Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Bas2016
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 14, 2016 om 16:13Complimenten voor de Syntus-chauffeurs. Maar dan?@Tijger1, op de fiets of in auto, dat zou mooi zijn, ik zou het direct doen als het kon.
-
Dec 14, 2016 om 16:01Complimenten voor de Syntus-chauffeurs. Maar dan?Natuurlijk gaan er dingen mis bij veranderingen. Maar waar ligt de grens van het onredelijke en wat doe je als burger als die overschreden wordt ? Er is geen alternatief, in dit geval is er alleen Syntus, dus je kunt niets doen op dat moment, en het kan dus veel verder uit de hand lopen dan in een marktsituatie.
Anderzijds, een burger-reiziger is een burger die reist. Aangenomen dat mobiliteit voor woon-werk en dergelijke als iets vanzelfsprekends wordt gezien, als onderdeel van onze economie en behoeften is OV dus iets wat gewoon moet werken en moet je de burger niet lastig vallen met keuzes van uitvoerders.
Ook een patient in een ziekenhuis wordt een klant als er aandeelhouders komen van ziekenhuizen. Je zal er maar liggen met een ernstige ziekte die niet winstgevend is. Maar het ging toch om de kwaliteit van leven? -
Dec 14, 2016 om 15:48Complimenten voor de Syntus-chauffeurs. Maar dan?Wat het uitstellen betreft, het verhaal is dat de uitrol van Syntus in een veel te korte tijd moest plaatsvinden, waardoor het niet goed te organiseren viel. Nu kan zo'n deadline wel leuk bedacht zijn door een overheid, maar de vraag is of je de burger moet opzadelen met de effecten ervan als het afraffelwerk wordt. Als het om de kwaliteit gaat van vervoer, zou meer overdrachttijd nemen dus beter zijn geweest. Hebben ze niet gedaan? Waarom niet? In wiens belang? Niet die van de reiziger, zo lijkt het.
-
Dec 14, 2016 om 15:43Complimenten voor de Syntus-chauffeurs. Maar dan?Het gaat natuurlijk niet om Syntus specifiek. Het gaat erom dat er een bedrijf, aangesteld door de overheid, dingen kan doen die in een marktsituatie waar de reiziger meteen naar een concurrent kan toelopen, niet zouden kunnen. Maar omdat de reiziger geen keus heeft -er is alleen Syntus- moet ie bizarre situaties accepteren. Zo'n bedrijf kan veel verder gaan. En dan nog, wat ga je als burger doen als het echt niet acceptabel is? Voordat een overheid dan in beweging komt ben je soms gekmakende maanden verder.
Tegelijk is mobiliteit nodig in onze samenleving en vinden waarschijnlijk de meeste mensen het vanzelfsprekend. Denk aan ziekenhuisbezoek of woon-werk.
Het gaat nu toevallig over het OV. Aangenomen dat men gewoon van A naar B wil, goed onderwijs en goede gezondheidszorg, hoe zorg je er dan voor dat dit soort grenzen, in dit geval blijkbaar een te snelle reorganisatie waar de burger/reiziger/klant niet worden overschreden? -
Dec 14, 2016 om 13:18Complimenten voor de Syntus-chauffeurs. Maar dan?U gaat niet met het OV?