si
door simonerol Jun 22, 2009 om 06:14
Auto & vervoer

Renault boardcomputer

Wij hebben een Renault scenic van eind 2003. Al vele electronica ed is al vervangen in deze auto. Zo hebben we een jaar geleden de AC motor moeten vervangen. Gelukkig viel dit nog in de garantie. Half jaar geleden was het achterraam defect. Motor was stuk. Twee maanden geleden de boardcomputer moeten laten vervangen en nu is het andere achterraam stuk en moeten we ook hiervan de motor laten vervangen. Dit vinden wij behoorlijk veel en het betreft onderdelen die naar ons inziens een langere levensduur behoren te hebben dan 4 à 5 jaar. Renault importeur Nl. geeft ons te kennen dat ze niets voor ons kunnen betekenen. Wij zijn benieuwd of anderen ook soortgelijke ervaringen hebben.

6599 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 22, 2009 om 10:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

Dag Simone,

Dit is een vraag en antwoordrubriek. Alle kans dat je op een forum meer medestanders vind, want problemen met Renault komen hier plenty langs.
Klik in de linker kolom op [>] FORUMS of ga met de vraag naar een speciaal Renault forum.

Overigens, wanneer je accu een keer leeg geweest was en weer geladen is met een snellader, zonder tenminste de massa (- pool)kabel tijdens het laden af te koppelen, dan kun je de gekste vervroegde problemen in de elektronica verwachten wegens de hoge spanning waarmee geladen wordt. Is logisch doch dat weet niet iedereen!
Daar kan Renault dan weer niets aan doen.

Je kunt beter bij een per ongeluk lege accu deze met afgekoppelde massakabel (- pool) laden of een accu welke 3 jaar of ouder is, vòòr de winter preventief vervangen, want langer dan 3 jaar garantie krijg je niet.

Hardware ERror MAN.



1paul
door 1paul - Jun 22, 2009 om 13:30
3173 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan moet dit wel in de gebruikershandleiding staan, staat dit er niet in met zoveel woorden heeft renault geen poot om op te staan...


Binnen deze tijd al zoveel stuk lijkt me niet normaal trouwens, denk dat er ergens wel iets niet goed is gegaan misschien al in productie proces maar zie daar maar es achter te komen.


Misschien goed om es bij de anwb of een andere deskundige langs te gaan en dit probleem voor leggen, kijken wat zij er van maken of vinden.

kleinepier
door kleinepier - Jun 22, 2009 om 13:44
42 Antwoorden / 0 Vragen
0

goeden dag hier is niets aan te doen dit is renault bizare slechte electronica daarom zijn ze ook over gestapt op de electronica van nissan omdat die tienkeer beter is . dit is al jaren zo bij renault . want nissan is half van renault maar dat overstappen is pas sinds 2of 3 jaar. ik zouw m lekker verkopen ik rijd zelf toyota NOOIT geen problemen heb ook 35 jaar nissan gereden ook NOOIT geen problemen meegehad heb nu de corolla verso n gooi en smijt auto  zeer goed .

fo
door foeth - Jun 22, 2009 om 14:05
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij hebben een Renault Scénic van April 2006. Bij km. stand 22.000


is de rekeneenheid van de inspuiting vervangen. Dit is geheel onder garantie gebeurd door garage Stam. Inmiddels staat de km stand op 53.000 km en reeds 31.000 km geheel probleemloos gereden. De elektronica doet het tot nu toe perfect en automobiel rijdt op LPG als een zonnetje. Bij onze auto zijn de motoren voor de elektrische ramen bij voorbaat reeds vervangen. Fantastische auto om mee te rijden op wat rammeltje na. Schijnt bij Franse auto's te horen, voor de rest zeer comfortabel. Binnenkort weer 4.000 kilometertjes maken ri. Zuid-Frankrijk met caravan.  


 

hu
door hultje - Jun 22, 2009 om 15:54
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nadat bij mij op de trekhaak de 7 polige stekker is vervangen door een 13 polige zijn de problemen bijna identiek met de uwe geworden. Ik heb uiteindelijk de auto na anderhalf jaar ellende weer van de hand gedaan en gezworen : nooit meer een Renault.


Heerlijke auto om mee te rijden maar daar heb je het dan ook echt mee gehad.

tj
door tjebbedouma - Jun 22, 2009 om 20:35
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo , wij hebben ook een scenic van 2003 ,,maar ik moet zeggen weinig mee gehad tot nog toe het enigste dat was 1 x dat er een lampje ging branden dat bestemd was voor de catelisator , we hebben hem nu bijna 2 jaar en verder prima ,,en ik hoop dat dat zo mag blijven . ik wens u verder heel veel succes en hoop dat dit voor u het laatste mag zijn


gr Tj. D.

la
door lambertusjan - Jul 18, 2009 om 20:34
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb met een  Laguna  van 2001 die eerst voortreffelijk reed, nu ook een continu drama. De keycards om mee te beginnen, maar  die doen het  voor 145 euro dan ten,onste nog.


Het laaste is een motormanagemen alarm (nietduidelijk te krijgen of dit met de boardcomputer  of ecu te maken heeft), waardoor de wagen in noodloop gaat en niet meer op het gaspedaal reageert. De garagen zowel als de  Renault dealer lijken niet te weten wat het probleem is, wat ik in feite ronduit belachelijk vind. Net als de vraagsteller, verbaast het me zeer dat Renault dealers dit niet kunnen oplossen.


Erblijft  wellicht 1  oplossing,  de wagen de noordzee in ridjen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer