Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: AnnoniempjeE21
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 16, 2020 om 14:26Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Nou, het lijkt mij dat als de rechter ziet dat de betalingswijze contant is, dat dit voldoende informatie is. Maar wij schrikken er niet van als het inderdaad zo ver komt dat er een deurwaarder voor net iets meer euro's dan 100 euro aan de deur staat. Dan laten wij netjes zien dat wij contant voldaan hebben. Het woordje contant is al meer dan voldoende. Daarnaast ontvang ik zo geen goed advies van u. En dan bedoel ik niet dat ik de naam had moeten geven, maar wat we het beste kunnen doen om te voorkomen dat we moeten betalen. Een schriftelijke, aangetekende brief conform de lay-out van voorbeeldbrieven van het juridisch loket is al gemaakt.
-
Dec 16, 2020 om 14:17Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Dat had inderdaad ook nog gekunt, inmiddels is er een schriftelijke, aangetekende brief opgesteld met daarin ons verhaal, standpunten en verwachtingen, conform de lay-out van voorbeeldbrieven van het juridisch loket. Dat is denk ik ook al wel een goede stap. Wij vermoeden dat de werkneemster het in haar eigen zak heeft gestoken, of het slot met het papier heeft klaargelegd en niet verwacht had dat we contant zouden betalen en dus vergeten is om de volgens hen echte kassabon mee te geven en het geld niet in de kassa heeft gestopt bijv. Wat ook al zo raar is. We hebben gezien dat de werkneemster die ons geholpen heeft, de boekhouding doet bij deze winkel, terwijl de winkel zelf aan de telefoon gezegd heeft dat dit niet zo is. Dus dat is al raar, dat klopt al niet. Spoort van geen kanten.
-
Dec 16, 2020 om 13:07Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Ok bedankt! We schrikken er in ieder geval niet als er een deurwaarder aan de deur staat, ook hebben we de brief opgesteld waar u het over heeft, dus komt wel goed denk ik!
-
Dec 16, 2020 om 13:06Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!@GEBOREN AMSTERDAMMER,
Reageer aub niet als u denk dat dit verhaal verzonnen is, want dat is het dus niet. Ik neem de winkel niet in bescherming, ik zeg alleen als je de naam wil weten dat je me dan privé moet contacteren. -
Dec 16, 2020 om 12:57Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Nee daar moeten we inderdaad niet van schrikken. Ik heb een schriftelijke, aangetekende brief opgesteld waarin we ons verhaal uitleggen en duidelijk maken niet dubbel te betalen en wat wij verwachten van die winkel. Ook hebben we de stappen erin gezet die we gaan ondernemen, zoals geen contact meer als de winkel geen schriftelijk bewijs kan tonen dat het niet betaald is, een juridisch loket inschakelen(gratis advies) en misschien zelfs een politie melding, mocht het niet lukken en de verkeerde kant op gaan. Dus dat is wel goed denk ik.
-
Dec 16, 2020 om 12:52Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Mensen, geen ruzie aub, blijf bij het onderwerp, anders gaat het fout.
-
Dec 16, 2020 om 12:50Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Malty is het vreemd dat de map al bij de boekhouder lag voordat er contact met ons werd opgenomen door de winkel? Mijn schoonouders zijn op de hoogte van alles in de boekhouding, als 2e zekerheid, het is een familiebedrijfje en schoonouders werken mee, verder geen personeel, behalve ik en mijn man, dan lijkt het mij niet vreemd dat iedereen op de hoogte is van de gang van zaken. Mijn man werkt op de boot, ik ook en schoonouders houden de winkel bij.
-
Dec 16, 2020 om 12:42Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!De winkel heeft ook gezegd dat ze zelf alles met de hand doen, dus daar lijkt mij dan de fout te zitten?
-
Dec 16, 2020 om 09:28Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Namen noemen op internet is nooit goed, dan kun je beter privé contact opnemen met elkaar.
-
Dec 16, 2020 om 09:24Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. Help!Ik weet niet wat die winkel allemaal doet. Het is in ieder geval niet oké. We hadden snel een slot nodig om te voorkomen dat we inkomsten misliepen, de nieuwe boot was bijna klaar voor gebruik, alleen het slot was nog nodig. Wij vinden het niet veilig om met een nieuwe boot rond te varen zonder motor slot, al 2x meegemaakt dat de motor gestolen werd(hier zaten sloten op), en als je dan geen goed slot hebt dat bij de verzekering goed gekeurd is, dan krijg je niks vergoed. Bedrijf lag stil en moest zo snel mogelijk weer starten, vandaar de haast om een slot en de gekozen betaalwijze. Naar verschillende winkels gebeld en deze winkel had een goedgekeurd slot, nou, we kwamen terug van de werf waar die nieuwe boot lag en gebouwd is en gelijk langs die winkel gereden na een telefoontje en contant in de winkel betaald en het betaalde slot mee genomen. Ik heb niet voor niets 2 ogen en mijn vriend ook niet voor niets, we hebben het allebei gezien dat het betaald is. Anders hadden we de winkel toch niet mogen verlaten met een onbetaald slot? En dan zou het toch vreemd zijn als wij niet betaald hadden dat wij de papieren die wij mee krijgen bij thuiskomst meteen in de administratie map stoppen in de sectie betaald? En dan zouden we toch ook niet tegen mijn inwonende schoonouders zeggen dat het betaald is? In die winkel is iets goed mis gegaan en wij weten niet wat. Maar onze vermoedens zijn dat het geld in eigen zak is gestoken. Van mij mogen ze een incassobureau inschakelen, maar ik twijfel of ze deze casus aannemen, en als ze dat doen, dan kost het de winkel denk ik meer dan dat het slot gekost heeft. Daarmee bedoel ik niet dat je dan toch niet hoeft te betalen als het een laag bedrag is, maar heeft dat dan wel zin? In ieder geval, wij zijn er erg van aangedaan en snappen het gewoon niet, het geeft ons het gevoel van machteloosheid en onrechtvaardigheid. Dit hebben we niet verdiend.