de tests van inkt op de consumentenprogramma's allerhande, ook Kassa geloof ik)
Kijk, eerst bijna niets willen uitgeven aan een printer en daarna bijna niets willen uitgeven aan inkt. Wat komt daarna? Het papier is te duur?
Tegenwoordig wordt bijna alles uitgeprint. Leven we in een maatschappij waar nagenoeg alles digitaal is en ook op die manier kan bewaard en verstuurd worden, willen we tóch alles uitprinten.
Ik geef toe: er zijn twee merken (HP en Epson) die het wat té bont maken met hun inktpatronen, op het bedriegelijke af zelfs, maar wanneer je zoveel mogelijk digitaal afhandeld heb je jouw printer niet zoveel meer nodig. Ik heb een ander merk printer en gebruik de originele patronen, ben dagelijks druk in de weer op het vlak van administratie en facturen en dien de patronen een tweetal keren per jaar te vervangen. Dit kost me dus ongeveer €60,- per jaar. Dit is amper €5,- per maand. Dat is toch het einde van de wereld niet! -
Aug 31, 2016 om 16:26Retour van smartwatchU heeft het recht om dit uurwerk terug te sturen, ongeacht of u het enkele dagen gedragen hebt of niet. Er mogen 'normale' gebruikssporen aanwezig zijn, dit mag geen reden zijn om de terugname te weigeren. Het hoeft zelfs niet in de originele verpakking te zitten.
Even kort uw rechten als consument bij verkoop op afstand: (deze rechten gelden niet bij hygiëne-producten maar dat is dit uurwerk niet)
REF. : 20110622IPR22326 van de Europese consumentenrechten d.d. 23-06-2011
14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten verkoopruimten (online, via de telefoon of e-mail of aan de deur) vanaf het moment van ontvangst
als de verkoper de koper niet informeert over het recht op bedenktijd, heeft de koper tot 1 jaar de mogelijkheid om het product terug te sturen
het geld dat betaald werd voor teruggestuurde producten moet binnen 14 dagen na het terugsturen zijn terugbetaald
het goed moet binnen de 30 dagen geleverd worden, anders mag de koper de bestelling annuleren
de verkoper is tijdens de levering aansprakelijk voor schade of verlies
geen verborgen kosten en een verbod op vooraf aangevinkte vakjes voor diensten waardoor de prijs van bijvoorbeeld een vliegtuigticket ineens verhoogt
-
Aug 12, 2016 om 17:49Bol.comBol.com haalt steeds hetzelfde argument naar boven: 'U heeft gekocht bij een andere partij.'
Niets is minder waar. Wanneer je de bestelling plaatst bij Bol.com heb je een zakelijke overeenkomst met hun. Als ze dit dan uitbesteden aan een andere partij maakt dit niets uit voor de klant. Bol blijft de partij waar de klant zaken mee heeft gedaan en zij zijn dan ook aansprakelijk.
Ik doe hier geen uitspraken over dit specifieke geval van beschadiging. Ik weet natuurlijk niet wie hier aansprakelijk voor is.
Maar wederom probeert Bol.com elk verhaal van zich af te schuiven met hetzelfde verhaaltje over de derde partij.
Ik koop al lang niks meer bij hun. Ik ga hier geen reklame maken dus noem ik geen namen maar er zijn enkele partijen op het net die hetzelfde dan Bol.com verkopen voor een betere prijs en een véél betere service. -
Jun 4, 2016 om 15:48Plakresten kleed Ikea, Ikea aansprakelijk?Wat een mentaliteit toch! Het eerste waar aan gedacht wordt is: 'Aansprakelijk stellen'.
Zit die bedorven Amerikaanse manier van handelen al zover aan deze kant van het water?
Het kán zijn dat Ikea zich hier niet meer verantwoordelijk voor voelt en dat zou terecht zijn na al die tijd maar ben je jouw probleem al eens gaan voorleggen bij hun?
Misschien komen ze wel met een oplossing in de zin van een tip om het schoon te krijgen. Het hoeft toch niet altijd op geld uit te draaien?
Jij hebt een probleem en je zoekt een oplossing. Wel dan!
Succes in ieder geval. -
Feb 27, 2016 om 16:11Via bol.com telefoon gekocht, blijkt demo toestel te zijnBol.com is goed als er geen problemen zijn. Van zodra er iets afwijkt van de normale gang van zaken veranderen ze altijd, ik herhaal: altijd, in een arogante partij die nooit zal luisteren naar hun eigen klanten. Ikzelf heb het al meegemaakt, een collega van me en de buurman ook. En dat zijn dan alleen personen die ik ken. Bij mij waren ze ook totaal niet van plan van hun mening af te wijken terwijl ze wel zelf een grove fout hadden gemaakt. Ze luisteren totaal niet, alsof ze een reeks standaard-antwoorden klaar hebben liggen. Ik heb toen gewoon de hele handel terug gestuurd naar hun. Kous af! Ik heb sindsdien niet meer gekocht bij Bol.com. Uiteindelijk verkopen ze niks wat een ander niet heeft, hoor.
Maar dit veranderd natuurlijk niks aan jouw probleem. Probeer het op een akkoordje te gooien hoewel ik er geen vertrouwen in heb dat dit gaat lukken met die firma. Misschien lezen ze dit forum wel en doen ze daarom wel iets voor jou. Laten we het hopen.
Laat in de toekomst Bol.com gewoon links liggen als je iets via internet wil kopen, want áls er iets fout gaat ...