Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: zoekster
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 15, 2024 om 08:04Koopcontract tbv zonnepanelen binnen 14dgn geannuleerdhttps://www.ictrecht.nl/blog/wanneer-is-er-sprake-van-een-overeenkomst-buiten-de-verkoopruimte
Hierboven vindt u nog een link over overeenkomst buiten de verkoopruimte. U kunt het beste even bellen met de ACM consuwijzer. Dit is een orgaan dat speciaal bedoeld is om het consumentenrecht uit te leggen. Hier op dit forum snappen de meesten daar weinig van en kunnen ze alleen maar verwijzen naar de algemene voorwaarden van het bedrijf.
Consumentenrecht gaat altijd voor op de AV van een bedrijf. Ik zie ook niets in die AV als de overeenkomst is afgesloten buiten de verkoopruimte van de verkoper. Ik ben niet vaak meer op dit forum, dus u moet nu zelf de nodige stappen zetten over hoe nu verder te gaan. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft kunt u die inschakelen. -
Mar 14, 2024 om 19:00Koopcontract tbv zonnepanelen binnen 14dgn geannuleerdhttps://lamerstielemans.nl/consumentenbescherming-bij-de-aannemer
Hierboven heeft u een link naar hoe dit zit. Ten eerste de oude colportagewet geldt sinds 2014 al niet meer. Tegenwoordig gaat het om koop buiten de verkoopruimte. Wie wie heeft uitgenodigd doet er niet meer toe. Dat was ook veel te onhandig om achteraf te controleren. Als er een overeenkomst buiten de plek van de verkoper is afgesloten dan heeft u 14 dagen de tijd om te ontbinden. Deze verkoper stelt echter dat het geen consumentenkoop is, maar waarschijnlijk een aannemingsovereenkomst. Hier is in feite sprake van een dubbele overeenkomst. Een consumentenkoop van goederen en een aannemings overeenkomst, het plaatsen van de zonnepanelen. Bij zo'n gecombineerde overeenkomst geldt toch dat het dan wordt gezien als consumentenkoop, zie mijn link hierboven. En daarom geldt hier dat u binnen 14 dagen mocht ontbinden. -
Mar 1, 2024 om 13:36Ik ben opzoek naar muizenvallen die wel echt werkenIedere keer als iemand met een muizenplaag zit komt er weer het aloude antwoord: neem een kat. Alsof het de aanschaf van een stofzuiger is.
Je moet een kat nemen als je van katten houdt. Deze dieren willen aandacht en liefde.
Sommige katten zijn echte jagers en gaan inderdaad achter muizen aan, maar je hebt er ook die totaal geen interesse in ze hebben en laten ze zelfs uit hun voerbak mee-eten.
Verder: katten kosten geld. Dierenarts kosten, krabpalen, voer, kattengrit. Je moet de kattenbak verschonen en de uitwerpselen uitscheppen. Ze kotsen soms op je nieuwe kleed en scherpen hun klauwen aan je meubels als je niet uitkijkt. Gooien je planten van de vensterbank. Poepen in de tuin van je buren en komen thuis met vlooien als je begane grond woont. Lebberen aan je toetje als je even niet oplet. Met vakanties moet je voor oppas zorgen. Daarom... neem een kat als je van katten houdt en er tijd, aandacht en geld aan wilt besteden. Niet omdat je van je muizen afwilt. Mocht je nieuwsgierig zijn naar mijn situatie, ik heb een kat, ja, een echte jager, dus de muizen houden zich koest, maar daarom heb ik hem niet genomen. Ik hou van katten en heb de lasten ervoor over. -
Feb 2, 2024 om 17:23Vermoeden diefstal pakketbezorgerVerzender is aansprakelijk voor vervoer en aankomst van het verkochte product. De verzender moet ook aantonen dat u het product hebt ontvangen. Deze heeft de overeenkomst met DHL en kan een onderzoek instellen.
Dus daar aan de deur kloppen. -
Jan 5, 2024 om 12:20Cv monteur kan cv niet repareren.Laat wel declareren via Zoofy voor 297 euroBij Zoofy worden meestal de uurlonen van tevoren opgegeven. U zou contact met Zoofy kunnen opnemen en het hele verhaal uitleggen. Verder hangt het helemaal van het probleem af of u van de opdracht een inspanningsverplichting of resultaatsverplichting mag verwachten. Als het een vrij simpele klus is, mag u er vanuit gaan dat de monteur het probleem oplost en resultaat verwachten. Als het moeilijker ligt dan zou u een inspanningsverplichting mogen verwachten, hangt er helemaal vanaf wat hier speelt. Uw verhaal is te summier om dat in te schatten. U kunt consuwijzer contacteren als u er met Zoofy niet uitkomt en u het idee heeft dat u in uw recht staat. Leg wel het hele verhaal uit. Zelf heb ik ook van de diensten van Zoofy gebruik gemaakt en deze organisatie betrouwbaar gevonden. Het is een soort uitzendbureau voor monteurs e.d. en controleren volgens mij de vakmannen op hun prestaties.
. -
Jan 4, 2024 om 18:14Ik ben zonder mijn toestemming overgezet naar Innova EnergieHet klopt niet wat Innova zegt. Een energiecontract staat op naam en niet op adres. Googelt u er maar even op. Als je verhuist, kun je ook je contract meenemen. Daarom heeft dit bedrijf geen poot om op te staan. Neem nog een keer contact op met Vattenfall en zeg dat u geen contract heeft bij Innova.
-
Jan 3, 2024 om 19:52Wij hebben al sinds 2020 een strijd met woningstichting Eigen HaardWat een nate situatie. Daar heb ik zelf ook mee te maken gehad, dus ik snap hoe verschrikkelijk het is als je in de herrie van een ander zit. Gelukkig heeft u een heel dossier opgebouwd, dat is juridisch erg handig. Wat u nu moet doen, is uw woningbouwvereniging aansprakelijk stellen. Deze moet nl zorgen voor uw woongenot. U stelt schriftelijk dat u ze 3 weken de tijd geeft om deze overlastsituatie aan te pakken en dat u, indien er in die periode niets gebeurt, hierna gerechtelijke stappen zult nemen tegen de wbv, dus niet tegen uw buren. Ik ben zelf ook indertijd naar een advocaat gestapt. Die vertelde me dat ik een goede zaak had. De wbv werd ineens wakker en stond bij mijn bovenburen op de stoep. Die zijn echter zo erg geschrokken van deze vlotte aanpak dat ze meteen zijn verhuisd via woningruil. Zo gelukkig bent u wellicht niet. Als u een laag inkomen heeft, ga dan eens langs bij het juridisch loket om te kijken of u in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechsbijstand. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u kijken of die wat voor u kan/wil doen. Vaak moet je dan wel de module 'wonen' in het pakket hebben. Een andere oplossing is verhuizen.
-
Jul 7, 2023 om 18:53Melding: ING digipass kastje plotseling met gedeeltelijk Engelse tekst.Uw taalinstellng is gewijzigd op de scanner. Dat gebeurt als je de oranjeknop te lang ingedrukt houdt als je hem opstart. Ik heb dat ook gehad. Ik heb toen met de helpdesk gebeld en ze konden me heel eenvoudig uitleggen hoe ik weer bij de Nederlandse instellingen kwam. De klantenservice zou u gewoon moeten kunnen helpen. Ik weet helaas niet meer wat de oplossing was. Ik geloof dat je weer langer op de oranje knop moet drukken en dan kom je in het taalinstelling menu. Ik ga het zelf niet meer uitproberen, want straks gaat het weer verkeerd. Maar bel nog een keer met de klantenservice, iemand daar weet wel wat te doen. Houd er wel rekening mee dat ze je meteen allerlei verzekeringen proberen aan te smeren. Loei-irritant.
-
Jun 11, 2021 om 12:03Oplevering huurwoning aan nieuwe huurderIk ben echt verbijsterd over de antwoorden van sommigen. Het is schandalig dat u zo'n stinkwoning krijgt aangeboden. Ik heb zelf jaren geleden een tijdelijke woning aangeboden gekregen, die stonk ook enorm naar de kattenpis. Ik heb dat toen geaccepteerd omdat het tijdelijk was én omdat ik dacht dat ik dat zelf wel weg kon 'soppen'. Nou vergeet het maar. Vooral als je houten vloeren hebt dan blijft die lucht eeuwig hangen. Ik zou gewoon de naam van de woningbouwvereniging hier noemen. Een ding kan ik u wel vertellen met open ramen en schoteltjes koffie gaat de lucht er echt niet uit. Wat misschien nog wat zoden aan de dijk zet is eroverheen schilderen waar de lucht hangt, heb ik indertijd ook gedaan, hielp iets. Maar er staat een schoonmaakploeg ingeboekt schreef u, komt deze niet opdagen, of wat speelt daar? En waarom is er geen opzichter bij de oplevering geweest? Toch niet dat eeuwige corona-excuus?
-
Mar 12, 2021 om 10:40Te weinig betaaldJe kunt je ook afvragen, wat zou je zelf doen als je aan het hoofd stond van een miljarden bedrijf, omzet 20,8 miljard euro, bruto winst 236 miljoen euro, en een klant zou door een fout van jouw kant (de kassa heeft een storing kan de klant ook niets aan doen), een voordeeltje krijgen wat zeker niet als een kennelijke fout kan worden gezien, maar wel als een fikse korting. Juridisch kun je de klant niets maken. Ik zou dan denken, nou ja, mijn fout, mijn pech, geld genoeg hier, laat de klant ook een keertje mazzeltje hebben.