Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: luchtkwaliteit
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jan 5, 2021 om 15:41Overstapservice werkt niet met alle organisaties?Wanneer ik overstap van MoneYou naar ASN bank dan verandert mijn IBAN nummer. Dus wordt mijn IBAN nummer gewijzigd, dat bedoelde ik met aanpassen. Blijkbaar snapt u mij niet.
Dit is ook gebeurt bij klanten van de Friesland bank dat nummer werd ook gewijzigd. Mijn IBAN van de Generale bank is ooit aangepast naar Fortis bank en weer later naar ABN AMRO. -
Jan 5, 2021 om 15:36Overstapservice werkt niet met alle organisaties?Het doorgeven van handmatig nieuwe IBAN nummer verloopt ook niet altijd even goed. Zo was ik overgegaan naar MoneYou bank. De betreffende organisatie vroeg om aanvullende codes van deze bank. BIC code. Die had ik doorgegeven maar werd vervolgens niet uitgevoerd.
-
Jan 5, 2021 om 15:34Overstapservice werkt niet met alle organisaties?De Overstapservice geeft de inassanten een bericht dat je een nieuwe IBAN nummer hebt. Ik ben wel vaker overgestapt van bank. Dat ging altijd goed. Waarom zou je er geen gebruik van maken? U geeft alleen als reden op dat u dan zelf alles in de hand heeft. Dat heeft u ook met de Overstapservice. De incasso's worden doorgeleid naar uw nieuwe IBAN nummer. U ziet een aparte vermelding erbij als een organisatie uw IBAN nummer nog niet heeft aangepast. Ook als mensen geld storten, dan gaat dat geld naar uw nieuwe IBAN nummer. Behalve als er geld gestort wordt vanaf het IBAN nummer waar de Overstapservice op loopt. U dient alleen nieuw IBAN nummer te versturen aan partijen die geld storten, zoals werkgever, Belastingdienst enzovoorts.
-
Jan 5, 2021 om 15:28Overstapservice werkt niet met alle organisaties?De Consumentenbond zegt hierin dat het niet altijd vlekkeloos verloopt. En dat klopt dus.
Hoevaak krijgt de incassant een bericht met het nieuwe IBAN nummer? -
Jan 5, 2021 om 15:26Overstapservice werkt niet met alle organisaties?Dat is niet de vraag. Graag reageren op mijn vraag.
-
Jan 5, 2021 om 15:24Overstapservice werkt niet met alle organisaties?Henk de Zevende,
Ik denk dat u last heeft van niet goed kunnen lezen. Ik heb nergens gezegd dat ik mijn IBAN nummer wil behouden. BNP Paribas weigert het IBAN nummer aan te passen en heeft mij formulier opgestuurd waar ik een nieuwe machtigingsformulier dien in te vullen. Dus uw verhaal de klok en de klepel is onterecht en niet nodig.