Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Kwibus89
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 22, 2020 om 16:36Tussen wal en schip bij DUO en PostNLBedankt voor de suggestie, ik heb inmiddels de zaak bij de Nationale Ombudsman ingediend. Ik hoop dat zij mij nog enigzins kunnen helpen in deze.
-
Dec 22, 2020 om 16:34Tussen wal en schip bij DUO en PostNLIk heb hier ook over gedacht, de bewijslast ligt nu namelijk voor 100% bij mij. Maar ik moet er ook van uit kunnen gaan dat poststukken bij DUO in de postkamer allemaal correct worden afgehandeld, terwijl er ook bewijzen zijn het het tegenovergestelde.
Dus DUO kan tegenover mij ook niet onomstotelijk bewijzen dat ze het poststuk nooit hebben ontvangen, maar daar los ik het huidige probleem niet mee op.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman over deze situatie en ben benieuwd wat daaruit gaat volgen. -
Dec 22, 2020 om 15:24Tussen wal en schip bij DUO en PostNLBedankt voor de suggestie. Wat je daar noemt heb ik inderdaad ook over zitten denken: DUO vroeg me of ik het aangetekend had verstuurd, maar ik bedacht me toen ook: dat bewijst toch helemaal niet dat ik deze aanvraag heb verstuurd? Alleen dat ik een brief naar DUO hebt verstuurd, niet wat er precies in zat. Het had zelfs een lege envelop kunnen zijn, maar omdat ik dan een verzendbewijs heb, had DUO dan wel na de deadline mijn late aanvraag goedgekeurd?
Plus ik vind het eigenlijk niet kunnen dat PostNL extra geld vraagt voor om je te beschermen tegen de mogelijkheid dat je belangrijke post zoek raakt. Ik moet erop kunnen vertrouwen dat ik een poststuk veilig kan versturen binnen Nederland, ik moet me niet gedwongen voelen om extra te betalen voor een gewone verzending omdat er dan extra moeite wordt gedaan om het poststuk niet kwijt te raken. Dat betekent dat PostNL gebruik maakt van een probleem in hun systeem om consumenten meer te laten betalen voor de garantie dat het wel goed gaat. Dat zou hetzelfde zijn als je bij de supermarkt 2 keer dezelfde appels kunt kopen, maar de ene is duurder omdat die de garantie heeft dat ze niet van binnen rot zijn en de goedkopere hebben wel die kans...
Excuses voor deze rant, maar ik ben gefrustreerd dat een bedrijf dat ik betaald heb voor een dienst, deze dienst niet correct uitvoert en ik daardoor nu een probleem ondervind, waar het bedrijf geen verantwoordelijkheid voor neemt. -
Dec 22, 2020 om 12:12Tussen wal en schip bij DUO en PostNLBeste Geboren Amsterdammer,
Ik denk dat u iets gemist heeft: Ik heb een kopie van de stukken, die ik initieel via de post had verstuurd en die kwijt is geraakt door PostNL, al op 14 september naar DUO verstuurd met een begeleidend bericht. Hierop heeft DUO deze aanvraag afgewezen, evenals mijn bezwaar op deze beslissing. Volgens DUO ligt de enige mogelijke vervolgstap bij de rechtbank.
Mijn vraag is: Is er iets anders wat ik kan doen in deze situatie om bijvoorbeeld PostNL aansprakelijk te stellen voor deze situatie, omdat zij het poststuk zijn kwijtgeraakt. Vanwege de grootte van het bedrag is een juridische procedure tegen DUO het namelijk niet waard...