ar
door arfo4713 Nov 23, 2010 om 15:19
Huishouden & energie

Dekacomfort.nl alias Fauteuildiscount.nl

Wie heeft er ervaringen met het bedrijf Deka Comfort ( www.dekacomfort.nl) uit Poeldijk? Deze firma verkoop sta-op stoelen. Deze frima is ook bekend onder Fauteuildiscount. Mijn moeder heeft een nieuwe stoel gekocht maar service is er niet, er wordt niet gereageerd op een aangetekende brief, bellen heeft ook geen zin want dat gaat via een callcenter en je wordt niet terug gebeld.
Het vreemde aan deze firma is dat zij op haar website allerlei instellingen aanhaald als referentie. Ik heb inmiddels een 10 tal instellingen verzocht om een referentie maar krijg steevast de mededeling dat zij Deka helemaal niet kennen. Ik zou blij zijn met ervaringen van jullie zodat ik e.e.a kan gaan bundelen

5626 11 Rapporteer

freya
door freya - Nov 23, 2010 om 15:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

--- Dubbelpost ---

zie: *[u]klik[/u]*

ar
door arfo4713 - Nov 23, 2010 om 17:05
1 Antwoorden / 3 Vragen

zag het kan hem niet verwijedern

steefvander
door steefvander - Mar 24, 2012 om 10:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Alle waar naar zijn geld! Dit bedrijf levert goedkoop spul. Het is onredelijk om überhaupt service te verwachten wanneer je voor een paar honderd euro een confectie-fauteuil koopt. Wat denk je te verwachten van een bedrijf dat zich Discount noemt? Op hun website straalt de goedkope commercie er wat dat betreft duidelijk vanaf. "aanbevolen door ergotherapeuten", staat er ook: dat is ronduit misleiding, want ergotherapeuten waarschuwen juist tegen dergelijke bedrijven. Welke bedrijven die ergotherapeuten wel adviseren kan je ze het best zelf vragen.
Kijk daarvoor op ergotherapie.nl.

Steef.

el
door elshout99 - Apr 2, 2012 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een aantal jaren geleden een sta op stoel gekocht bij FauteuilDiscount hiervan is de bedrading van de handbediening stuk gegaan ( ik had er te hard aan getrokken) ik heb ze gebeld en zijn ook direct gekomen ze hebben de bediening vervangen geheel kosteloos terwijl de garantie al lang afgelopen was.

Ik kan allen maar positief spreken over Fauteuil Discount

En de stoel zit prima!

Els

to
door toon3009 - Apr 5, 2012 om 11:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer Steef wat bent u voor een ...... na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat u eigenaar bent van ZORGDRAGER.COM voorheen STEEFVANDELFT.nl wat zich bezighoudt met de verkoop van sta op stoelen.
Het bovenstaand bedrijf zet u in een negatief daglicht neer terwijl u de lezer naar Ergotherapie.nl leidt en wie zie ik daar ja hoor een betaalde advertentie (banner) van ZORGDRAGER.com

U beweert dat de (goedkope)commercie er afdruipt bij bovenstaand bedrijft hoe moeten we het noemen wat u hier doet??
Dan praat ik nog niet eens over de prijzen die u rekent!!!

Eén ding weet ik zeker ik zal NOOIT bij ZORGDRAGER.COM een stoel kopen.

de
door dekacomfort - Apr 11, 2012 om 09:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

In reactie,

De bovenstaande (arfo) klacht van 2010 was snel opgelost.

Wij hebben intussen duizenden klanten zonder klachten bediend, als er al eens klacht was, is die altijd goed opgelost. Hier zijn wij trots op!

Dat er geen service van ons verwacht mag worden (zoals Steef stelt) en geen kwaliteit wordt geleverd, is natuurlijk volstrekt onzin. Wij werken met de 3 grootste topfabrikanten uit Duitsland die ieder een eigen servicedienst hebben en bij de klant aan huis de service verleent ten alle tijde!

Waarom noemen wij ons Fauteuil Discount?
Omdat wij geen dure showrooms hebben. Wij werken met internet en demonstratiebussen door heel Nederland, hierdoor besparen wij enorm op de kosten. Op deze manier kunnen wij onze producten voordeliger aanbieden.

Waarom kiezen wij niet voor Nederlands fabricaat?
In Nederland zijn maar een paar spelers op de markt, deze maken de zogenoemde ziekenfonds- stoelen, groot en pompeus, die men niet in de woonkamer wil hebben staan.
Duitse fabrikanten maken mooie strakke modellen met een perfecte zit en langdurige garanties.

Wij danken al onze klanten die het vertrouwen in ons hebben gehad en onze toekomstige klanten verwelkomen we graag.

DEKA Comfort / Fauteuil Discount
Je tekst hier...

steefvander
door steefvander - Apr 26, 2012 om 08:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=toon3009 schreef op donderdag 5 apr 2012, 11:13]Meneer Steef wat bent u voor een ...... na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat u eigenaar bent van ZORGDRAGER.COM voorheen STEEFVANDELFT.nl wat zich bezighoudt met de verkoop van sta op stoelen.
Het bovenstaand bedrijf zet u in een negatief daglicht neer terwijl u de lezer naar Ergotherapie.nl leidt en wie zie ik daar ja hoor een betaalde advertentie (banner) van ZORGDRAGER.com

U beweert dat de (goedkope)commercie er afdruipt bij bovenstaand bedrijft hoe moeten we het noemen wat u hier doet??
Dan praat ik nog niet eens over de prijzen die u rekent!!!

Eén ding weet ik zeker ik zal NOOIT bij ZORGDRAGER.COM een stoel kopen.

Beste heer Toon,

Dank voor de input: uw 'speurwerk' bestaat uit het lezen van mijn profiel hier op kassa begrijp ik. Daar stel ik me netjes voor en kunt u lezen wat mij dagelijks mijn bed uit doet komen: Veelzitters en hun werkelijk enorme zitproblematiek.

Als u me verwijt dat ik veelzitters die een stoel willen gaan aanschaffen, adviseer een ergotherapeut te raadplegen, terwijl ons bedrijf op ergotherapie.nl adverteert, ben ik hieraan met alle vormen van plezier schuldig!

En verder onze bedrijfsnaam in chocoladeletters op de website van Kassa: dank! :-)

Ik begrijp ook dat u er niet voor kiest ons te gaan bezoeken. Dat is jammer, ik zou ook u graag ontmoeten voor een goed gesprek over goed meubilair.

Vriendelijke groet, Steef.

steefvander
door steefvander - Jun 29, 2012 om 18:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

In reactie op het stukje van DEKA heb ik de behoefte te nuanceren; Mijn wat pinnige reactie kwam met name doordat op die website de suggestie wordt gewekt dat de goedkopere confectiestoelen met sta-op-motor aanbevolen zouden worden door ergotherapeuten. Het zou mijn keuze bepaald niet zijn dat zo te doen.

Verder: ik vind het niet reëel om veel service te verwachten op fauteuils die voor een paar honderd euro bij de eindgebruiker komen. Onder service versta ik ook zitadvies, maatwerk en aanpassingen om te komen tot ergonomisch verantwoord, adequaat zitcomfort. Kapotte stoel binnen garantie moet je repareren; dus dat is logisch.

Ik ben er wel van overtuigd dat het gekozen business-model in essentie integer is en er hier voor een eerlijke prijs producten worden aangeboden. De verhalen die ons bereiken over agressieve verkoopmethoden en tarieven door andere partijen zijn soms huiveringwekkend.

Ik denk dat wij binnen ons werk vanuit het medisch perspectief een aardig beeld hebben gevormd over hoe mensen met een zitprobleem voor zichzelf in onwetendheid de verkeerde fauteuil hebben aangeschaft. Vaak voor heel veel geld!

Een enorm discomfort, pijn-problematiek, wonden, vergroeiingen, depressie zijn vaak direct te linken met een foute stoelkeuze voor een echte veelzitter. Dat een verder actieve 'babyboomer' met slechte knieën niet de zwaarste eisen stelt aan een stoel met sta-op-functie is niet zo'n punt natuurlijk .

Nederlandse stoelen zijn niet pompeuzer. Pas nog werd er in Brabant nog een heel fraaie 'gelanceerd'. Ik zal hier geen namen noemen dan wordt het maar een reclameriedel.. maar reken maar dat Nederlandse bedrijven meubeltechnisch en ergonomisch hoogwaardig en: mooi meubilair leveren.

Artikel dat ik eerder schreef over onnodig leed op 'zitvlak' ...

door 1001james - Aug 16, 2014 om 13:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dit werd op Trosradar geplaatst in reacttie op louwerenslodder

Ik heb nog nooit zo'n trieste reactie als de uwe gelezen. Uw moeder is kennelijk net overleden en u hangt al aan de telefoon om uw erfenis veilig te stellen. Had u werkelijk niets anders om u druk over te maken?

U zet de winkel weg als aasgieren, terwijl u vergeet in de spiegel te kijken. Wat kan de winkel doen aan uw situatie ? Zij hebben geen enkele plicht om een stoel, welke niet meer als nieuw te verkopen is, terug te nemen. U dwingt een gunst af door ze als onmensen af te schilderen.

Misschien was u toen niet zo helder van geest en emotioneel stabiel, maar dat was u wel toen u dit onderwerp op dit forum plaatste en het bedrijf voor de rest van de wereld zwart maakte.

Gecondoleerd

Volgende reactie:
neem aan dat het afgelopen aug is gebeurd??? dat overlijden?
als nog gecondelodeerd

maar ik ben het helaas met cra.... eens...
waar u hoofd wel niet naar staat of de fam om gelijk hoppa ....
maar we weten de situatie ook niet misschien moet de begrafenis betaald worden?zou kunnen zo niet dan vind ik dat u erg snel bent met alles...

enne als een antwoord u niet bevalt,ik heb ook aantal berichten per dag en deze zal u dan op niet bevallen
dat is jammer dan,u zet iets neer,kwaad en u krijgt reactie,
als mijn moeder zou overlijden zou ik zo snel niet gelijk alles weg willen doen,mits er geld nodig is..
maar dat schrijft u niet dus ja..

zomaar een bedrijf zwart maken is natuurlijk makkelijk...terwijl ze in hun recht staan..
bekijkt u het eens andersom,denkt u dat u de enige bent die een fam lid verliest misschien krijgen ze wel 20 verzoeken per week....

als nog veel sterkte...

zet hem op mp

Volgende reactie:

Als de stoel nog in topconditie is, dus niet ondergepiest enzo, bied de stoel dan aan een financieel minder bedeeld iemand aan die er wellicht nog jaren plezier van kan hebben.
Dan heeft u er een goed gevoel aan overgehouden, en maakt u een ander ook nog blij.
De winkel heeft m.i. groot gelijk de stoel niet terug te nemen, de stoel is gebruikt, en kan niet weer als nieuw verkocht worden. Bovendien, waar leg je de grens, wanneer neem je een stoel nog wel terug en wanneer niet meer? Dan krijg je daar weer ellenlange discussies over.

Volgende:
Was er niemand bij je moeder dan, in die allerlaatste fase van het leven, toen het contract getekend werd, en de stoel werd afgeleverd? Heeft ze zelf het contract getekend, en zelf de stoel aangenomen?

Ik ben het met mijn voorgangers eens: zelden zo'n trieste reactie gezien. Sorry hoor. Het lijkt inderdaad op het veiligstellen van een erfenis, anders niks. Koop=koop. Het ding is gebruikt, niet nieuw meer, is dus ook niet meer als nieuw te verkopen. Waarom moet het bedrijf die stoel terug nemen dan, en er een hoop op verliezen? Dat heeft niets met redelijkheid en billijkheid te maken.

Je kunt het probleem op het bord van het bedrijf leggen, maar:

- het bedrijf heeft als doel om stoelen te verkopen, niet om vast te stellen hoe lang iemand er wel of niet gebruik van zal maken, of hoe lang iemand nog te leven heeft. Daarbij, als iemand een paar dagen voor zijn/haar dood nog iets per sé wil, waarom zal dat bedrijf daar tegen protesteren? Ze verkopen, verder niks.
- als er een stoel besteld/verkocht wordt weet het bedrijf toch niet hoe lang de klant nog te leven heeft? Hoezo maakt dat bedrijf dan misbruik van doodzieke mensen in hun allerlaatste fase van hun leven?

En ja, dit bericht zal ook wel niet in de smaak vallen, jammer dan.

door 1001james - Aug 23, 2014 om 11:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dus wie is hier de (geld) wolf???

lo
door louwerenslodder - Aug 25, 2014 om 14:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

DEKA, www.ScootmobielNederland.nl : WOLF in schaapskleren.
Bij onze moeder/schoonmoeder/oma is 3 jaar geleden longkanker geconstateerd. Op 16 augustus is zij na een moedige langdurige zware strijd overleden.
Op 1 augustus (2 weken voor haar overlijden) heeft de heer Karberg van de firma DEKA een Sta-op-Fauteiuil verkocht en geleverd voor de prijs van 1975 €.
4 dagen erna op 5 augustus is zij opgenomen in het ziekenhuis met overlijden tot gevolg. Op dat moment had ze alleen nog maar in bed gelegen.
Direct op 16 augustus hebben wij contact gehad met de firma DEKKA waarbij ons verteld werd dat [Edit redactie] diezelfde dag nog contact met ons zou opnemen. Tevergeefs hebben wij die toch al zo treurige dag gewacht. Op maandag ochtend is er wederom telefonisch contact geweest met de zelfde mededeling dat [Edit redactie] contact met ons zou opnemen. Helaas……
Diezelfde dag hebben we om 17:00 uur weer gebeld en er opgestaan om iemand te spreken, uiteindelijk werden wij door verbonden met de [Edit redactie].
Wij snappen nu dat de [Edit redactie]WEL bereikbaar is om een ernstige zieke dame (meer dood als levend) 2000 € af te nemen maar niet bereikbaar is als er een beroep op redelijkheid en billijkheid gedaan wordt. Wij hadden namelijk bij het eerste contact al verzocht of de stoel geretourneerd kon worden omdat deze maximaal 4 keer gebruikt was, zelfs tegen een gereduceerde vergoeding.
De reactie van [Edit redactie]was simpel en koel, “We hebben een magazijn om te verkopen”.
Na nog een keer de situatie uitgelegd te hebben en een beroep gedaan te hebben op enige coulance en begrip was de enige koele en zeer kille reactie NEE, we verkopen alleen.
De firma DEKA is meester in het gebruik maken van ernstige zieke verwarde mensen, waarbij de termen als snel beslissen, uitzonderlijke korting en speciaal op maat gemaakt de patiënten overhalen tot aanschaf. Daarna hoef je niet te reken op enig begrip dan wel coulance.
Even snel rekenen 1975 €, 300 € korting = 1675 €. Hooguit 4 keer gebruikt. Komt neer op meer dan 400 € per zit.

DEKA
www.ScootmobielNederland.nl
www.fauteuildiscount.nl
www.interzit.nl/index.html
[Edit redactie]