Antwoorden gegeven door: jopiojopio
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 31, 2017 om 13:53Internetshoppen op AliExxpress@Tijger
Ik stel geen vraag, ik plaats een reactie.
---
@diewilik
1) Ik heb geen onderdelen gekocht, ik heb een apparaatje aangeschaft waar de garage aangaf dat het handig zou zijn dat aan te schaffen.
2) Ik heb een dispuut bij Aliexpress geopend en hen laten zien dat 1 van hen verkopers mij niet kon retourneren omdat hij geen mogelijkheid had om Visa te retourneren
Dit is wat Aliexpress een reden schijnt te vinden om niet terug te betalen:
Niki Gong
17/06/01 03:07
I said we just need wait for Aliexpress solution, becuase they take control the dispute.
I can not do nothing on it.
I want to refund you also, but no option I can click there.
en Aliexpress vind dat een terecht excuus.
3) Ik geef aan dat, in tegenstelling tot wat wij in Nederland gangbaar vinden, het retourzenden van artikelen voor rekening is van de ontvanger. -
Jul 31, 2017 om 13:18Internetshoppen op AliExxpressOok ik heb nare ervaringen met Aliexpress...
Ik heb op 30 maart 2017 bij Aliexpress een apparaatje voor mijn nieuwe Opel besteld, artikelnummer werd door mijn garage opgegeven.
Het wordt na een lange verzendtijd geleverd en blijkt niet te werken.
Ik neem contact op met mijn garage die mij bevestigen dat het apparaatje anders behoort te werken.
Ik neem daarna via internet contact op met Aliexpress waar ik de order heb geplaatst, nog geen dispuut, gewoon vertellen dat hij het niet doet.
Ik geef hen (ene Nikki) een linkje waar gezien kan worden wat dit ding fout doet en een linkje van wat dit ding zou moeten doen.
Nikki stelt voor dat ik 20 dollar extra betaal en dan zal hij een nieuwe sturen. (Ja, mijn reactie aan hem was of hij een grapje maakte).
Het alternatief zou zijn het terug te zenden, iets wat ik in overleg met Nikki op 20 april heb gedaan, extra kosten voor mij € 24,30.
Zestig dagen na aankoop is het zogenaamd nog niet bij Nikki aangekomen….
Ik maak er een dispuut van en nog dezelfde dag is het ineens aangekomen.
Ik vraag om een refund en na enig heen en weer gepraat wil hij terug betalen, maar enkel via Paypal… Als reden geeft hij op dat hij die knop niet heeft om aan Visa te retourneren.
Als ik geen Paypal heb wijst hij de terugbetaling simpel af met als reden dat ik niet kan bewijzen dat het artikel niet werkt en daarop blokkeert hij de communicatie dezelfde dag met mij en heb ik dus € 31,76 én € 24,30 betaald.
Gelukkig heb ik de hele conversatie opgenomen en heb ik die aan Visa kunnen overhandigen die mij het bedrag (€ 31,76) daarop onmiddelijk terug hebben gestort (op de terugzendkosten na, die zijn namelijk voor rekening van de koper, ook als het dus kapot is!!!)
Ik heb dezelfde order elders geplaatst, voor dezelfde prijs en krijg na een week van een andere leverancier een keurig werkend apparaat gezonden.
Voor mij dus nooit meer Aliexpress.