wa
door waarheidzoeker Jan 30, 2017 om 12:48
Winkels & webshops

Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>

Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest betalen aan de koerier: voor 1 shirtje moest ik al 41,85 euro bij betalen. Op de Facebookpagina en op hun site zelf is nauwelijks te vinden dat er invoerrechten en BTW nog moeten worden betaald. Dus laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die iets "heel goedkoops" denkt te bestellen bij Dresslily.com.!!!

116768 19 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2017 om 12:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had je ook nog een vraag, aangezien dit de rubriek Vraag en Beantwoord is. Ge-edit nav opmerking @zoekster1.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 30, 2017 om 12:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dreslilly.com is een Chinese site. U had zich moeten verdiepen in wat dat inhoudt. Als u boven de 22 euro besteld krijgt u te maken met BTW en inklaringskosten. U heeft dus niet voor 1 'belachelijk goedkoop' shirtje deze kosten betaald. Het moet het totaal van de bestelling zijn geweest.

Voortaan beter uitkijken als u via een Chinese site besteld.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 30, 2017 om 13:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

door carola.83 - 30 jan. 2017 om 12:53

Had je ook nog een vraag, aangezien dit de rubriek Vraag en Beantwoord is. En bij zulke vage shops bestel ik sowieso nooit.

Het is geen vage shop, het is gewoon een betrouwbaar Chinees bedrijf. Alleen heb je dan wel met de regels van een Chinese aankoop te maken.

Cookies
door Cookies Jan 30, 2017 om 13:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je zal/kan ongetwijfeld gelijk hebben, had geen zin om te checken. Wel vreemd dat er voor 1 goedkoop shirtje dan ruim 40 euro betaald moet worden.

zoekster1
door zoekster1 Jan 30, 2017 om 13:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Daar geloof ik ook helemaal niets van. Ik vermoed dat er meer is besteld en om het verhaal nu aan te dikken zeggen dat het om 1 shirtje gaat. Er staat ook in de OT dat er meerdere artikelen zijn besteld. Dat zal het zijn.

Cookies
door Cookies Jan 30, 2017 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tegenstrijdig verhaaltje en dat nog wel door 'waarheidzoeker'.;-))

zoekster1
door zoekster1 - Jan 30, 2017 om 13:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U had overigens het pakket kunnen weigeren. Dan ben je wel je aankoopbedrag kwijt, maar je hebt ook de inklaringskosten niet.

ajmvl44
door ajmvl44 - Jan 30, 2017 om 13:08
34 Antwoorden / 0 Vragen

het heeft 6 weken geduurd voordat ik de bestelling binnen kreeg ook van hasan ik had twee jurkjes besteld maar wel gekregen in 2 gedeelten 3 weken na elkaar belachelijk het kwam via China

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2017 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat een shop in China zit, had je natuurlijk zelf kunnen zien. Kwestie van opletten en lezen.

DOOR CTDCVL - 30 JAN. 2017 OM 13:08
14 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

het heeft 6 weken geduurd voordat ik de bestelling binnen kreeg ook van hasan ik had twee jurkjes besteld maar wel gekregen in 2 gedeelten 3 weken na elkaar belachelijk het kwam via China

marita5
door marita5 - Jan 30, 2017 om 13:10
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Waarheidzoeker ,

Deze site is niet betrouwbaar , Nederland gebaseerd , maar de spullen komen uit China .
De site staat op naam van :  YinSi BaoHu Yi KaiQ , Street: 3/F.,HiChina Mansion,No.27 Gulouwai Avenue,Dongcheng District,Beijing 100120,China,
Geen tel.nr contact alleen via mail , geen Kvk nr , niks
Voordat u iets besteld , google eerst naar ervaringen , zie hier klik op de rode regels.

https://nl.pandacheck.com/shops/dresslily

 http://www.scamadviser.com/check-website/dresslily.com

Google Vertaling :

• Import belastingen en levering

Klanten kopen meer dan de twee-punt en $ 25 te beperken zal een 50% invoerbelasting op alles wat ze kopen, inclusief verzendkosten worden geconfronteerd. Zij zullen moeten pick-up items direct van douanefaciliteiten. Daarom zullen ze niet in staat zijn om items geleverd aan hun huis hebben, of zelfs naar een postkantoor voor de inzameling .

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Cookies
door Cookies Jan 30, 2017 om 13:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, ik heb er vorige keer ook al een opmerking over gemaakt. Dat spullen uit China komen, maakt een webshop niet automatisch onbetrouwbaar. Een bal is rond, maar niet alles wat rond is, is een bal.

marita5
door marita5 Jan 30, 2017 om 13:42
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Zo is het maar net , er zijn verschillende ervaringen , voor @zoekster1 betrouwbaar , voor andere het tegenovergestelde .

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 17, 2017 om 01:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita
Bedrijven in China hebben doorgaans geen kvk nummer of telefoonnummer op de site. Daar is het een webshop voor.
Ik heb een aantal verzekeringen lopen bij Intrasurance (verzekeruzelf.nl) en zij kiezen er ook voor geen telefoonnummer te gebruiken, stuk goedkoper. Maar niet iedereen wil dat.
Maar ik ken veel Chinese webshops die betrouwbaarder zijn als grote NL shops. De klant staar voorop bij de
Chinezen

marita5
door marita5 Nov 17, 2017 om 06:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik , en u staat nog voorop , om op mij te reageren op een topic van 11 maanden geleden ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 17, 2017 om 09:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita daar heeft u een punt. Maar gezien de tijd van mijn reactie vergeeft u me vast. :-)

zoekster1
door zoekster1 - Jan 30, 2017 om 13:14
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wel een betrouwbare shop, ongeacht wat pandacheck zegt. TS heeft toch ook de spullen binnen?

Ik heb er zelf ook wel eens iets besteld, niets mee aan de hand, gewoon onder de 22 euro bestellen. Ja, het kan even duren als het uit China komt en het gaat met de goedkoopste verzendmethode.
Aan die inklaringskosten kunnen de Chinezen weinig doen. Dat zijn nu eenmaals de marktbeschermregels van Europa.

marita5
door marita5 Jan 30, 2017 om 13:40
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Uw ervaring is betrouwbaar , andere ervaringen zijn het tegenovergestelde .

Cookies
door Cookies Jan 30, 2017 om 14:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, ik lees hier al 2 ervaringen van mensen die wel degelijk geleverd hebben gekregen. Alleen wordt dit negatief omdat de mensen ZELF niet opletten waar die shop zit waardoor 1) levering lang kan duren en 2) er bijkomende kosten zijn. Wedden dat die andere ervaringen veelal op die 2 punten gebaseerd zijn en een shop daardoor een slechte beoordeling krijgt? Je moet niet alleen naar het cijfertje kijken, maar naar de reden waarom er een negatieve beoordeling wordt gegeven.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 30, 2017 om 13:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

door ctdcvl - 30 jan. 2017 om 13:08

het heeft 6 weken geduurd voordat ik de bestelling binnen kreeg ook van hasan ik had twee jurkjes besteld maar wel gekregen in 2 gedeelten 3 weken na elkaar belachelijk het kwam via China

Dat ze het in tweeén hebben gestuurd is om te proberen jou die inklaringskosten te besparen.  In plaats van erover te klagen zou je het ook kunnen waarderen.

ne
door neodutchio - Jan 30, 2017 om 13:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft een aantal artikelen besteld, maar 1 shirt ontvangen met de hoge inklaringskosten? Bent u de boel niet een beetje aan het aandikken? Tja, en als u gewoon een beetje opgelet heeft ziet u bij welke site u bent gaan kopen. Daarnaast staat internet ondertussen vol met waarschuwingen, maar men gaat pas kijken als het voor hun te laat is.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2017 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft ons niet te waarschuwen. Wij lezen eerst de voorwaarden, voordat we ergens iets bestellen en weten daardoor wat er eventueel kan gebeuren.

Een advies, niet meer zoveel op Facebook kijken.

costnix
door costnix Jan 30, 2017 om 14:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS gelooft blijkbaar alles wat op Veestboek staat :-(

costnix
door costnix - Jan 30, 2017 om 14:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het had nog veel erger kunnen uitpakken.
Als ze het pakje hadden open gemaakt, zou het zo maar eens kunnen, dat het shirt namaak was en daarom in beslag genomen door de douane.
En bij meer dan een paar namaak artikelen zouden ze ook tot vervolging van u kunnen overgaan.

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2017 om 15:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het zou ook zo maar eens kunnen dat deze shop helemaal geen fake merken verkoopt. Jeetje zeg, de winkels in West-Europa liggen vol met kleding (en van alles en nog wat) uit China, Hong Kong, Roemenië enz. omdat daar nu eenmaal de goedkope arbeidskrachten zitten.

DOOR COSTNIX - 30 JAN. 2017 OM 14:51
1653 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Het had nog veel erger kunnen uitpakken.
Als ze het pakje hadden open gemaakt, zou het zo maar eens kunnen, dat het shirt namaak was en daarom in beslag genomen door de douane.
En bij meer dan een paar namaak artikelen zouden ze ook tot vervolging van u kunnen overgaan.

jo
door jorisw - Jan 30, 2017 om 15:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Goed en goedkoop is dan ook een zeldzame combinatie. Zeker als je dan nog verwacht dat het ook nog eens snel zou gaan.

marita5
door marita5 - Jan 30, 2017 om 15:25
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Carola.83

OOR CAROLA.83 30 JAN. 2017 OM 14:55
8801 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN

Marita, ik lees hier al 2 ervaringen van mensen die wel degelijk geleverd hebben gekregen. Alleen wordt dit negatief omdat de mensen ZELF niet opletten waar die shop zit waardoor 1) levering lang kan duren en 2) er bijkomende kosten zijn. Wedden dat die andere ervaringen veelal op die 2 punten gebaseerd zijn en een shop daardoor een slechte beoordeling krijgt? Je moet niet alleen naar het cijfertje kijken, maar naar de reden waarom er een negatieve beoordeling wordt gegeven.

Lees dan hier maar eens de ervaringen ,

https://www.trustpilot.com/review/dresslily.com

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2017 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de meeste klachten gaan over de lange duur voordat het pakje komt. Wat he dus ook kunt verwachten.

marita5
door marita5 Jan 30, 2017 om 17:09
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat niet alleen over de lange wachttijd , klantenservice en kwaliteit is slecht , vragen de mensen waar hun pakket blijft , word er gezegd is onderweg of de datum word verschoven . maar iedereen die hier wilt bestellen wens ik succes .

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2017 om 15:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, sorry, ik blijf bij mijn standpunt dat je niet zomaar kunt zeggen dat een site onbetrouwbaar is louter en alleen omdat een shop in China zit. Dat een site geen Kvk enz. vermeldt, zegt ook niets / lang niet alles. Nederlandse wetgeving telt nu eenmaal niet voor China enz.

Ik heb enkele slechte reviews door genomen, diverse klachten die ik lees is 1) dat levering lang op zich laat wachten 2) zij niet door hadden dat de shop in China zit. Bovendien zijn veel reacties uit de USA, daar is de douane nog veel strenger dan in Nederland, dus mensen die schrijven niets te hebben ontvangen: dat zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben.

Zie trouwens ook veel 4**** en 5***** reviews https://www.trustpilot.com/review/dresslily.com

DOOR MARITA5 - 30 JAN. 2017 OM 15:25
1453 ANTWOORDEN / VRAGEN

@Carola.83

OOR CAROLA.83 30 JAN. 2017 OM 14:55
8801 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN

Marita, ik lees hier al 2 ervaringen van mensen die wel degelijk geleverd hebben gekregen. Alleen wordt dit negatief omdat de mensen ZELF niet opletten waar die shop zit waardoor 1) levering lang kan duren en 2) er bijkomende kosten zijn. Wedden dat die andere ervaringen veelal op die 2 punten gebaseerd zijn en een shop daardoor een slechte beoordeling krijgt? Je moet niet alleen naar het cijfertje kijken, maar naar de reden waarom er een negatieve beoordeling wordt gegeven.

Lees dan hier maar eens de ervaringen ,

https://www.trustpilot.com/review/dresslily.com

marita5
door marita5 Jan 30, 2017 om 17:11
11513 Antwoorden / 15 Vragen

U blijft erbij , dus zou ik zeggen shop ze .

zoekster1
door zoekster1 - Jan 30, 2017 om 17:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Een onbetrouwbaar bedrijf vind ik een bedrijf dat niet levert, of zelfs blijkt niet te bestaan. Je kunt natuurlijk geen haute couture verwachten als de prijzen zo laag zijn.En de levertijd is lang. Als je dat allemaal niet wilt, koop dan gewoon in Nederland. Dan heb je alle voordelen van de Europese wetgeving en makkelijk terugsturen als het niet bevalt, niet past of toch helemaal anders uitvalt bij jou in vergelijking met het fotomodel op het plaatje. Ik heb er een leuke originele jurk gescoord en ben er blij mee. En geen fake merk, gewoon Chineze makelij. That's all.

na
door naantje54 - Nov 16, 2017 om 23:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een jasje besteld bij DressLily, en die order bleef maar open staan, bij navraag bleek de jas niet op voorraad, er wordt verder niet gereageerd op mijn vragen of de jas überhaupt nog geleverd kan worden. Naar mijn geld zal ik waarschijnlijk kunnen fluiten. Het lijkt mij niet echt een bonafide bedrijf.

tijger1
door tijger1 Nov 16, 2017 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de reacties boven u eens.

ne
door neodutchio Nov 16, 2017 om 23:51
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom kunt u nu wel dit forum vinden en voor het bestellen niet?

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2017 om 02:19