Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: lambertusjan
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 15, 2010 om 17:128% GEKORT WORDEN OP DE AOW TOESLAG?Wat niet goed door de wetgever wordt meegenomen bij het cumuklatieve effect van zo'n 8% reductie is dat deze inderdaad bovenop een grote reeks van prijsverhogingen komt. Behoud koopkracht? Crap. Daarbij:
- een huidig pensioen staat de laatste jaren stil tgv de crediet crisis, als je pech hebt gaat ook dat omlaag.
- een (daardoor te duur) huis is al een tijdje vrijwel niet verkoopbaar, dus al zou je goedkoper willen wonen - gaat niet.
- het rare is dat de gemeenten steeds jhogere taxaties afgeven voor de OZ belasting, alsof er niets aan de hand is!
- het kleine beetje reserve dat je had bijv. als gevolg van een erfenisje (na aftrek van de immorele successierechten e.d.) is tengevolgen van diezelfde crediet crisis gehalveerd. Wij betalen dus indirect nog steeds voor het wangedrag van een aantal randfiguren in het financiele circuit, die er verder met bonussen vandoor gaan.
- twee studerende kinderen kostten een bedrag x in 2010, dat wordt ook iedert jaar flink meer.
- per 1/1 gaan bovendien ALLE prijzen omhoog, maak me niet wijs dat de energie rekening omlaag gaat. Pensioen staat nog steeds stil.
- als je in de buitengebieden woont (dorp) ben je afhankelijk van auto. Dat wordt met benzien van 1.60 onderhand ook te dol. Openbaar vervoer is geen alternatief en bovendien ook onbetaalbaar aan het worden. Een maand abonnement nu al over de 100 euro, en dan weten we het effect van de OV chipkaart nog niet - niet goedkoper in ieder geval.
Ik kan nog wel even doorgaan, we weten het allemaal wel.
Ik kan het misschien nog een jaar uitzingen en dan kan ik mijndochterniet meer laten studeren (alternatief is dat ze straks de economie induikt met een grote schuld).
einde verhaal. -
Jul 18, 2009 om 20:34Renault boardcomputer
Ik heb met een Laguna van 2001 die eerst voortreffelijk reed, nu ook een continu drama. De keycards om mee te beginnen, maar die doen het voor 145 euro dan ten,onste nog.
Het laaste is een motormanagemen alarm (nietduidelijk te krijgen of dit met de boardcomputer of ecu te maken heeft), waardoor de wagen in noodloop gaat en niet meer op het gaspedaal reageert. De garagen zowel als de Renault dealer lijken niet te weten wat het probleem is, wat ik in feite ronduit belachelijk vind. Net als de vraagsteller, verbaast het me zeer dat Renault dealers dit niet kunnen oplossen.
Erblijft wellicht 1 oplossing, de wagen de noordzee in ridjen.