Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: steefvander
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 29, 2012 om 18:10Dekacomfort.nl alias Fauteuildiscount.nlIn reactie op het stukje van DEKA heb ik de behoefte te nuanceren; Mijn wat pinnige reactie kwam met name doordat op die website de suggestie wordt gewekt dat de goedkopere confectiestoelen met sta-op-motor aanbevolen zouden worden door ergotherapeuten. Het zou mijn keuze bepaald niet zijn dat zo te doen.
Verder: ik vind het niet reëel om veel service te verwachten op fauteuils die voor een paar honderd euro bij de eindgebruiker komen. Onder service versta ik ook zitadvies, maatwerk en aanpassingen om te komen tot ergonomisch verantwoord, adequaat zitcomfort. Kapotte stoel binnen garantie moet je repareren; dus dat is logisch.
Ik ben er wel van overtuigd dat het gekozen business-model in essentie integer is en er hier voor een eerlijke prijs producten worden aangeboden. De verhalen die ons bereiken over agressieve verkoopmethoden en tarieven door andere partijen zijn soms huiveringwekkend.
Ik denk dat wij binnen ons werk vanuit het medisch perspectief een aardig beeld hebben gevormd over hoe mensen met een zitprobleem voor zichzelf in onwetendheid de verkeerde fauteuil hebben aangeschaft. Vaak voor heel veel geld!
Een enorm discomfort, pijn-problematiek, wonden, vergroeiingen, depressie zijn vaak direct te linken met een foute stoelkeuze voor een echte veelzitter. Dat een verder actieve 'babyboomer' met slechte knieën niet de zwaarste eisen stelt aan een stoel met sta-op-functie is niet zo'n punt natuurlijk .
Nederlandse stoelen zijn niet pompeuzer. Pas nog werd er in Brabant nog een heel fraaie 'gelanceerd'. Ik zal hier geen namen noemen dan wordt het maar een reclameriedel.. maar reken maar dat Nederlandse bedrijven meubeltechnisch en ergonomisch hoogwaardig en: mooi meubilair leveren.
Artikel dat ik eerder schreef over onnodig leed op 'zitvlak' ... -
Apr 26, 2012 om 08:56Dekacomfort.nl alias Fauteuildiscount.nl[quote=toon3009 schreef op donderdag 5 apr 2012, 11:13]Meneer Steef wat bent u voor een ...... na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat u eigenaar bent van ZORGDRAGER.COM voorheen STEEFVANDELFT.nl wat zich bezighoudt met de verkoop van sta op stoelen.
Het bovenstaand bedrijf zet u in een negatief daglicht neer terwijl u de lezer naar Ergotherapie.nl leidt en wie zie ik daar ja hoor een betaalde advertentie (banner) van ZORGDRAGER.com
U beweert dat de (goedkope)commercie er afdruipt bij bovenstaand bedrijft hoe moeten we het noemen wat u hier doet??
Dan praat ik nog niet eens over de prijzen die u rekent!!!
Eén ding weet ik zeker ik zal NOOIT bij ZORGDRAGER.COM een stoel kopen.
Beste heer Toon,
Dank voor de input: uw 'speurwerk' bestaat uit het lezen van mijn profiel hier op kassa begrijp ik. Daar stel ik me netjes voor en kunt u lezen wat mij dagelijks mijn bed uit doet komen: Veelzitters en hun werkelijk enorme zitproblematiek.
Als u me verwijt dat ik veelzitters die een stoel willen gaan aanschaffen, adviseer een ergotherapeut te raadplegen, terwijl ons bedrijf op ergotherapie.nl adverteert, ben ik hieraan met alle vormen van plezier schuldig!
En verder onze bedrijfsnaam in chocoladeletters op de website van Kassa: dank! :-)
Ik begrijp ook dat u er niet voor kiest ons te gaan bezoeken. Dat is jammer, ik zou ook u graag ontmoeten voor een goed gesprek over goed meubilair.
Vriendelijke groet, Steef. -
Mar 24, 2012 om 10:26sta op stoel ProminentDeze discussie gaat vooral over de vorm. Wat mij in de casus vooral opvalt is de inhoud. Leverancier twee verkoopt belanghebbende dezelfde stoel als leverancier één.... De vraag is of het hier überhaupt om een adequaat hulpmiddel gaat dat ergonomisch verantwoord zitcomfort biedt en de betrokkene veilig helpt opstaan?
Hilarisch in dat licht is het grote aantal valincidenten/gebroken heupen en het feit dat de bedoelde stoelen worden geleverd met wieltjes ! Levensgevaarlijk....
Je zou bij dergelijke aanschaf een ergotherapeut moeten vragen om zijn of haar professionele advies. De zorgverzekering vergoedt de consulten en het geeft veel meer zekerheid bij de aanschaf. Als je je realiseert dat de meeste Veelzitters de dag doorkomen op volstrekt verkeerd meubilair, weet je gewoon dat de kans dat je als leek de foute stoel koopt, groot is. Ook al kostte ie 4000,- ! -
Mar 24, 2012 om 10:08Dekacomfort.nl alias Fauteuildiscount.nlAlle waar naar zijn geld! Dit bedrijf levert goedkoop spul. Het is onredelijk om überhaupt service te verwachten wanneer je voor een paar honderd euro een confectie-fauteuil koopt. Wat denk je te verwachten van een bedrijf dat zich Discount noemt? Op hun website straalt de goedkope commercie er wat dat betreft duidelijk vanaf. "aanbevolen door ergotherapeuten", staat er ook: dat is ronduit misleiding, want ergotherapeuten waarschuwen juist tegen dergelijke bedrijven. Welke bedrijven die ergotherapeuten wel adviseren kan je ze het best zelf vragen.
Kijk daarvoor op ergotherapie.nl.
Steef.