Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tienvliet
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 15, 2016 om 19:46Grenzen gaan dicht en dan ?@ TIJGER1
De aard van het beestje denk ik tijger1, ik kom niet graag voor verrassing te staan. Uw opmerking ten aanzien van gesloten grenzen ga ik helemaal in mee. Was ook niet als zodanig bedoeld. Voor gesloten moest dus staan [extra gecontroleerd]. De andere reden is dat wij kort geleden onze paspoorten hebben ingeleverd /vernietigen, met het oogmerk dat wij niet meer buiten de EU gaan reizen. Zou lekker zijn als wij die nu na een aantal maanden "toch" weer moesten aanvragen. -
Feb 15, 2016 om 19:21Grenzen gaan dicht en dan ?@ ZOEKSTER1
Dit is wat ik bedoel, mogelijk heb ik mij iets ongelukkig uitgedrukt met mijn (sluiten) ik bedoelde inderdaad strengere controle. Dank u voor deze reactie. Voor mij is "dit" dus het TOPANTWOORD. :-D (y) -
Feb 15, 2016 om 19:13Grenzen gaan dicht en dan ?@Tijger
Indien wij dit jaar mogelijk gaan meemaken dat de grenzen toch gesloten worden
Indien: geeft een voorwaarde aan, in het geval dat.
Mogelijk: wat kan gebeuren.
Volgens mij sluit er helemaal niets hoor, echter zoals bovenstaand een minimale ontleding aangeeft, "stel nu dan maar".
Dan vraag ik mij af of er qua reisdocumenten eveneens wijziging "kunnen" optreden. Stel dat kort voordat de vakantie periode aanbreekt er ineens een paspoort noodzakelijk wordt, dan gaat een armada aan aanvragen starten. Ervaring leerde ons dat de overheden dit op geen enkele wijze het hoofd kunnen bieden. Ergo veel mensen hebben geen of telaat hun paspoort. Ik zie de bui bijna hangen, vandaar mijn vraag. (Stel nu eens.) -
Jan 11, 2015 om 18:30OV kaart (anoniem) loopt vanzelf leegDank u hartelijk tijger1, ik pas er feestelijk voor. Zolang dit geklungel aan de gang blijft voor mij geen o.v. Als het niet anders kan neem ik wel een taxi. Dan "weet" ik tenminste waar mijn geld blijft.
-
Jan 11, 2015 om 18:21OV kaart (anoniem) loopt vanzelf leeg[quote=tijger1 schreef op zondag 11 jan 2015, 18:10]Misschien stiekeme loge's die uw kaarten gebruikt hebben? Ze lopen echt niet zomaar leeg.
Aardig bedacht tijger1, helaas niet aan de orde. Wij zullen over een aantal weken nog eens controleren, ben benieuwd wat we dan zien, wordt vervolgd. :-) -
Jan 11, 2015 om 17:11OV kaart (anoniem) loopt vanzelf leegDank u allen voor uw reacties, ik zal deze naar volgorde van binnenkomst proberen te beantwoorden.:
1 Ik schreef “vermoedelijk” September 2009 nu ik lees, dat deze 5 jaar geldig is (m.i. onzin) blijkt deze datum dus later gelegen te zijn. Geldig tot 01-03-2017
2 In rekenen ben ik redelijk vaardig, eveneens in het aflezen van cijfers. Na de tramrit gaven de kaarten aan dat er nog €9,12 Euro als restsaldo op stond, ook mijn geheugen is goed dus ga er van uit dat dit klopt. Het was trouwens een ritje van 3 haltes dus voor ons kwam dit niet vreemd over.
3 Wij hebben wel degelijk uitgecheckt ander was de kaart wel leeg geweest, de controle vond twee dagen later plaats.
4 Beide kaarten vertonen een ongelijk saldo mijn kaart 0,90 Euro hoger dan die van mijn echtgenote, ????? ondanks het feit dat wij nooit in de buurt komen van in of uitcheck punten en nog veel minder ooit nog een o.v. rit gemaakt hebben. “Nergens”, geen tram, geen bus en geen trein.
5 Tot slot, de rit was niet in onze woonplaats doch in Utrecht “DE” 50 plusbeurs. Drie haltes bij de beurs vandaan hadden wij een logeeradres. De kaart aangeschaft omdat wij liever niet rijden en parkeren in Utrecht, die grootscheepse verbouwing van station en omgeving is ons net iets te veel. Het gaat voor alle duidelijkheid niet om het geld terug te krijgen, zal ons een worst zijn, nee er verdwijnt saldo buiten ons medeweten. Dit is mij nooit eerder ter ore gekomen, de problematiek van uitchecken is mij geheel duidelijk, indien de apparatuur goed functioneert is dit eigen schuld. Weliswaar is de afstraffing fors, doch als men de portemonnee verliest is dat ook niet misselijk. Nu zie ik dat ondanks een geldige kaart mijn saldo afneemt en op beide kaarten in ongelijk mate. Dit komt mij heel vreemd voor en wij zijn voornemens om, als het even kan, nooit meer zo’n onbetrouwbaar ding aan te schaffen. -
Oct 5, 2013 om 20:17dvd brandenWaarom geld uitgeven als er gratis programma's aanwezig zijn .Er zijn u eenmaal wel mensen die op de kleintjes moeten letten.
Er is dacht ik voorhanden een PC en een DVD speler mogelijk ook een bleu ray. Diverse minder kleintjes toch? Wat is het probleem met een cadeau van dergelijke orde. Moet het dan altijd gratis zijn. Daarbij, nagenoeg de meeste freeware haalt het aangaande gebruikersgemak op geen stukken na wat voornoemde software biedt. -
Oct 5, 2013 om 19:15dvd brandenVele hoogstwaarschijnlijk bruikbare methodes hier te berde gebracht. Wat is mis is Pinnacle Studio 16, dit geweldige programma wat werkelijk bijna alles kan, zeker wat vraagsteller beoogd. Het is voor iets meer dan 4 tientjes te koop in de reguliere elektronica winkels. Kijk eens op Google en vraag dan voor verjaardag of Vaderdag of Kerst, dit kleine maar o zo handige stukje software. Hetgeen vraagsteller wil doen gaat hiermee in een handomdraai.
-
Jan 27, 2013 om 10:54te veel geld afgeschreven van mijn ov.chipkaart[quote=michael1989 schreef op zondag 27 jan 2013, 09:10][quote=ltmvz schreef op woensdag 5 sep 2012, 15:09]@diumenge:
Het traject Schagen>>>Ede-Wageningen is volgens mij wèl door de NS afgelegd, maar het gedeelte Ede-Wageningen>>>Arnhem niet.
Ede-Wageningen - Arnhem rijdt NS ook. De trein naar Amersfoort is van Connexxion.
Er zijn 2 soorten in/uitcheckpalen
1) Ns. In dit geval voor de trein naar Arnhem en naar Utrecht.
2) Ander vervoersmaatschappij. (Indien 2 vervoerders dit station aan doen).
Op station Ede-Wageningen komt (op spoor 1a) de blauwe connexxion trein van/naar Amersfoort.
Wat is er gebeurd.
Ingecheckt in Schagen (NS).
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
En dan te bedenken dat hoogopgeleide figuren dit allemaal voor ons "jan met de pet" bedacht hebben, onder het mom "makkelijker" ammehoela. Het waren krankzinnigen en niet anders. Je moet haast wiskunde gaan toepassen om in NL met de trein te gaan reizen. Geweldig voor de toeristen.
Op station Ede-Wageningen is de volgende fout gemaakt.
Er is ingecheckt bij Connexxion (trein). Dit wordt gezien als een nieuw reis bij Connexxion. Bij NS is er hellaas niet uitgecheckt.
Gevolg: NS ziet de reis als niet uitgecheckt ( € 20,- / € 10,- incheckborg wordt ingehouden). Wel heeft de reiziger geluk dat de reis uit Schagen is en niet van 1 station dichtbij Ede-Wageningen.
Als er wel was uitgecheckt wordt er natuurlijk voor de reis betaald.
Connexxion: ingecheckt. Er wordt opnieuw een borg ingehouden (misschien ook € 20,- / € 10,-)
Conclussie (NS ingecheckt maar niet uitgecheckt (€20,-) + connexxion (ingecheckt € 20,-) = totaal € 40,- van je OV chipkaart afgehaald.
Onderstaande trajecten zijn NIET van NS.
Arriva:
Leeuwarden en Groningen: Alle treinen behalve de trein richting Zwolle.
Dordrecht - Geldermalsen.
Tiel - Arnhem (vanaf 2013, was voorheen Syntus)
Arnhem - Winterswijk (vanaf 2013, was voorheen Syntus).
Arnhem - Doetinchem (i.s.m. Breng, maar gelukkig wel 1 in/uitcheckpaal voor beide vervoerders).
Zutphen - Winterswijk (vanaf 2013, was voorheen Syntus).
Zutphen - Apeldoorn (vanaf 2013, was voorheen NS).
Zwolle - Emmen (vanaf 2013, was voorheen NS).
Almelo - Mariënberg (vanaf 2013, was voorheen Syntus)
Syntus: Zutphen - Oldenzaal.
Connexxion: Ede-Wageningen - Amersfoort.
Veolia: Nijmegen - Roermond en Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum (Maastricht Randwyck-Maastricht rijdt ook NS naar Roermond). -
Dec 12, 2012 om 20:23chrome[quote=carola.83 schreef op woensdag 12 dec 2012, 19:52][quote=sweeterlake schreef op dinsdag 11 dec 2012, 02:21]
Totaal onherkenbaar voor mij wat je schrijft over Chrome! Je wordt ook helemaal niet gedwongen Chrome altijd te gebruiken. Dit heeft echt te maken met het feit dat je geen enkele kennis op dit gebied hebt.
Mogelijk een oorzaak, voor mij de top browser.