Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest betalen aan de koerier: voor 1 shirtje moest ik al 41,85 euro bij betalen. Op de Facebookpagina en op hun site zelf is nauwelijks te vinden dat er invoerrechten en BTW nog moeten worden betaald. Dus laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die iets "heel goedkoops" denkt te bestellen bij Dresslily.com.!!!

Dreslilly.com is een Chinese site. U had zich moeten verdiepen in wat dat inhoudt. Als u boven de 22 euro besteld krijgt u te maken met BTW en inklaringskosten. U heeft dus niet voor 1 'belachelijk goedkoop' shirtje deze kosten betaald. Het moet het totaal van de bestelling zijn geweest.
Voortaan beter uitkijken als u via een Chinese site besteld.

Had je ook nog een vraag, aangezien dit de rubriek Vraag en Beantwoord is. En bij zulke vage shops bestel ik sowieso nooit.
Het is geen vage shop, het is gewoon een betrouwbaar Chinees bedrijf. Alleen heb je dan wel met de regels van een Chinese aankoop te maken.
Je zal/kan ongetwijfeld gelijk hebben, had geen zin om te checken. Wel vreemd dat er voor 1 goedkoop shirtje dan ruim 40 euro betaald moet worden.

Daar geloof ik ook helemaal niets van. Ik vermoed dat er meer is besteld en om het verhaal nu aan te dikken zeggen dat het om 1 shirtje gaat. Er staat ook in de OT dat er meerdere artikelen zijn besteld. Dat zal het zijn.
Tegenstrijdig verhaaltje en dat nog wel door 'waarheidzoeker'.;-))

U had overigens het pakket kunnen weigeren. Dan ben je wel je aankoopbedrag kwijt, maar je hebt ook de inklaringskosten niet.

het heeft 6 weken geduurd voordat ik de bestelling binnen kreeg ook van hasan ik had twee jurkjes besteld maar wel gekregen in 2 gedeelten 3 weken na elkaar belachelijk het kwam via China
Dat een shop in China zit, had je natuurlijk zelf kunnen zien. Kwestie van opletten en lezen.
het heeft 6 weken geduurd voordat ik de bestelling binnen kreeg ook van hasan ik had twee jurkjes besteld maar wel gekregen in 2 gedeelten 3 weken na elkaar belachelijk het kwam via China

Hallo Waarheidzoeker ,
Deze site is niet betrouwbaar , Nederland gebaseerd , maar de spullen komen uit China .
De site staat op naam van : YinSi BaoHu Yi KaiQ , Street: 3/F.,HiChina Mansion,No.27 Gulouwai Avenue,Dongcheng District,Beijing 100120,China,
Geen tel.nr contact alleen via mail , geen Kvk nr , niks
Voordat u iets besteld , google eerst naar ervaringen , zie hier klik op de rode regels.
https://nl.pandacheck.com/shops/dresslily
http://www.scamadviser.com/check-website/dresslily.com
Google Vertaling :
• Import belastingen en levering
Klanten kopen meer dan de twee-punt en $ 25 te beperken zal een 50% invoerbelasting op alles wat ze kopen, inclusief verzendkosten worden geconfronteerd. Zij zullen moeten pick-up items direct van douanefaciliteiten. Daarom zullen ze niet in staat zijn om items geleverd aan hun huis hebben, of zelfs naar een postkantoor voor de inzameling .
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consuwijzer.nl/shopscan/
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Marita, ik heb er vorige keer ook al een opmerking over gemaakt. Dat spullen uit China komen, maakt een webshop niet automatisch onbetrouwbaar. Een bal is rond, maar niet alles wat rond is, is een bal.

Zo is het maar net , er zijn verschillende ervaringen , voor @zoekster1 betrouwbaar , voor andere het tegenovergestelde .
@Marita
Bedrijven in China hebben doorgaans geen kvk nummer of telefoonnummer op de site. Daar is het een webshop voor.
Ik heb een aantal verzekeringen lopen bij Intrasurance (verzekeruzelf.nl) en zij kiezen er ook voor geen telefoonnummer te gebruiken, stuk goedkoper. Maar niet iedereen wil dat.
Maar ik ken veel Chinese webshops die betrouwbaarder zijn als grote NL shops. De klant staar voorop bij de
Chinezen

@diewilik , en u staat nog voorop , om op mij te reageren op een topic van 11 maanden geleden ;-))
@Marita daar heeft u een punt. Maar gezien de tijd van mijn reactie vergeeft u me vast. :-)

Het is wel een betrouwbare shop, ongeacht wat pandacheck zegt. TS heeft toch ook de spullen binnen?
Ik heb er zelf ook wel eens iets besteld, niets mee aan de hand, gewoon onder de 22 euro bestellen. Ja, het kan even duren als het uit China komt en het gaat met de goedkoopste verzendmethode.
Aan die inklaringskosten kunnen de Chinezen weinig doen. Dat zijn nu eenmaals de marktbeschermregels van Europa.

Uw ervaring is betrouwbaar , andere ervaringen zijn het tegenovergestelde .
Marita, ik lees hier al 2 ervaringen van mensen die wel degelijk geleverd hebben gekregen. Alleen wordt dit negatief omdat de mensen ZELF niet opletten waar die shop zit waardoor 1) levering lang kan duren en 2) er bijkomende kosten zijn. Wedden dat die andere ervaringen veelal op die 2 punten gebaseerd zijn en een shop daardoor een slechte beoordeling krijgt? Je moet niet alleen naar het cijfertje kijken, maar naar de reden waarom er een negatieve beoordeling wordt gegeven.

het heeft 6 weken geduurd voordat ik de bestelling binnen kreeg ook van hasan ik had twee jurkjes besteld maar wel gekregen in 2 gedeelten 3 weken na elkaar belachelijk het kwam via China
Dat ze het in tweeén hebben gestuurd is om te proberen jou die inklaringskosten te besparen. In plaats van erover te klagen zou je het ook kunnen waarderen.
U heeft een aantal artikelen besteld, maar 1 shirt ontvangen met de hoge inklaringskosten? Bent u de boel niet een beetje aan het aandikken? Tja, en als u gewoon een beetje opgelet heeft ziet u bij welke site u bent gaan kopen. Daarnaast staat internet ondertussen vol met waarschuwingen, maar men gaat pas kijken als het voor hun te laat is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Acer laptop bij BCC gekocht op 21 augustus 2023
De Acer laptop had op/in het scherm ineens witte punten. Nu staat BCC onder bewind en ik kreeg afgelopen zaterdag de boodschap dat ik het maar met Acer moet regelen. Toen ik op de site van Acer dus het reparatieverzoek invulde en dus serienummer enz ingevuld had kwam er een aankoopdatum uit van 22-06-2022.... Dat is vreemd want ik kocht hem dus 21-08-2023. Inmiddels is gisteren de laptop opgehaald ... Lees meer
Welke rechten bij een all inclusive reisverzekering
Wij hadden voor de wintersport een all inclusive reisverzekering afgesloten bij AXA. Dit zou kort gezegd inhouden, dat wanneer we de vakantie zouden annuleren of afbreken we 75%. van de reissom zouden terug krijgen.
Halverwege de week wilden we naar huis vanwege paniek aanvallen van mijn dochter.
Contact gehad met AXA en we moesten daar naar een arts van hun, ondanks dat ik wist dat deze
...
Lees meer
Zorgverzekering hheft mijn aanvullende verzekering er uit gegooid mag dat
Heeft al jaren een aanvullende zorgverzekering. Nooit problemen gehad. Nu kwam ik bij toeval erachter dat mijn verzekering is gestopt in november 2022. Idepender heeft geregeld dat de verzekering automaties van Ditzo naar ASR ging. Maar hebben vergeten ook mijn aanvullende verzekering door te geven. Zowel Independer als ASR weigeren dat als nog te doen. Heeft een nieuw klikgebit nodig en massage v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer