Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wimkep
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 14, 2016 om 12:58Auto radio fordOm dit soort problemen te voorkomen, is het raadzaam om voor verwijdering van de oude accu eerst een doorverbinding te maken naar de nieuwe accu. Hierdoor komt de auto niet spanningsloos en blijft de elektronica ( dus ook de boordcomputer e.d.) zijn instellingen behouden.
als de oude accu totaal geen spanning meer heeft, heb je aan mijn advies niks. Gelukkig komt een hartstikke lege accu niet vaak voor. -
Sep 23, 2016 om 13:01Is de beslissing van de verzekering terecht?Versleten remvoeringen of remblokken duiden op gebrekkig onderhoud, dus nalatigheid en niet op pech. Ook al heeft de auto een uur eerder een grote beurt gehad. De garage heeft dan kennelijk zijn werk niet adequaat uitgevoerd.
Tijdens de APK worden er visuele inspecties uitgevoerd en metingen verricht. Er worden géén remmen gedemonteerd om de resterende levensduur te kunnen beoordelen. De APK is een keuring of de auto op dat moment aan de wettelijke eisen voldoet, en niet meer.
voor wat de koelvloeistofpomp betreft, zou dit wel onder pech kunnen vallen. Omdat een lekkende pomp zich niet altijd aankondigt.
Dit had eventueel via een mobiliteitsverzekering geclaimd kunnen worden, maar in mijn beleving niet via de schadeverzekering -
Aug 5, 2016 om 13:14Benzine niet afgerekendIk heb ook eens meegemaakt dat ik dacht betaald te hebben na het tanken - bij een station in buiten mijn woonplaats, waar ik normaal nooit tank - terwijl dit achteraf niet zo bleek te zijn.
Wekelijks controleer ik mijn betaalrekening en zag dat het bij de pomp niet goed gegaan was. Ik heb het tankstation gebeld en toegezegd dat ik bij de eerstvolgende gelegenheid mijn schuld zou inlossen. Zo is het gegaan en daarmee was de kous af. Dat de eigenaar mij niet bedankte voor mijn eerlijkheid stelde mij eerlijk gezegd wel een beetje teleur.
Een fout maken is menselijk. Daar misbruik van maken past niet bij mijn normen. -
Jun 6, 2016 om 16:13Na hoeveel jaar moet een elektriciteitsmeter worden vervangen?Energiemeters vallen steeds onder een bepaalde serie. Elke 5 jaar wordt binnen een serie een steekproef gehouden. Valt een bepaald percentage van deze steekproef qua afwijking buiten de eisen, dan MOET van de wetgever de volledige populatie van die serie meters vervangen worden. Leeftijd van de meter is al twintig jaar geen vervangingscriterium meer.
-
Apr 4, 2016 om 12:33Afgelopen zaterdag mijn accu gestolen uit mijn Gazelle fiets zonder braaksporenJe hoort het steeds vaker, ook bij fietsen waarbij de accu standaard van een slot voorzien is. Hopelijk komt de industrie met een adequate oplossing, want accu's hebben een beperkt leven, zijn voorwaar niet goedkoop en daarom natuurlijk gewild bij het dievengilde.
-
Nov 23, 2015 om 13:10Vervangen draaischijf KWH meterAls de meter tot een afgekeurde serie hoort, mag het energiebedrijf er na enige tijd niet meer op afrekenen. U zult een nieuwe meter moeten accepteren. Draaischijfmeters worden niet meer gemaakt om mee af te rekenen. De nieuwe digitale meter kunt uit laten zitten voor wat een meeleesmogelijkheid op afstand betreft.
-
Sep 16, 2015 om 13:41welke e bike[quote=wimmi20 schreef op woensdag 16 sep 2015, 12:51]
En het proefrijden op een e fiets is een tamelijk nutteloze bezigheid.
Je weet niet hoelang de accu het volhoud, en je weet niets over de kwaliteit.
En het verschil tussen de diverse motoren zul je ook nauwelijks merken.
Ik heb eens proefgereden bij een zeer grote fietsen leverancier.
De duurste hoefde je het minste kracht bij te zetten, en die ging ook wat harder.
Totdat ik later het trucje hoorde : van de meeste proef fietsen was de motor wat "tammer' afgesteld.
En zo verkochten ze de fiets waar ze het meest aan verdienden.
uit deze reactie denk ik op te maken dat proefrijden voor meerdere uitleg vatbaar is.
Proefrijden op een elektrisch ondersteunde fiets is voor mij, minimaal een dag, maar liever nog een weekeinde rondrijden op de fiets van jouw maat, die netjes op jouw lichaam is afgesteld. Tijdens deze periode rijdt je over hellingen, slechte wegen, in het buitengebied en door de stad en maak je veel start en stops. Dan pas kun je een redelijke indruk krijgen of de fiets bij je past. Je kunt dan ook weten hoelang de batterij het bij jouw omstandigheden uit zal houden en zelfs hoelang het opladen duurt. Je kunt dan ook op je gemak - zonder dat je jezelf bekeken voelt - de fiets goed bekijken om een indruk te krijgen van de kwaliteit. Tijdens de rit kun je horen of de motor herrie maakt en of de fiets rammelt, dat hij niet zwabbert bij een snelle afdaling en goed ondersteunt bij klimmen of tegenwind. Ook de manier waarop de ondersteuning voelbaar is kun je dan ervaren. Gaat dat gelijkelijk, zonder horten en stoten of trekt hij bij het wegrijden misschien onder je billen vandaan. Kun je het display goed aflezen ( als de zon schijnt) en is het op gevoel te bedienen zonder het stuur los te laten ? Schakelt hij goed, zowel opschakelend als terugschakelend.
Ook hier in de buurt zit een grote fietsenzaak. Een proefrit kun je bij hen maken over de binnenplaats. Een rondje duurt pakweg twee minuten. Dat is geen proefrit, maar een gelegenheid om er even op te zitten, meer niet.
Als je aandringt en je bent voor hun gevoel een serieuze klant, mag je er wel enkele dagen mee op pad. De reden dat ze terughoudender zijn is, dat mensen bij hem kwamen proefrijden om vervolgens de fiets via het Internet elders te kopen.
In mijn beleving is proefrijden het belangrijkste wat je doet bij de aanschaf van een E-bike. Kan het echt niet bij de dealer, dan is er misschien een goede buur of familielid waarvan je de fiets eens goed mag uitproberen en anders kan huren nog een optie zijn. -
Sep 16, 2015 om 13:22welke e bike[quote=wimmi20 schreef op woensdag 16 sep 2015, 12:51]Toch vind ik dat het plaatsen van een KLIK niet voldoende is.
Ik merk zelf dat ik soms op iets reageer wat al eerder onder een KLIK zat.
Als je de TS niet bent dan ga je gewoon niet onder al die KLIKS kijken.
Het zou veel handiger zijn om na de KLIK tussen haakjes zeer beknopt de inhoud van de KLIK te zetten.
Dat scheelt overbodige reacties.
En het proefrijden op een e fiets is een tamelijk nutteloze bezigheid.
Je weet niet hoelang de accu het volhoud, en je weet niets over de kwaliteit.
En het verschil tussen de diverse motoren zul je ook nauwelijks merken.
Ik heb eens proefgereden bij een zeer grote fietsen leverancier.
De duurste hoefde je het minste kracht bij te zetten, en die ging ook wat harder.
Totdat ik later het trucje hoorde : van de meeste proef fietsen was de motor wat "tammer' afgesteld.
En zo verkochten ze de fiets waar ze het meest aan verdienden.
[quote=van leyden schreef op zaterdag 12 sep 2015, 18:29]Een linkie tevoorschijn toveren doe je zo>>
-Ga naar de website die je wilt kopieren.
-Zet je cursor op de adresbalk.
-Klik er met de rechtermuis op en kies voor kopieren.
-Ga naar het testvak (reageren) waar je je antwoord op kan typen.
-Als verwijzing klik je bijvoorbeeld> "Klik hier" (zonder aanhalingstekens).
-Ga dan met de cursor met de linkermuis over "klik hier">> dat wordt dan blauw.
-Klik op het schakeltje (liggende 8) rechtsboven in het reageerveld.
-Zet de cursor in de adresbalk, klik rechtermuisknop en kies voor plakken.
-klik ok.
Met dank aan Edrick, daarom doe ik het ook> het bespaart hem veel werk.... -
Sep 11, 2015 om 13:53CampingHoe het bij butaan op propaanleidingen. Geregeld is weet ik niet, maar bij de aanleg van aardgasleidingen morgen de leidingen uitsluitend gelegd worden door een persoon met minimaal het certificaat 'buizenlegger'
De hoofdleiding beproeven op sterkte en dichtheid, dient te gebeuren door een gecertificeerd AVP HL( all round vakman hoofdleidingen). Het aansluiten van de percelen op een gasvoerende HL en het in gebruik nemen van de leiding mag alleen gebeuren door een gecertificeerd AVP Aansluitleidingen. -
Aug 24, 2015 om 13:27Overstap van koop- naar lease-autoHet kan voordelig zijn, maar in mijn beleving is het een pad vol met valkuilen.
Meer kilometer gereden dan afgesproken betekent, fors bijbetalen. Schades groter dan een Euro muntstuk worden bij afloop van het contract duur doorberekend. Waarschijnlijk wilt u zelf meer verzekeren dan het leasebedrijf aanbied, dus bijbetalen.
De aanbieding geldt meestal voor de goedkoopste uitvoering in een niet metallic kleur. Wilt u airco of een mooie kleur, bijbetalen graag.
Als er iets aan de auto stuk gaat, zal men daar in eerste instantie u op aan spreken, met als argument dat u ' niet als een goed huisvader ' met de auto bent omgesprongen.
Het leasebedrijf koopt natuurlijk scherp in en kan u daardoor wat bieden. Wel denk ik dat u zich moet realiseren dat het commerciële bedrijven zijn met maar één doel, namelijk zoveel mogelijk geld verdienen aan u.
Ik vraag me af of het geen oude wijn in nieuwe zakken is. Heette het vroeger niet huurkoop of is het misschien vergelijkbaar met kopen op afbetaling ?
Mijn mening zal duidelijk zijn vermoed ik, bezint eer ge begint. Het zijn gladde jongens!
Succes en sterkte bij uw keuze.