Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tobico
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 24, 2014 om 23:54Knaakland - fraude??Heb vandaag de volgende mail ontvangen:
Van: Jansen Gerechtsdeurwaarders info@jansengerechtsdeurwaardersnl.nl
Datum: 24-10-2014 15:52:23
Onderwerp: Uw laatste kans om te betalen zonder verhogingen
Geachte,
Voor de laatste keer stellen we u in gebreke aangaande uw openstaande VIP account betaling van Knaakland.nl, mocht u vandaag geen betaling doen zullen wij morgen een dagvaarding uitbrengen tegen u en deze dinsdag persoonlijk overhandigen aan u.
De extra kosten van €178,30 en de wettelijke incassokosten van €40,- plus de oorspronkelijke vordering van €10,- maakt een totaal bedrag van €228,30 wat u dan dient te betalen.
Vandaag is uw laatste kans om zonder verhogingen uw schuld te betalen, profiteer van uw kans!
Klik hier en betaal direct, de is echt uw aller laatste kans!
Hoogachtende,
Mevrouw Jansen Gerechtsdeurwaarder .
Zal er dinsdag echt een deurwaarder op mijn stoep staan? :-( -
Apr 14, 2014 om 16:04Bonus korting van albert heinHallo,
Bij AH heb ik het wel eens gehad op maandag dat er iets in de bonuskorting niet klopte maar dit werdt dan bij de klantenservice verrekend en al snel aangepast in het centrale kassasysteem. Mijn ergernis is eerder de C1000 - Lelystad Jol die ik heel vaak moet confronteren met fouten in de aanbiedingsprijs. Op woensdag gaat daar de nieuwe folder in en op vrijdag / zaterdag als ik de aanbieding haal staat de foutieve prijs nog steeds in het kassa systeem. Ik zal toch niet de enige zijn geweest in die 2-3 dagen die de fout heeft opgemerkt en het verschil terug heeft gevraagd bij de kassa? Daar geloof ik niet in en nu ik hoor dat uw filiaal van AH (Ik geloof namelijk dat er zo nu en dan een ondernemer is die maling heeft aan de aanbiedingen vanuit het hoofdkantoor) dezelfde trucjes uithaalt wordt het tijd dat de klanten beter hun bon gaan nakijken. Ik doe dat altijd en het loont de moeite! -
Jul 23, 2012 om 15:00Mag een winkel voor 1 okt 2012 al 21% btw berekenen?[quote=karelstromph schreef op maandag 23 jul 2012, 13:45]@tobico,
neen dat mag niet, de heersende BTW moet altijd berekend worden in beide gevallen. Maar je hebt dus een voordeel gehad: € 5,99 betaald en € 6,19 teruggekeregen.
@user123
natuurlijk is de BTW heel erg relevant, in dit geval de kern van het verhaal, tobico is immers gezegd, dat het verschil aan het BTW-percentrage ligt,
maar het klopt niet:
€ 5,03 + € 0,96 (19%) =€ 5,99
€ 5,03 + € 1,06 (21%) =€ 6,06
dus de prijs is, incl.BTW met € 0,10 verhoogd.
Groet, Karel
Hallo Karel, Nou denk dat maar niet euro 6,19 terug gekregen! Ik heb ook vermeld dat het retourbedrag werd aangepast zodat ik gewoon euro 5,99 terug kreeg.
Je bent de 2de waar ik dit corrigeer. anders gaat iedereen nu voor veel geld artikelen bij praxis kopen om ze met winst te retourneren ;-)
Gr Bianca -
Jul 22, 2012 om 19:50Mag een winkel voor 1 okt 2012 al 21% btw berekenen?Alle forum deelnemers bedankt voor de antwoorden.
Er zal de komende maanden duidelijk weer geprofiteerd gaan worden van de consument, dat is mij wel duidelijk!
Geniet nog even van deze mooie dag en morgen gezond weer op!
Mvrgr Bianca -
Jul 22, 2012 om 13:26Mag een winkel voor 1 okt 2012 al 21% btw berekenen?De medewerker was niet de enige die aangaf dat het prijsverschil door de btw verhoging kwam, want haar meerdere kwam naar de balie om uit te leggen hoe ze de bon voor teruggave moest aanpassen.
Ik weet ook dat het bedrag van Euro 5,99 naar euro 6,19 niet de 2% btw verhoging alleen is er moet ook een prijsverhoging bij in zitten.
Excl Btw is euro 5,03
incl 19% btw euro 5,99
incl 21 % btw euro 6,09
dus worden we weer beet genomen met een verkapte prijsverhoging!
Ik heb verder niets meer gekocht dus kan ook niet zeggen of er op de bon van de reeds gewijzigde producten 21% staat aangegeven op de kassabon.
Niet alle producten waren op dat moment al aangepast, ze waren er druk mee bezig zoals mij verteld is. -
Jul 22, 2012 om 13:17Mag een winkel voor 1 okt 2012 al 21% btw berekenen?[quote=brainless schreef op zondag 22 jul 2012, 00:14]5,99 bruto (19%) = 5,033 netto
6,19 bruto (21%) = 5,116 netto
Het is wel een prijsverhoging, maar niet de BTWverhoging.
Daarnaast is het "raar" te noemen dat je meer terug krijgt dan dat je betaald hebt.
Normaal krijg je je geld terug nav het bedrag op de kassabon (bij aankoop).
Beste Brainless,
Op de retour kassa kwam een bedrag van euro 6,19, maar zoals ik reeds vermelde werd dit aangepast zodat ik de euro 5,99 die ik betaald had retour kreeg. Ik kreeg dus niet meer geld terug dan dat ik betaald had, dat zou mooi zijn, dat zou dan de eerste wijziging zijn waar we tot 1 okt voordeel mee konden halen ;-) -
Oct 27, 2010 om 13:57Welk prepaid beltegoed is onbeperkt houdbaar?[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag,
mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone.
daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf.
dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld.
dutch1
Bij Youfone betaal je inderdaad wat je gebruikt maar als je niet minimaal € 10,00 per maand gebruikt dan moet je ook nog eens € 2,50 administratiekosten betalen.
Voor mensen die echt minimaal hun telefoon gebruiken (klanten waarvan normaliter ook na een half jaar niet bellen/sms'en hun simkaart wordt geblokkeerd) hebben niets aan deze provider.
Ze zijn bij Youfone nog meer geld kwijt. -
Oct 27, 2010 om 13:45Welk prepaid beltegoed is onbeperkt houdbaar?[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag,
mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone.
daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf.
dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld.
dutch1
Bij Call4care moet je binnen 1 jaar gebeld worden of zelf bellen anders wordt je simkaart gedeactiveerd! -
Oct 27, 2010 om 12:58Welk prepaid beltegoed is onbeperkt houdbaar?[quote=ankhor schreef op woensdag 27 okt 2010, 12:31]Maar vergeet het niet bij T-mobile. Zo ben ik dus 40 euries kwijtgeraakt, en het nummer natuurlijk. Want je wordt, als je niet belt, gewoon eraf geflikkert zonder enige waarschuwing. Heb ook een abbo bij ze en deed mee met het spaarsysteem dus ze wisten wie ik was, waar ik woonde, etc. maar me even waarschuwen kon er niet vanaf, die gratis 40 euries leek ze wel lekker denk ik.
(En waarom ik vergat te bellen, ziekenhuis verblijf en de nasleep.Voordat er
weer zeurders daarover komen, "moet je het maar niet vergeten" enzo)
Als ik een prepaid kaart koop dan hoef ik geen N.A.W gegevens op te geven dus weten de providers ook niet aan wie dat nummer toebehoord.
Hoe kan een provider dan contact opnemen met een persoon of adres?
Het enigste wat netjes zou zijn is een SMS bericht sturen naar het nummer wat zal worden afgesloten. Maar als een nummer al een half jaar niet gebruikt wordt zal er ook wel geen sms bericht gelezen worden, logische redenering!
Maar dat is een veronderstelling, en dat neemt niet weg dat het T-mobile wel zou sieren om wel een waarschuwing te sms'en al gebeurt dat op kosten van de ontvanger. (is ten alle tijden voordeliger dan het gehele beltegoed en tel.nummer kwijt).