Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

steefvander
steefvander - 29-06-2012 18:10:59
Huishouden & Energie

Dekacomfort.nl alias fauteuildiscount.nl

In reactie op het stukje van deka heb ik de behoefte te nuanceren; mijn wat pinnige reactie kwam met name doordat op die website de suggestie wordt gewekt dat de goedkopere confectiestoelen met sta-op-motor aanbevolen zouden worden door ergotherapeuten. het zou mijn keuze bepaald niet zijn dat zo te doen.

verder: ik vind het niet reëel om veel service te verwachten op fauteuils die voor een paar honderd euro bij de eindgebruiker komen. onder service versta ik ook zitadvies, maatwerk en aanpassingen om te komen tot ergonomisch verantwoord, adequaat zitcomfort. kapotte stoel binnen garantie moet je repareren; dus dat is logisch.

ik ben er wel van overtuigd dat het gekozen business-model in essentie integer is en er hier voor een eerlijke prijs producten worden aangeboden. de verhalen die ons bereiken over agressieve verkoopmethoden en tarieven door andere partijen zijn soms huiveringwekkend.

ik denk dat wij binnen ons werk vanuit het medisch perspectief een aardig beeld hebben gevormd over hoe mensen met een zitprobleem voor zichzelf in onwetendheid de verkeerde fauteuil hebben aangeschaft. vaak voor heel veel geld!

een enorm discomfort, pijn-problematiek, wonden, vergroeiingen, depressie zijn vaak direct te linken met een foute stoelkeuze voor een echte veelzitter. dat een verder actieve 'babyboomer' met slechte knieën niet de zwaarste eisen stelt aan een stoel met sta-op-functie is niet zo'n punt natuurlijk .

nederlandse stoelen zijn niet pompeuzer. pas nog werd er in brabant nog een heel fraaie 'gelanceerd'. ik zal hier geen namen noemen dan wordt het maar een reclameriedel.. maar reken maar dat nederlandse bedrijven meubeltechnisch en ergonomisch hoogwaardig en: mooi meubilair leveren.

http://www.zorgdrager.com/home/algemeen/nieuws/art-veelzitters-op-de-blaren.aspx"> artikel dat ik eerder schreef over onnodig leed op 'zitvlak' ...