Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: christiaanjanss
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 5, 2014 om 21:27Is er iemand bekend met het verkoop in 1 week systeem met NHG?Lotte,
het afgelopen jaar is er veel gebeurd. We hadden een koper gevonden en hebben gewoon voolropig koopcontract en alle andere zaken ingediend bij de bank met uitleg waarom we dit zelf gedaan hebben.
Ook die moet je tig-keer bellen om een reactie te krijgen. Na erg veel heen en weer bellen en mailen komt er na maanden een akkoord van de bank en NHG (voor het bedrag dat Arno te weinig vond). Afspraak gemaakt bij notaris. Eerste keer wordt die 2 weken voor de overdarchtsdatum uitgesteld met 4 weken omdat de bank nog niet alles klaar had. Nieuwe datum 4 weken later. Die wordt 1 dag van te voren geannuleerd omdat de bank denkt het beter te kunnen doen.
Wij zijn nu ongeveer een jaar later en de bank heeft een koper gevonden voor een bedrag dat 2500€ hoger ligt dan het bod van vorig jaar (knappe prestatie van de bank). Het wachten is nu op de overdracht die voor eind september gepland is.
=lottep. schreef op dinsdag 5 aug 2014, 16:20: Beste Christiaan,
Graag zou ik willen weten of het nu inmiddels allemaal gelukt is met de verkoop van jullie appartement. Als ik namelijk jullie verhaal zo lees komt het aardig overheen met een vriendin van mij. Helaas helaas is ook zij met deze makelaar in zee is gegaan.
In het begin is er redelijk contact geweest, zowel per mail als telefonisch. Na een open huis met in dit geval veel belangstelling voor het huis daalt ook bijna alle communicatie tot een 0 stand. Wisselende verhalen van beide medewerkers van dit bureau als je ze al te pakken kan krijgen. Inspreken van voicemails, sms en mail contact allemaal onbeantwoord, je kan blijven bellen naar deze kerels maar verder kom je gewoon niet. (En als ze dan terug bellen, kwaad op háár worden dat ze hun te veel opjaagt..!!)
Er word op den duur een voorlopig koopcontract op gesteld, maar echter bijna alles wat er bij hoort moet je zelf achter aan. Van zorgen dat ZIJ JOU spullen op tijd bij de bank inleveren (waarvan zij aangeven dit al maanden terug te hebben gedaan, de bank toch echt de papieren nog geen week in huis schijnt te hebben, daarnaast ook de papieren nog eens incompleet zijn ook nog) tot lijsten van goederen opstellen, tot de notaris nog aan toe. Het mooiste van alles is nog dat als zij iets van haar moeten weten ze haar mails met 'DIRECT reageren' oid sturen terwijl omgekeerd zij praktisch onbereikbaar zijn. Via de kopers te horen krijgen dat zij contact met de makelaar gezocht hebben voor enige vragen maar hij aangeeft dan zijn cliënte niet te bereiken is en hij daardoor de vragen niet beantwoorden kan, wat hij zelf ook erg vervelend vind, echter heeft zij geen enkele gemiste oproep, mail of wat dan ook ontvangen.
Het zijn dan ook mooie woorden van de heer Arno Wingen op deze site, en vast en zeker gaan er altijd wel dingetjes mis aan beide kanten. Echter zijn we nu meer dan een jaar verder sinds de vorige posts van onvrede (op deze site, op meerdere sites komt deze makelaar ook vaker en recenter negatief voorbij) over deze makelaar, helaas schijnt deze vos zijn streken niet te verleren.
Vandaar ook de vraag aan Christiaan, hoe is het afgelopen bij jullie? En aan andere mensen die mee lezen, het advies om NIET met Systeemmakelaardij uit Maastricht in zee gaan! Áls en of ze het huis verkopen gaat moeten we nog zien, 50/50 nog steeds, in het geval het lukt is dat het enige positieve aan deze makelaar, dat hij zijn plicht gedaan heeft, vraag alleen niet hoe.
Lotte -
Apr 3, 2013 om 07:18Is er iemand bekend met het verkoop in 1 week systeem met NHG?Arno,
ik begrijp jouw standpunt dat je niet achter een bod staat en dat niet wilt voorleggen voor de NHG.
Probleem is alleen dat jouw medewerker iets minder duidelijk is in zijn uitspraken of dingen zegt waar jij niet achter staat.
Als jij ervan overtuigd bent dat een bod geen enkele kans heeft, moet je je afvragen waarom er dan wel een voorlopig koopcontract getekend moest worden. Op dat moment hadden jullie een streep moeten trekken.
3 dagen voor de ontbindingsdag zegt jouw medewerker nog toe taxatie aan te gaan vragen op basis van het koopcontract. Hij belooft dan op maandag terug te komen met informatie. Na veel aandringen, al jullie nummers bellen en sms's en emails sturen, ontvangen wij op dinsdagavond om 2300 het bericht dat jullie de stekker eruit trekken.
De meegestuurde concepttekst om het koopcontract te ontbinden is meer gericht op het uitstellen van de levering dan op het annuleren. Bovendien is er door jullie niets in de tekst ingevuld. Dat mogen we zelf uitzoeken en hebben daar een paar uur de tijd voor.
Als jij reageert (met de nadruk op als) is dat een duidelijk verhaal. Helaas staat dat vaak haaks op wat je collega Willem Nijs zegt, vindt of belooft.
Ik heb de klachtenprocedure van de NVM gekregen, maar ga echt geen tijd meer steken in jullie organisatie.
Christiaan -
Mar 20, 2013 om 06:23Is er iemand bekend met het verkoop in 1 week systeem met NHG?Misschien een beetje laat voor jou, maar dan in ieder geval wel een waarschuwing voor anderen die met Systeem Makelaar in zee willen gaan.
Zij hebben de verkoopopdracht voor een appartement aangenomen. Tot op dat moment is de communicatie met hun redelijk. Na een open huis met weinig belangstelling daalt de communicatie van hun kant tot een dieptepunt. Bellen, sms-en, mailen, boodschappen achterlaten, men reageert in 95 van de 100 gevallen niet.
Na het vinden van een potentiele koper en het ondertekenen van een voorlopige koopacte met ontbindingsclausule horen we weer niets. Op de vraag of we geen gebruik moeten maken van de ontbindingsclausule omdat ondersteuning van de NHG dreigt uit te blijven is de reactie: "is niet nodig want de acte wordt automatisch ontbonden". Volgens mij is dat niet het geval en 2 uur voor het vervallen van de datum voor ontbinding komt er een mailtje met de mededeling dat er toch maar een beroep gedaan moet worden op deze clausule. En of we dat zelf maar willen doen, want ze vinden de opdracht te ingewikkeld.
Schandalig optreden van de NVM makelaar. In mijn ogen zijn MVM bordje niet waard. -
Nov 26, 2010 om 14:27Dubbel glas lekkage[quote=erik008 schreef op vrijdag 26 nov 2010, 14:21]Je spreekt over minder doorzicht, kun je dat eens nader omschrijven?
Wat voor verklaring geeft de glas fabrikant voor het minder zicht verscheinsel?
Bel eens een andere glas fabrikant of ze de ijs-test kennen.
Erik,
het gaat hier om een van de ramen aan de balkonzijde op de beganegrond. Dat is een wand van 4 ramen, totaal 8 meter breed. Goed vergelijkingsmateriaal. Zelfs bij dit grijze weer kunnen we zien dat er een soort grijze sluier ligt over het beeld door dit raam. Dat hebben we niet als we vanuit hetzelfde punt door een van de andere ramen kijken. Met de zon op het raam is het nog erger. De fabrikant roept alleen dat er geen sprake is van lekkage en daarmee is voor hem de kous af. Ik ga volgende week eens bellen met wat andere glasleveranciers en desnoods mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. -
Nov 25, 2010 om 14:35Dubbel glas lekkage[quote=fa schreef op donderdag 25 nov 2010, 14:30]Nog een tip in de spouw van het glas staat de productie datum.
Van af die datum heeft u recht op garantie.
Er is geen twijfel over de productiedatum en de 10 jaar termijn. Het glas valt daar nog binnen.
De fabrikant zegt echter dat hij aan de hand van de ijs-test heeft vastgesteld dat er geen sprake is van lekkage, cq een productiefout. Dus hoeft hij geen nieuwe ruit te vergoeden. Wat is de ijs-test is blijft onduidelijk en voor mijn gevoel alleen maar een reden voor de fabrikant om een claim af te wijzen.