Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Jay23
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 25, 2016 om 14:28HuurprijsHaha wat een reacties jongens. Ik heb de topic geopend om te kijken of er nog andere mensen zijn met hetzelfde probleem, en of wij nog wat kunnen doen. Ik mag hopen dat bepaalde mensen die hierop reageren met naar mijn mening sensatie zoekers niet bij een deugdelijk instellingen dat hier van toepassing is werken. Ik heb inmiddels dit gevondenhttps://www.huurcommissie.nl/onderwerpen/huurverlaging. En ga zeker een brief naar de wooncorporatie sturen met een gelijke huurprijs als de rest van de straat. Mocht dit niet baten stuur ik een brief naar de huurcommissie (onafhankelijke instelling) en dan zullen zij zich erover buigen. Dat ik destijds voor een huur van 700 heb getekend en dat ik mij eraan moet houden snap ik, daar hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn. Maar dat jullie dan vinden dan het normaal is, dat er in 2016 een nieuwe regeling komt dat er vanaf dat moment de huurprijzen zelfde zijn voor de zelfde woning en geen cent omhoog gaan. Snap ik sommige reacties hierboven totaal niet. Maar in ieder geval bedankt voor jullie begrip en de uitleg hierop!
-
Dec 23, 2016 om 13:28HuurprijsDaarbij komt kijken dat "onze" huurprijs volgende jaar weer omhoog gaat. en voor de nieuwe bewoner van dat huis het op 639 blijft omdat hij het nieuwe aangepaste contract ondergaat. Dus met andere woorden onze huur gaat omhoog. Andere huurders die later in een van onze huizen komt gaat omlaag en blijft het zelfde. Je voelt je hierdoor wel wat genaaid, maar aan jullie reacties te lezen is dat vrij normaal. Totdat het jullie zelf overkomt
-
Dec 23, 2016 om 11:12HuurprijsIk snap ook wel dat een wooncorporatie de huurprijs kan wijzigen. Maar dat ze alle woningen in de straat van dezelfde formaat ect gaan verlagen aals er een nieuwe huurder komt niet. ze hebben in 2015 de regelement gewijzigd en dan vind ik dat je alles moet rechttrekken. Want als ik nu in de woning gaa wonen van mijn buurman betaal ik wel 630 omdat ik een nieuwe huurcontract teken dat vind ik merkwaardig. Blijkbaar ben ik de enige die dit vreemd vindt. Als je een regelement instelt vind ik niet meer dan begrijpelijk dat je dit voor alle woningen instelt en niet voor de nieuwe huurder. Want als ik mijn huur nu opzeg krijgt die nieuwe huurder die in mijn woning komt een huurprijs van 630 en niet 700. Dit omdat wij net voor de nieuwe regeling een huurcontract hebben getekend. Mooie boel is dat
-
Jun 26, 2016 om 12:00UnigarantDan moet je even terug lezen wat er precies staat. Omdat ik aan het eind van 2014 zat kreeg ik voor de 2 a 3 maanden van 2014 een acceptgiro plus 2015 gelijk. Deze 2 heb ik gelijk betaald in het jaar 2014. In 2016 zou het automatisch worden afgeschreven maar door een administratieve fout is dat niet gegaan maar nog steeds een acceptgiro. Deze acceptgiro is gestuurd naar mijn oude adres omdat ik de verhuizing was vergeten door te geven. Ondertussen zijn er aanmaningen gestuurd op dat zelde adres (mijn oude adres) waardoor die verzekering van 53 euro voor jaar 2016 is opgelopen naar 110 euro. Dus dat wat u beweert is niet aan de orde de dubbele kosten zijn de aanmanings kosten. Die mogen instanties in rekening brengen als je niet betaald
-
Jun 25, 2016 om 18:44UnigarantHoi marita5.
Ja precies zo moet het dus inderdaad ook. Echter kreeg ik na het betalen van de 2 rekeningen in 2014 een polis van jaar 2014 en van jaar 2015. 2016 had dus automatisch moetrn gaan. Daarom ging ik daar ook blindelings vanuit. Ik heb een schurft hekel aan acceptgiro omdat het dan nog wel eens kan gebeuren dat je het even laat liggen en denkt betaal het later wel. En dan blijft het erbij en je vergeet het dan te betalen. Dat kan met automatische incasso niet, ja of je moet in de min staan dat ze het terug storten. -
Jun 25, 2016 om 17:57UnigarantTijger. Kijk jij je mobiele abonnement als voorbeeld ook elke maand na of dat er wel af gegaan is? Ik in ieder geval niet. Ik heb een salaris die er altijd voor zorgt dat ik altijd saldo heb, ik kan niet in het rood staan. Dus elke dag of elke week mijn rekeningen nakijken doe ik dus ook niet. Nogmaals als de automatische incasso was ingegaan wat ik op geen enkele manier heb kunnen nakijken omdat dat niet in mijn polis staat beschreven was dit niet gebeurt. Snap je wat ik bedoel?
-
Jun 25, 2016 om 16:00UnigarantO dit is ook zeker een leermoment hoor. Alleen jammer dat hij zo duur kost
-
Jun 25, 2016 om 15:54UnigarantNee maar dat is het hem nou juist. Dat er geen automatisch incasso liep kwam ik pas achter door de brief van rdw. Als jij aangeeft automatisch incasso te willen hebben en dat wordt per telefoon bevestigd ga ik er gewoon van uit dat die in het jaar 2016 automatisch gaat. En dan komen de mensen hier op het forum met dingen aanzetten die hier niet relevant zijn. Ik ging ter goede trouw vanuit dat ze dat zouden doen. In het gesprek van 2 weken terug kwam dus ooo naar voren dat er geen automatisch incasso in het systeem was aangevinkt terwijl ik dat zowel via het formulier als telefonisch destijds heb aangegeven. Door dit heb ik die boete nu. En daar baal ik van. Daarom zei ik ook eerder volgens mij snappen jullie niet wat ik ermee wil zeggen. En dat ik dan de verzekering de schuld geef is niet meer dan logisch. En administratief had ik het ook niet kunnen weten. Ik heb destijds een polis gehad waar niks vermeld stond automatisch incasso, er stond alleen op dat het ging om jaar 2014. En de polis van 2015. Nu 2016 2 weken geleden het geld overgemaakt. Staat nog steeds niet automatisch incasso op mijn polis maar ook weer polisjaar 2016 zou je dus zeggen dat weer de automatische incasso niet goed ingesteld is. Dus heb ik maandag gebeld en ze zeiden nee hoor dat vermelden wij ook niet op de polis dus hoe kon ik dan weten dat die automatisch incasso goed was ingegaan? En dan zeggen jullie dat ik mijn administratie niet goed voor elkaar heb en dat maakt me zo boos alsof ik chinees praat. Als het nergens staat kan ik ook niet weten of het automatisch gaat lijkt me logisch toch?
-
Jun 25, 2016 om 13:54UnigarantLezen is blijkbaar moeilijk. Ik zei over de boete dat ik de hoogte juist snap ivm onverzekerd iemand aanreiden kan oplopen in miljoen. Jij beweert hier weer iets heel anders daarvoor maar goed dat ter zeide. Ik weet ook dat ik de boete moet betalen. Echter ging deze topic in eerste instantie met wat te moeten doen bij zo'n voorval. Omdat ik nogmaals vind naja ik ga het niet nog eens uitleggen. Mensen hebben bij topics al snel hun mening klaar staan. Die verklaring wilde ik hebben omdat in de brief van rdw stond. Mocht er een fout onstaant zijn bij de verzekerings maatschappij dat door hun fout is gemaakt de verklaring aanleveren. Daar gaat de hele topic over. Je kunt heel gemakkelijk zeggen je hebt je administratie ect niet voor elkaar dus klaar pech. Ik ging uit van goeder trouw uit dat de automatische incasso in het jaar 2016 automatisch zou gaan omdat ik dat ook in het formulier heb gezet en ook nog een geverifieerd heb via de telefoon. En dan de onzin die hier neer gezet wordt over administratie en je kunt niet vanuit gaan als je iets op de formulier zet ook wel degelijk gedaan wordt. Nou dan mag ik hopen dat die gene die dat zegt niet in een administratieve of een dienstverlenende sector ooit terecht komt. Als jij een auto besteld en de factuur betaald en blijkt later een 1.4 motor in te zitten en geen 1.6 zeg je toch ook niet. Jammer joh wij hebben het formulier niet goed overgenomen en daar moet u het mee doen. Dat is de omgekeerde wereld. en deze vergelijking slaat natuurlijk nergens op maar ik probeer mijn punt uit te leggen wat sommige nog steeds niet snappen
-
Jun 25, 2016 om 13:08UnigarantLees je eigen bericht nog een tijger1. Dit is nou wat ik dus de hele tijd duidelijk probeer te maken. Jij zegt het al.
En als een automatische incasso loopt, dan blijft die lopen. En als u dan ook verzuimd hebt om aan uw telefoonprovider uw adreswijziging door te geven, heeft dat voor de incasso geen invloed.