bigmark
door bigmark Dec 14, 2007 om 16:40
Vrije tijd & tuin

Axa slechte sloten

zoal in de uitzending te zien is zijn de axa sloten sl7, sl9 en nog een andere waardeloos, axa beweerd dat het er maar een paar zijn die de ontwerpfout hebben maar journalisten hebben bij een stion 10 willekeurige axa sloten geprobeerd en ALLE axa sloten gingen in een paar seconden open.

Axa verschuilt zich achter smoesjes en bieden een axa kettingslot met 50% korting van de brutoprijs aan, belachelijk want veel mensen die een duur axa slot hebben die hebben er ook de staalkabel bijgekocht die nu dus waardeloos is geworden.

ze komen met smoesjes als zie het als een virusprogramma maar feitelijk moet je het zien als bijvoorbeeld windows, als daar een ontwerp fout in zit dan wordt het kostenloos door de fabrikant gemaakt, zo zou het ook bij AXA moeten zijn.

Hier zou KASSA nog eens flink aan de bel moeten trekken want konsumenten worden hier in de kou gezet met allerlei smoesjes, zie oa mijn reactie naar axa :

Geachte Robin Huijegen,

Wederom een hele brief vol met smoesjes van uw kant alsof de consument niet
weet hoe hij het slot moet vervangen, dit zegt u onnadenkend, aangezien u
niet weet hoe het axa slot met ontwerpfout op mijn fiets is gekomen, maar
wellicht raad u het al als consument heb ik dat er zelf opgemonteerd, en
zelfs als de consument dit niet kan staan er honderden zo niet duizenden
fietemakers klaar om het voor je te doen.

Ook het smoesje dat je naast het c slot je fiets vast moet leggen gaat hier
niet op omdat ik een dure axa kabel bij het dure axa slot heb gekocht waarme
het juist WEL mogelijk is deze fiets vast te leggen.

Ook het smoesje van antivirus software werkt niet, zie het als Windows die
een ontwerpfout heeft, microsoft zorgt er dan voor dat het gerepareerd wordt
zoals het in dit geval ook dient te gebeuren want je hebt voor een
kwaliteits(alhans zo dachten de consumeneten) slot gekozen van axa en niet
een of ander goedkoop merk, ook het wederom proberen te verschuilen achter
de stichting ART ontslaat U als verkoper/fabrikant niet van de verplichting
dit NETJES op te lossen wat tot op heden dus nog niet gedaan is immers voor
de consument is de stichting ART in het geheel geen partij geweest.

U zult begrijpen dat ik ZEER weinig vertrouwen meer heb in de axa producten
en de wijze waarop u met uw klanten omgaat, u zult dan ook begrijpen dat ik
niet weer een duur axa slot ga kopen, nu niet, dan  niet en NOOIT niet meer
want zelfs met 50% korting op de bruto adviesprijs is het slot al
belachelijk duur en er is geen enkele garantie dat er niet WEER een
ontwerpfout is gemaakt en dik als consument dan niet WEER voor de kosten
opdraai.

Wederom verblijf ik met vriendelijke groet tot u nu ECHT met een
fatsoenlijke oplossing komt, in mijn ogen kan dat enkel door de kostenloze
vervanging van het axa slot met ontwerpfout voor een deugelijk axa slot.

3818 3 Rapporteer

ma
door martijnfc - Dec 14, 2007 om 17:00
49 Antwoorden / 29 Vragen

Heel Goed! Laat Axa net zoals Abus ook een nieuw slot vergoeden. Een andere oplossing is er niet. Ik kocht vorig jaar een Axa slot, bof dat ik nog mijn fiets heb! Een extra kettingslot voor de helft van de prijs...Axa probeert aan hun slechte sloten nog eens te verdienen! Het is te gek voor woorden!
Martijn.

edwardus
door edwardus - Dec 14, 2007 om 17:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met het risico dat dit een "forum"-topic wordt: ik geef je groot gelijk (op je grammatica na dan). Als consument heb je gewoon recht op een deugdelijk product. Axa of Abus ziet dit natuurlijk helemaal niet zitten, want als ze aan één klant toegeven, dan moeten ze iedereen een nieuw slot geven en dat staat niet vrolijk op de balans. Het is natuurlijk wel zo dat je je als consument je bij de winkelier waar je het slot gekocht hebt, moet vervoegen voor dit soort zaken. Hoe deze dit vervolgens weer met Axa of Abus gaat rechtbreien is (helaas) zijn/haar zaak. De verkoper is je aanspreekpunt voor aankopen vanaf 2003

bigmark
door bigmark - Dec 14, 2007 om 18:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Abus heeft inmiddels toegezegd alle mensen met sloten die hetzelfde probleem hebben kostenloos een nieuwe te geven, mocht AXA dit niet doen dan is de keuze voor de consument erg makkelijk want dan komt het nieuwe slot van abus die WEL service geeft aan hun klanten.

Aangezien er 4 miljoen onveilige AXA sloten rondzwerven zullen ze het bij Abus druk krijgen.