Hu
door Huub Kiesebrink Sep 13, 2016 om 23:35
Winkels & webshops

Internetshoppen op AliExxpress

Is kopen op internet bij AliExpress al eens aan de kaak gesteld?

Ik heb al enkele simpele dinger zoals oorbellen, bloemzaden van kleine bedragen daar gekocht totdat ik er een mooie horloge kocht van rond de 24,- euro (gratis verzonden). eenmaal aangekomen probeer ik de tijd digitaal en analoog goed te zetten.

Nou was digitaal geen probleem maar bij de analoge wijzers ging dat elke keer maar voor ± 5 minuten en dan stopte het, ook zag ik het asje van deze wijzers "bewegen" wat dus ook als constructiefout kon worden ingeschat.

Ben daarover bij AliExpress vele malen aan het communiceren (in tekst) geweest, zij vroegen daar dan weer foto's, video's etc als bewijsmateriaal voor wat niet mogelijk was voor mij deze problemen te illustreren.

Uiteindelijk zou ik het horloge kunnen opsturen naar China wat ongeveer de waarde te boven ging van het product maar dat bedrag werd niet gegarandeerd boven de 5,- tot 8,- waar je nergens voor terecht kan hier in nederland als particulier bij verzendbedrijven want AliExpress heeft zelf wel contracten met post.nl afgesloten....

Ik ben met verdere discussie bij hun daar maar gestopt omdat het niets uithaald tot een goede oplossing voor refunding.

Ik wil graag aangeven hiermee dat als je daar wat koopt wat een luxe product of kleding is en achteraf er fabrieksfouten inzitten hen je het nakijken daar. Dus mensen graag afraden daar wat te kopen (buiten Europa) indien mogelijk. Heb van de communicatie nog 3 PDF'jes als je er meer van zou willen lezen.

Groet, Huub Kiesebrink

4152 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2016 om 23:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dank u wel voor de waarschuwing, echter AliExxpress is al bekend, hoor. Is toch vaak Chinese, goedkope 'rommel'.

Ma
door Mat Matheij Sep 13, 2016 om 23:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

Apple -goedkope Chinese rommel- wordt in China gemaakt. Hewlett Packard eveneens. Die hebben onder Nederlandse leiding een spoortrajekt aangelegd naar Europa (Duisburg). Deze producten gaan tien keer 'over de kop'. Toch kopen vele gebruikers deze overprized phones en tablets. Ik bedoel maar.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2016 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij, wat heeft een spoortraject naar Duisburg van doen met een horloge en meer nog met Ali?

Sa
door Sannebloem - Sep 13, 2016 om 23:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat is erg lastig. Ik bestel nu sinds kort ook op ali maar zo iets nog niet mee gemaakt. Wel vreemd dat ze er zo moeilijk over doen wel dat ze zo zijn van als het te laat komt niet komt of kapot is je je geld terug krijgt. Ik zou dan de volgende keer goed nakijken of het werkt voor dat je aangeeft dat het product aangekomen is. Want als je aangeeft dat het niet aangekomen is krijg je als het goed is wel je geld terug  niet helemaal op de eerlijke manier maar zij komen de regels niet na

sy
door sylvia_71 Sep 14, 2016 om 00:07
288 Antwoorden / 0 Vragen

Dus dan belazer jij de boel dan maar? Het is zeker niet eerlijk dat je dan gaat liegen dat je niets ontvangen hebt, terwijl dit wel zo is. Wat een mentaliteit.

Sa
door Sannebloem Sep 14, 2016 om 12:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mag jij vinden. Maar als hun hun eigen regels niet na komen. Je gaat niet betalen voor iets wat stuk is lijkt mij.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2016 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Frisse" manier van doen.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 14, 2016 om 14:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Er is waarschijnlijk getekend voor ontvangst, dus als je deze truc inzet loop je waarschijnlijk een permanente ban op.
Diewilik

di
door dickster Jan 10, 2017 om 18:30
69 Antwoorden / 2 Vragen

toch vind ik het een goede truc. Het is de enige manier waarop je zulke goedkope producten gerepareerd kan krijgen. verzendkosen is namelijk gewoon hoger dan de waarde.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2016 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over een luxe product, maar een horloge van € 24,00 heeft toch helemaal niets met luxe van doen. Voor die prijs koop je iets op de markt.

En ja, als u zo wijd weg iets koopt, kan dat wat meer gedoe opleveren bij een probleem.

Dus er hoeft helemaal niets aan de kaak gesteld te worden.

Ma
door Mat Matheij Sep 13, 2016 om 23:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

Op de Kermis met zoeen grijpautomaat die nooit werkt.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 14, 2016 om 10:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo is het maar net.  Een luxe horloge van 24 euro digitaal en analoog ineen uit het verre buitenland.
Maar wel Nederlandse garantie en service zoals gekocht bij een juwelier willen ontvangen,. En dan ook nog gratis verzonden. Dat kan toch ook helemaal niet.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij - Sep 13, 2016 om 23:47
986 Antwoorden / 3 Vragen

Over Aliexpress kan gezegd worden dat zij aan lage prijzen redelijke kwaliteit bieden. Naar ik meen kun je rechtstreeks of via een Europese vestiging tegen meerprijs bestellen. Dan lijken garanties beter te werken. Op deze grote afstand is garantie een relatief begrip. En ja retourneren is geen optie. Anderszins besteedt u enorm veel tijd met het bedrijf en alhier voor een pover bedrag. Ik ken genoeg aankopers die niet teveel verwachten en tevreden zijn met hun aankoop. Dat daar soms een miskoop tussen zit moet je -helaas- op de koop toenemen. Een Rolex of Cartier kost wel wat meer.

tenormin
door tenormin - Sep 14, 2016 om 06:58
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@mat matheij, u maakt er weer een eigen verhaal van. @Huub Kiesenbrink schrijft zelf dat hij simpele dingen voor kleine bedragen koopt. Met "ik bedoel maar" bedoelt u weer niets.

ma
door maarten heest - Sep 14, 2016 om 08:18
463 Antwoorden / 0 Vragen

maarten heest

door tijger1 - 13 sep. 2016 om 23:47
26907 Antwoorden / 14 Vragen

Dus er hoeft helemaal niets aan de kaak gesteld te worden.

Als iemand hier iets aan de kaak wil stellen dan doe hij/zij dat gewoon. Daar gaat u niet over.
Sterker nog, het is met het schrijven van het bericht door Huub al aan de kaak gesteld. Verleden tijd dus.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2016 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet toch niet altijd van die wonderlijke reacties neer man. Niets mis met Ali .

Cookies
door Cookies Sep 14, 2016 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

MH is naarstig op zoek naar reacties van jou en mij om daar even commentaar op te kunnen geven. Een nuttig EN correct antwoord van meneertje zelf, heb ik nog nooit voorbij zien komen.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2016 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Inderdaad, raar type. .:-))

tenormin
door tenormin Sep 14, 2016 om 14:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen

M&M (s) ook ;-) maar wel lekker!

Cookies
door Cookies - Sep 14, 2016 om 10:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Is kopen op internet bij AliExpress al eens aan de kaak gesteld?......

Door wie zou dat aan de kaak gesteld moeten worden? Dat je bepaalde risico's loopt met kopen in Verweggistan, kan iedereen wel zelf bedenken. Als consument kun je dan 2 dingen doen: wel het risico nemen of niet het risico nemen.

lo
door lovewinnie - Sep 14, 2016 om 14:06
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop er veel en vaak. electronica dan weer niet ( op nachtlampje of zo na en neem verlies als stuk is) Wel kleding, sieraden etc.
Nooit problemen gehad
 1x niet geleverd en kreeg netjes geld retour

am
door amber2307 - Jan 10, 2017 om 12:28
9 Antwoorden / 2 Vragen

Meerdere artikelen besteld bij AliExpress en ben altijd goed geholpen, zelfs nadat een product kapot ging na een paar dagen kreeg ik gelijk een nieuwe toegestuurd na contact te hebben gehad met de verkoper.
Deze lag zelfs 10 dagen na de klacht alweer in de brievenbus en het bedrag was nog geen 5 euro, dus van mijn kant uit niets dan lof over deze internetsite en de verkopers die daar zitten.

jo
door jorisw - Jan 10, 2017 om 12:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou je willen doen? Je kiest er voor om zelf te gaan importeren i.p.v. dat aan andere over te laten die dan ook de wettelijke garantiezaken voor z'n rekening neemt.

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2017 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Slechts een keer een probleem gehad bij Aliexpress, dispuut geopend en ik kreeg mijn geld terug. Het defecte product hoefde ik niet terug te sturen.

Bestel tegenwoordig meer op Gearbest, ook één keer een probleem gehad. Bestelling, zeer goedkoop hoesje, niet aangekomen. Na melding werd er gewoon een nieuwe verstuurd.

Ik herken deze klacht persoonlijk dus niet.

ma
door malhy2 - Jan 11, 2017 om 13:22
309 Antwoorden / 13 Vragen

Aliexpress is het Marktplaats.nl van china.
Voor alle duidelijkheid U koopt via aliexpress bij een aanbieder net als U via marktplaats bij een aanbieder iets koopt.
Niet alle aanbieders op marktplaats zijn te vertrouwen zo ook op aliexpress.
Bijna alles wat ik daar koop komt aan en de items die niet aankomen krijg ik netjes het geld van terug.
inmiddels al voor meer dan 500 euro gekocht bij verschillende aanbieders.

Gr ed

jo
door jopiojopio - Jul 31, 2017 om 13:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb nare ervaringen met Aliexpress...

Ik heb op 30 maart 2017 bij Aliexpress  een apparaatje voor mijn nieuwe Opel besteld, artikelnummer werd door mijn garage opgegeven.

Het wordt na een lange verzendtijd geleverd en blijkt niet te werken.
Ik neem contact op met mijn garage die mij bevestigen dat het apparaatje anders behoort te werken.

Ik neem daarna via internet contact op met Aliexpress waar ik de order heb geplaatst, nog geen dispuut, gewoon vertellen dat hij het niet doet.

Ik geef hen (ene Nikki) een linkje waar gezien kan worden wat dit ding fout doet en een linkje van wat dit ding zou moeten doen.

Nikki stelt voor dat ik 20 dollar extra betaal en dan zal hij een nieuwe sturen. (Ja, mijn reactie aan hem was of hij een grapje maakte).

Het alternatief zou zijn het terug te zenden, iets wat ik in overleg met Nikki op 20 april heb gedaan, extra kosten voor mij € 24,30.

Zestig dagen na aankoop is het zogenaamd nog niet bij Nikki aangekomen….

Ik maak er een dispuut van en nog dezelfde dag is het ineens aangekomen.

Ik vraag om een refund en na enig heen en weer gepraat wil hij terug betalen, maar enkel via Paypal…  Als reden geeft hij op dat hij die knop niet heeft om aan Visa te retourneren.

Als ik geen Paypal heb wijst hij de terugbetaling simpel af met als reden dat ik niet kan bewijzen dat het artikel niet werkt en daarop blokkeert hij de communicatie dezelfde dag met mij en heb ik dus € 31,76 én € 24,30 betaald.

Gelukkig heb ik de hele conversatie opgenomen en heb ik die aan Visa kunnen overhandigen die mij het bedrag (
€ 31,76) daarop onmiddelijk terug hebben gestort (op de terugzendkosten na, die zijn namelijk voor rekening van de koper, ook als het dus kapot is!!!)

Ik heb dezelfde order elders geplaatst, voor dezelfde prijs en krijg na een week van een andere leverancier een keurig werkend apparaat gezonden.

Voor mij dus nooit meer Aliexpress.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2017 om 13:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wie koopt nu voor een nieuwe auto onderdelen in China?

Ik loop al jaren bij AliExpress, AliExpress is niet een winkel ,oals u het doet voorkomen maar een verzamelplaats van aanbieders.
U heeft wellicht de goedkoopste aanbieder gekozen terwijl u voor 5 dollar meer in één keer het juiste had gekregen.
Dus u bedoelt dat u nooit meer bij deze aanbieder via AliExpress wilt kopen.

ne
door neodutchio Jul 31, 2017 om 13:37
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wonderlijk, een garage die u gaat vertellen welke onderdelen u moet hebben. En dan gaat u onderdelen voor een Duitse auto in China bestellen?

jo
door jopiojopio Jul 31, 2017 om 14:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ neodutchio
Hoe komt u erbij dat mijn garage het heeft over een onderdeel? U bent al de 2e die dit uit mijn verhaal opmaakt, schrijf ik zo slecht?
Ik heb het woord onderdeel niet in mijn mond gehad.
Ik heb van hen een artikelnummer gehad en dat geGoogled en besteld.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2017 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jpoijopio

En wat is nu uw vraag?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 31, 2017 om 13:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JopioJopio.

Wie koopt nu voor een nieuwe auto onderdelen in China?

Ik loop al jaren bij AliExpress, AliExpress is niet een winkel ,oals u het doet voorkomen maar een verzamelplaats van aanbieders.
U heeft wellicht de goedkoopste aanbieder gekozen terwijl u voor 5 dollar meer in één keer het juiste had gekregen.
Dus u bedoelt dat u nooit meer bij deze aanbieder via AliExpress wilt kopen.

jo
door jopiojopio - Jul 31, 2017 om 13:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger

Ik stel geen vraag, ik plaats een reactie.

---

@diewilik

1) Ik heb geen onderdelen gekocht, ik heb een apparaatje aangeschaft waar de garage aangaf dat het handig zou zijn dat aan te schaffen.
2) Ik heb een dispuut bij Aliexpress geopend en hen laten zien dat 1 van hen verkopers mij niet kon retourneren omdat hij geen mogelijkheid had om Visa te retourneren
Dit is wat Aliexpress een reden schijnt te vinden om niet terug te betalen:

I said we just need wait for Aliexpress solution, becuase they take control the dispute.
I can not do nothing on it.
I want to refund you also, but no option I can click there.
en Aliexpress vind dat een terecht excuus.

3) Ik geef aan dat, in tegenstelling tot wat wij in Nederland gangbaar vinden, het retourzenden van artikelen voor rekening is van de ontvanger.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2017 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tien maanden geleden heeft er iemand wat te klagen over Ali.

Dit forum is Vraag & Beantwoord, niet klaag maar raak.