ro
door robin. Feb 25, 2016 om 15:37
Winkels & webshops

Via bol.com telefoon gekocht, blijkt demo toestel te zijn

Ik heb in januari een HTC One M9 gekocht via bol.com. Een maand later kreeg ik een mail over dat er een hele kleine kans is dat dit een demo toestel is. Dit nagekeken en ja ik hem een demo toestel gekregen. Nu vroegen ze mij dit toestel terug te sturen en zodra zij hem ontvangen hebben sturen ze me een nieuwe op. Echter heb ik mijn simkaart kleiner moeten maken, dus deze past niet meer in mijn oude telefoon. Mijn telefoon kan ik niet missen ivm werk. Dit gaan ze overleggen en hier krijg ik binnen 2 dagen bericht over. Maar nu is mijn vraag wat mijn rechten hierin zijn aangezien ik nu alles weer over moet zetten en opnieuw installeren, door de schuld van bol.com. Dit is erg veel werk en ik heb ook nog eens een folie van 10 euro erop zitten die ik nu weg kan gooien. Wat kan ik hiermee?

6789 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2016 om 15:42
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als u geen probleem heeft een demotoestel te hebben zou ik het op een accoordje gooien en een flinke korting bedingen.

ro
door robin. Feb 25, 2016 om 16:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Maar op een demo toestel zit geen garantie en er kunnen softwareproblemen zijn dus dat risico vind ik toch wat te groot.

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2016 om 16:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er zijn voor een prikje simkaartadapters te verkrijgen. Kijk daarvoor eventueel ook eens op de website van uw provider, of misschien bij de Hema als u de prepaid simkaart van 1 euro koopt met verschillende formaten dat u daarvan een adapter kunt maken: http://www.hema.nl/winkel?searchlocation=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL&searchtext=simkaart.
Bij bijv. de Action (of Xenos) zijn screenprotectors voor een geringer bedrag te koop.

ro
door robin. Feb 25, 2016 om 16:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Maar ik vind het toch belachelijk dat ik zoveel werk zou moeten doen omdat zij z'n grote fout hebben gemaakt. Ik heb voorgesteld dat ze mij eerst een nieuwe sturen, ik alles over kan zetten en dan deze terug stuur. Maar dit alles is weer een paar uur werk omdat zij niet hebben opgelet.

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2016 om 16:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kun je de simkaart niet terug zetten in het kaartje waar je hem uit hebt gehaald? Of heb je dat weg gegooid? Zo'n adaptertje is voor een euro te koop, dat lijkt me niet zo'n probleem, toch?

Voor de kosten van nieuwe folie zou ik in ieder geval bij Bol.com aankloppen. Misschien valt er ook nog wat te halen bij ze voor al het ongemak dat je er aan hebt. Zou het zeer zeker proberen. Lijkt me ook wel terecht, jij hebt niet om een demo toestel gevraagd (en ook niet voor betaald).

ro
door robin. - Feb 26, 2016 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nu heb ik een reactie gekregen op mijn vraag of ze eerst een telefoon op willen sturen, ik de gegevens overzet en ik deze telefoon terug stuur:
    Je heb een mail van ons ontvangen dat er kans is dat je een demo toestel hebt ontvangen.
    Die moet je retourneren naar het adres wat op de e-mail staat.
    Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd.
Hier heb ik dus helemaal niks aan! Ik retourneer helemaal niks, anders loop ik een paar dagen salaris mis omdat ik niet kan werken. Het is toch niet zo gek dat ik dit vraag (zeiden ze zelf ook in een vorige mail). Ik hoop toch op een onkostenvergoeding anders bestel ik ergens anders een nieuwe en mogen ze deze houden.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2016 om 19:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U maakt er wel een beetje een drama van want de door u genoemde problemen kunnen simpel worden opgelost, zie daarvoor de gegeven reacties.
Heeft u de back-up niet meer die u gebruikt heeft om gegevens op deze gsm te zetten?
Anders kunt u die alsnog van deze gsm maken en die dan op de nieuw te zenden gsm zetten: http://www.htc.com/nl/support/htc-one-m9/howto/609387.html

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 26, 2016 om 19:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Folie voor 10 euro is oplichting,  voor minder dan 2 euro incl verzendkosten kunt u 9h tempered glass kopen. Dat is veel sterker, krasproof en 100 x makkelijker aan te brengen.
HTC One M9?  Als u zakelijk belang heeft en uw salaris van de telefoon afhankelijk is snap ik die keuze helemaal niet.  Het moet dan wel voor een bijzonder lage prijs zijn.  M9 doett het in de meeste testen niet echt best.
Diewilik

Lu
door Lucieke - Feb 27, 2016 om 16:11
5 Antwoorden / Vragen

Bol.com is goed als er geen problemen zijn. Van zodra er iets afwijkt van de normale gang van zaken veranderen ze altijd, ik herhaal: altijd, in een arogante partij die nooit zal luisteren naar hun eigen klanten. Ikzelf heb het al meegemaakt, een collega van me en de buurman ook. En dat zijn dan alleen personen die ik ken. Bij mij waren ze ook totaal niet van plan van hun mening af te wijken terwijl ze wel zelf een grove fout hadden gemaakt. Ze luisteren totaal niet, alsof ze een reeks standaard-antwoorden klaar hebben liggen. Ik heb toen gewoon de hele handel terug gestuurd naar hun. Kous af! Ik heb sindsdien niet meer gekocht bij Bol.com. Uiteindelijk verkopen ze niks wat een ander niet heeft, hoor.
Maar dit veranderd natuurlijk niks aan jouw probleem. Probeer het op een akkoordje te gooien hoewel ik er geen vertrouwen in heb dat dit gaat lukken met die firma. Misschien lezen ze dit forum wel en doen ze daarom wel iets voor jou. Laten we het hopen.
Laat in de toekomst Bol.com gewoon links liggen als je iets via internet wil kopen, want áls er iets fout gaat ...

johanna66
door johanna66 - Feb 29, 2016 om 11:16
48 Antwoorden / 6 Vragen

Wat vervelend voor u.  Koop regelmatig bij Bol, er gaat wel eens iets verkeerd, maar dat wordt altijd (na enig aandringen) goed opgelost. Bol heeft wel de nare neiging om mails niet te beantwoorden waardoor je genoodzaakt bent de telefoon te gebruiken. Jaren geleden was hun service beter.
Iets dergelijks heb ik gehad met Groupon. Verkeerd geleverd artikel werd vergoed echter niet de kosten die door de foutieve levering waren ontstaan.
Was toch 18,95 euro. Uiteraard koop ik nooit meer bij Groupon. Ik vind als een bedrijf een fout maakt dan moeten ze de consequentie daarvan nemen m.a.w. ook de kosten vergoeden die uit de foutieve levering zijn ontstaan.