Reacties gegeven door: marcel43
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jan 17, 2017 om 18:28We zijn uit de verzekering van Nationale Nederlanden gegooid. Mag dat zomaar?Ik heb destijds een vraag gesteld over fan-error die ik met de Lenovo laptop had. In die vraag had ik inderdaad niets vermeld over die val met epileptisch insult. Na veel onderzoek op internet werk ik weer gewoon met deze laptop. Hoe oud de laptop ook mag zijn. Ik heb nog een oudere IBM laptop uit 1999 waarmee ik soms nog mee werk. Het heeft niet meer de snelheid. Ik zit nu dus niet met die laptop maar met mijn verzekering.
-
Jan 17, 2017 om 16:47We zijn uit de verzekering van Nationale Nederlanden gegooid. Mag dat zomaar?
31 oktober maakte ik gebruik van mijn Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop. In de ochtend kreeg ik achter de laptop een insult van epilepsie waardoor de laptop op de grond is gevallen. Omdat ik tijdens insult niet bij kennis was, heb ik het niet zien gebeuren. Ook was er niemand bij aanwezig. Na 5 a 10 minuten was ik weer bij kennis en zag de laptop op zijn kant op de grond liggen. De laptop bleef koelen en hield er niet mee op. Ik kon nog wel gebruik blijven maken van de laptop. Omdat de ventilator maar bleef loeien deed ik de computer afsluiten. Later die dag startte ik de computer weer op en gaf de foutmelding “Fan Error”. Ik kreeg de laptop niet meer aan de praat. Met een andere laptop (Windows XP) zocht ik de betekenis “Fan Error” op, op internet. Ik gebruik deze Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop vanaf het moment dat Windows XP geen update´s meer geeft. Ook had ik de vraag gesteld op de website kassa. Iemand had mij een link gegeven waarin was te zien hoe ik het probleem kon oplossen. klik hier. Ik kon het zelf misschien wel herstellen zoals in het filmpje was aangegeven maar er waren zoveel schroefjes e.d. los te schroeven dat ik er niet om waagde vanwege mijn insulten.
Ik heb 2 november computer aangeboden bij Restart Systems te Veghel voor reparatie. Daar was geconcludeerd dat er een nieuwe "fan with heatsink" in geplaatst moest worden t.w.v. 98 euro en 50 euro uurloon. Die "fan with heatsink" moest worden besteld en zou 3 weken kunnen duren. Dit was nog eens verlengd met 2 weken. Ik ben na 3 weken zelf stappen gaan ondernemen om te zien of het allemaal klopt wat mij werd gezegd door Restart Systems te Veghel. Na wat surfen op internet en contact te hebben gehad met LENOVO Amsterdam op 7 december werd mij bij LENOVO aangeboden de Laptop gereed te maken voor 116 euro in 3 werkdagen waarbij mijn laptop gehaald en gebracht wordt door UPC.
LENOVO had mij gezegd dat vermoedelijk de geleidingspasta opgedroogd kan zijn en door val met insult van Epilepsie de geleidingspasta los en/of gebroken is en die opnieuw aangebracht moest worden en dan is mijn Laptop weer OK.
Ik heb 7 december Restart Systems te Veghel opdracht gegeven om de LENOVO dicht te schroeven met eventueel geleidingspasta tussen de onderdelen. Nu is de Fan-error inderdaad opgelost maar door dat gerommel van Restart Sytems in mijn laptop geeft mijn laptop enkele foutmeldingen wat blijkt, er is aan mijn laptop in die ruim 5 weken gerommeld.
Voor dat open en dichtschroeven van de laptop en aanbrengen van geleidingspasta moest ik 298 euro betalen waarvoor ik onderhand een nieuwe laptop heb.
Nu werkt mijn touchpad, trackpoint en numeriek toetsenbord niet meer en bij apparaatbeheer wordt bij andere apparaten een uitroepteken aangegeven bij Base-System (Moederbord defect) en HP Photosmart C6380 All-in-One. Ook zag ik dat er gerommeld was in mijn adressenbestand en wachtwoorden.
Nu is laptop slechter geworden. Na 6 weken op 11 december was het z.g. gerepareerd, alleen er waren nog wat kleine dingen die hij niet meer kon herstellen. Die zijn stuk gegaan buiten hem schuld om zei hij. Restart Systems is wat dat betreft ondeskundig en kan geen laptops of PC´s herstellen. Nu zit ik met een defecte laptop en moest daarvoor 298 euro betalen aan Restart Systems. Oplichterij dacht ik. Op de dag van 11 december dat Laptop terug werd gebracht hield hij Laptop onder zijn armen tot dat ik 298 euro cash betaalde. Er was geen rekening, Omdat dit bij mij in huis afspeelde wees ik hem de deur. Ik wou hebben dat hij laptop liet staan. In laptop staan privégegevens van mij op harde schijf. Dat deed hij niet en begon te schreeuwen en handtastelijk te worden. Schopte mij met laptop in armen. Wegens mijn handicap gaf ik het op en betaalde hem contant Hij wou hebben dat ik het uit pinautomaat haalde. Omdat ik niet meer had dan 150 euro gaf ik dat hem en wees hem de deur. Nu ben ik 150 euro kwijt, heb defecte laptop, had pijn in onderbeen, hoofd en schouder en geen betaalbewijs Touchpad, trackpoint, numeriek, toetsenbord en Moederboard waren vernield.
Ik heb na de kerstdagen 28 december 2015 mijn Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop nog eens bij een andere laptop hersteller aangeboden en die heeft voor 35 euro de laptop in zijn geheel open gemaakt en weer dicht en kon het defect van touchpad, trackpoint, numeriek toetsenbord en moederbord niet vinden. Mij werd aangeraden de computer in zijn geheel op nieuw te installeren maar dan is het niet gegarandeerd dat het optimaal werkt. Ik heb het niet gedaan want voor al die kosten heb je onderhand een nieuwe computer. Ook mijn bestanden zitten nog op die harde schijf.
Het touchpad en trackpoint kreeg hij niet aan de praat met stuurprogramma UltraNav driver versie 15.3.16.1 of Synaptics Pointing Device versie 16.2.19.7. De aansluiting van het touchpad en trackpoint was al gecontroleerd. De laptophersteller heeft mij daarom een draadloze muis op de laptop gemaakt waarbij ik nog misschien iets van de laptop kan afhalen.
Bij het terugbrengen van de laptop door Restart Systems op 11 december was mij gevraagd of ik een externe harde schijf in bezit had. Ja die bezit ik een zei ik hem. Mij werd aangeraden de software die hij in de computer had geïnstalleerd even op de externe harde schijf te zetten. Dit is gebeurd. Nu is 23 januari 2016 door mij ontdekt dat ik die externe harde schijf niet meer kan gebruiken.
Hij geeft allemaal foutmeldingen. Nu moet ik met die foutmeldingen de externe harde schijf formateren was mij aangeraden door een deskundige en dan ben ik al mijn bestanden van zeker 32 jaar kwijt. Om het te redden heb ik 25 januari 2016 een nieuwe externe harde schijf aangeschaft bij BCC.
Omdat ik met mijn oude laptop en Desktop niets van die externe harde schijf kan lezen maar misschien wel met een nieuwe laptop formateer ik die externe harde schijf niet. Om dat te redden wat ik op de oude laptop en Desktop heb staan wil ik zo snel mogelijk op de nieuwe externe harde schijf zetten. Of die eerste externe harde schijf van mij nu defect is of een foutmelding geeft op de 1e laptop of Desktop weet ik nu ook niet meer. Met de defecte laptop kon ik toen ook niet veel meer doen. Ik probeer daar de harde schijf van te laten lezen als ik een nieuwe laptop heb.
De consumentenbond heeft mij links gegeven waarin staat dat Restart Systems een oplichter is. https://plus.google.com/117129742873935372504/reviews
Dus na een val van mijn laptop was het van het ene naar het andere mijn laptop niet meer bruikbaar. In Maart heb ik via google op internet veel wijsheden gehaald dat ik heb toegepast waardoor mijn laptop weer optimaal werkt.
Na het indienen van onkosten, die ik met deze laptop heb gehad, bij Nationale Nederlanden kreeg ik vrijdag 17 juni om 19.00 uur een aangetekende brief van Nationale Nederlanden dat ik wordt beëindigd in alle verzekeringen die ik bij Nationale Nederlanden had lopen (Brief in bijlage Nationale Nederlanden beëindiging) In deze brief werd ik beledigd dat ik zou hebben gelogen met het opgeven van de schade die ik met mijn laptop had. Deze brief stonden vol onwaarheden waarop mijn tussenpersoon een bezwaarschrift heeft ingezonden (Brief in bijlage Nationale Nederlanden bezwaarschrift) met een mailwisseling als bewijsmateriaal (Brief in bijlage Restart Systems) Hierop is door Nationale Nederlanden gereageerd en bleef bij zijn standpunt dat we tegenover Nationale Nederlanden hebben gelogen ook al hadden we bewijzen dat dit niet zo is.
Dit alles hebben we te danken aan die computerhersteller Restart Systems. Die heeft de verzekering veel onwaarheden vermeld nadat Nationale Nederlanden informatie bij hem inwon. Omdat ik Restart Systems niet dat bedrag betaalde waarnaar hij mij vroeg snapt u wel dat hij tegenover Nationale Nederlanden zoveel mogelijk onwaarheden heeft gezegd waardoor wij nu onze verzekering kwijt zijn.
Om mij nu toch te verzekeren ben ik opgegeven bij Realto (waar alle criminele zich 10 jaar kunnen verzekeren). De premie is nu wel ver vierdubbeld want je schadevrije jaren van de auto worden teruggezet op 0 en andere verzekeringen zijn 3 keer zo duur. Als ik hier 10 jaar moet blijven verzekeren ben ik in 5 jaar door al mijn spaarcenten. Ik heb ook maar een hongerloontje van de W.A.O. en mijn vrouw bij een Callcenter.
Mijn schadevergoeding van mijn laptop kan ik nu wel vergeten. Ik moet nu meer betalen als dat wat ik had kunnen ontvangen van mijn verzekering.
Nu trekt mijn tussenpersoon zich ook nog eens terug omdat zij niets meer voor ons kunnen betekenen en we kunnen zelf geen nieuwe verzekering afsluiten omdat we bij Nationale Nederlanden zijn verwijderd uit hun verzekeringen. Bij aanmelding van nieuwe verzekeringen bij een andere verzekeringsmaatschappij wordt als laatste vraag gesteld wat de reden is bij de voormalige verzekeringsmaatschappij de verzekeringen te hebben opgezegd. Dan weet u wel hoe laat het is want dan komen we bij die verzekeringsmaatschappij niet in aanmerking. We kunnen hierop wel dingen zeggen die niet waar zijn maar daar kom je ook niet verder mee.
Ik heb uit de polisvoorwaarden van Nationale Nederlanden artikel 8.4 doorgenomen. Hierin word gezegd dat een verzekering die is opgenomen in het ZekerheidsPakket Particulieren eindigt door ontbinding als u bent tekortschoten in uw verplichtingen. a) Als u of de verzekerde ons opzettelijk heeft misleid of dat heeft geprobeerd.
Niet één verzekering (Inboedelverzekering) uit het ZekerheidsPakket Particulieren is ontbonden maar ook de Autoverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering en Woonhuisverzekering.
Daarnaast wordt in de polisvoorwaarden niet vermeld dat dit onmiddellijk en dan op vrijdagavond 19.00 uur moet plaatsvinden.
Ook wordt er in dit artikel niet gesproken over opname in het landelijke register zodat we geen verzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij kunnen afsluiten.
Nu zijn we met dit alles verder van huis.