Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: bigmark
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 12, 2023 om 11:48ElectriciteitsmeterJouw oude meter was vermoedelijk een ferraris meter met draaischijf, daar willen ze vanaf want daar kun je niet zien hoeveel electra je terug levert aan het net, dus dan kunnen ze ook geen twee tarieven rekenen in het nadeel van de consument.
Je kan nu enkel nog maar kiezen tussen een domme electronische meter en een slimme meter (waarvan ze beweren dat het slimme gedeelte uitgezet wordt op verzoek).
Beide meters zijn waardeloos omdat deze ook blindstromen meten en stromen meten die er helemaal niet zijn bij gebruik van geschakelde voedingen, en die geschakelde voedingen zitten tegenwoordig overal in van telefoon oplader tot tv tot computer.
Een ijking aanvragen heeft totaal geen nut omdat de netwerkbeheerder meet in de test met een zuiver Ohmse belasting en dan werkt de meter wel naar behoren. -
Jun 21, 2017 om 12:03Betaal je meer met de slimme meterJa de mogelijkheid zit erin dat je meer gaat betalen.
netwerk beheerders liegen er lustig op los maar het feit is dat met een aantal spaarlampen en een dimmer veel electronische meters fout gaan meten, LET OP dus OOK de niet slimme electronische meters kunnen fout gaan meten.
Zo ook bij mij, na verplichte plaatsing van een 'domme' electronische meter heb ik aantoonbaar een dubbel hoog electra verbruik(wordt ook bevestigd door mijn energieleverancier), de netwerkbeheerder doet alsof hun neus bloed en je kan je meter laten herijken op eigen kosten, maar dat heeft totaal geen nut want tijdens de herijking sluiten ze een zuiver Ohmse belasting aan en dan klopt de electronische meter, maar een huishouden is GEEN zuiver Ohmse belasting, denk maar aan led/spaarlampen, telefoon opladers, allerlei adapters, tv, radio enz deze zijn vrijwel allemaal schakelende voedingen en daar gaat de electronische meter niet goed mee om waardoor ze dus tot 6 keer zo veel kunnen rekenen dan wat er daadwerkelijk verbruikt wordt, de metingen van verschillende universiteiten hebben dit dus ook aangetoond.
Er wordt door de electronische meters namelijk geen echte RMS meting gedaan.
Met klachten loop je gewoon tegen een muur van onwil aan van de netwerkbeheerder, ook via consumentenprogrammas bereik je helemaal niks.
En je zit aan de netwerkbeheerder vast dus bezint eer gij begint aan de Russische roulette die electronische(slimme)meter heet, weiger nu het nog kan tot ze stiekem je oude meter afkeuren en je verplicht een electronische(slimme)meter moet laten plaatsen.
(voor de duidelijkheid ik ben zelf gediplomeerd elektricien ) -
Dec 14, 2007 om 18:42axa slechte sloten
Abus heeft inmiddels toegezegd alle mensen met sloten die hetzelfde probleem hebben kostenloos een nieuwe te geven, mocht AXA dit niet doen dan is de keuze voor de consument erg makkelijk want dan komt het nieuwe slot van abus die WEL service geeft aan hun klanten.
Aangezien er 4 miljoen onveilige AXA sloten rondzwerven zullen ze het bij Abus druk krijgen.