ma
door marcel43 Jan 17, 2017 om 15:59
Garantie & verzekeringen

We zijn uit de verzekering van Nationale Nederlanden gegooid. Mag dat zomaar?

We zijn door een computerreparateur opgelicht en we hebben onze kosten ingediend bij Nationale Nederlanden. Door dit voorval zijn we uit de verzekering gegooid en we hebben hiervoor ons verzekerd bij Rialto waar we 3 maal zoveel premie betalen. De computer was stuk gegaan door een val tijdens een epileptische aanval. Hoe komen we uit de verzekering van Rialto en kunnen we bij een andere verkeringsmaatschappy ons verzekeren?

4266 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2017 om 16:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Kan mij nauwelijks voorstellen dat, omdat u door een computer reparateur bent opgelicht, U daardoor door Nationale Nederlanden uit de verzekering bent gegooit. Daar moet echt wel iets meer gebeurd zijn dan wat u ons hier verteld.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wordt alleen maar uit een verzekering gegooid als u niet betaalt, of als u fraude hebt gepleegd. En soms kunt u dan tegen een aanzienlijk hogere premie, en/of slechtere voorwaarden terecht bij Rialto.

Maar ik zie niet direct het verband tussen een computerreparateur die u heeft opgelicht , en een computer die kapot is gegaan door een epileptische aanval. En nog minder wat die reparateur met NN van doen heeft.

Als u terecht geschrapt bent door NN kunt u zich nergens anders verzekeren dan bij Rialto. En bij elke andere verzekering die u afsluit op wat voor gebied dan ook, moet u melden dat u uit ern verzekering bent gezet.

Cookies
door Cookies Jan 17, 2017 om 16:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraagje: kan een reden voor stopzetting ook het indienen van teveel claims zijn?

ma
door marcel43 Jan 17, 2017 om 16:47
35 Antwoorden / 14 Vragen

31 oktober maakte ik gebruik van mijn Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop. In de ochtend kreeg ik achter de laptop een insult van epilepsie waardoor de laptop op de grond is gevallen. Omdat ik tijdens insult niet bij kennis was, heb ik het niet zien gebeuren. Ook was er niemand bij aanwezig. Na 5 a 10 minuten was ik weer bij kennis en zag de laptop op zijn kant op de grond liggen. De laptop bleef koelen en hield er niet mee op. Ik kon nog wel gebruik blijven maken van de laptop. Omdat de ventilator maar bleef loeien deed ik de computer afsluiten. Later die dag startte ik de computer weer op en gaf de foutmelding “Fan Error”. Ik kreeg de laptop niet meer aan de praat. Met een andere laptop (Windows XP) zocht ik de betekenis “Fan Error” op, op internet. Ik gebruik deze Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop vanaf het moment dat Windows XP geen update´s meer geeft. Ook had ik de vraag gesteld op de website kassa. Iemand had mij een link gegeven waarin was te zien hoe ik het probleem kon oplossen. klik hier. Ik kon het zelf misschien wel herstellen zoals in het filmpje was aangegeven maar er waren zoveel schroefjes e.d. los te schroeven dat ik er niet om waagde vanwege mijn insulten.

Ik heb 2 november computer aangeboden bij Restart Systems te Veghel voor reparatie. Daar was geconcludeerd dat er een nieuwe "fan with heatsink" in geplaatst moest worden t.w.v. 98 euro en 50 euro uurloon. Die "fan with heatsink" moest worden besteld en zou 3 weken kunnen duren. Dit was nog eens verlengd met 2 weken. Ik ben na 3 weken zelf stappen gaan ondernemen om te zien of het allemaal klopt wat mij werd gezegd door Restart Systems te Veghel. Na wat surfen op internet en contact te hebben gehad met LENOVO Amsterdam op 7 december werd mij bij LENOVO aangeboden de Laptop gereed te maken voor 116 euro in 3 werkdagen waarbij mijn laptop gehaald en gebracht wordt door UPC.

LENOVO had mij gezegd dat vermoedelijk de geleidingspasta opgedroogd kan zijn en door val met insult van Epilepsie de geleidingspasta los en/of gebroken is en die opnieuw aangebracht moest worden en dan is mijn Laptop weer OK.

Ik heb 7 december Restart Systems te Veghel opdracht gegeven om de LENOVO dicht te schroeven met eventueel geleidingspasta tussen de onderdelen. Nu is de Fan-error inderdaad opgelost maar door dat gerommel van Restart Sytems in mijn laptop geeft mijn laptop enkele foutmeldingen wat blijkt, er is aan mijn laptop in die ruim 5 weken gerommeld.

Voor dat open en dichtschroeven van de laptop en aanbrengen van geleidingspasta moest ik 298 euro betalen waarvoor ik onderhand een nieuwe laptop heb.

Nu werkt mijn touchpad, trackpoint en numeriek toetsenbord niet meer en bij apparaatbeheer wordt bij andere apparaten een uitroepteken aangegeven bij Base-System (Moederbord defect) en HP Photosmart C6380 All-in-One. Ook zag ik dat er gerommeld was in mijn adressenbestand en wachtwoorden.

Nu is laptop slechter geworden. Na 6 weken op 11 december was het z.g. gerepareerd, alleen er waren nog wat kleine dingen die hij niet meer kon herstellen. Die zijn stuk gegaan buiten hem schuld om zei hij. Restart Systems is wat dat betreft ondeskundig en kan geen laptops of PC´s herstellen. Nu zit ik met een defecte laptop en moest daarvoor 298 euro betalen aan Restart Systems. Oplichterij dacht ik. Op de dag van 11 december dat Laptop terug werd gebracht hield hij Laptop onder zijn armen tot dat ik 298 euro cash betaalde. Er was geen rekening, Omdat dit bij mij in huis afspeelde wees ik hem de deur. Ik wou hebben dat hij laptop liet staan. In laptop staan privégegevens van mij op harde schijf. Dat deed hij niet en begon te schreeuwen en handtastelijk te worden. Schopte mij met laptop in armen. Wegens mijn handicap gaf ik het op en betaalde hem contant Hij wou hebben dat ik het uit pinautomaat haalde. Omdat ik niet meer had dan 150 euro gaf ik dat hem en wees hem de deur. Nu ben ik 150 euro kwijt, heb defecte laptop, had pijn in onderbeen, hoofd en schouder en geen betaalbewijs Touchpad, trackpoint, numeriek, toetsenbord en Moederboard waren vernield.

Ik heb na de kerstdagen 28 december 2015 mijn Lenovo Thinkpad Edge E520 Laptop nog eens bij een andere laptop hersteller aangeboden en die heeft voor 35 euro de laptop in zijn geheel open gemaakt en weer dicht en kon het defect van touchpad, trackpoint, numeriek toetsenbord en moederbord niet vinden. Mij werd aangeraden de computer in zijn geheel op nieuw te installeren maar dan is het niet gegarandeerd dat het optimaal werkt. Ik heb het niet gedaan want voor al die kosten heb je onderhand een nieuwe computer. Ook mijn bestanden zitten nog op die harde schijf.

Het touchpad en trackpoint kreeg hij niet aan de praat met stuurprogramma UltraNav driver versie 15.3.16.1 of Synaptics Pointing Device versie 16.2.19.7. De aansluiting van het touchpad en trackpoint was al gecontroleerd. De laptophersteller heeft mij daarom een draadloze muis op de laptop gemaakt waarbij ik nog misschien iets van de laptop kan afhalen.

Bij het terugbrengen van de laptop door Restart Systems op 11 december was mij gevraagd of ik een externe harde schijf in bezit had. Ja die bezit ik een zei ik hem. Mij werd aangeraden de software die hij in de computer had geïnstalleerd even op de externe harde schijf te zetten. Dit is gebeurd. Nu is 23 januari 2016 door mij ontdekt dat ik die externe harde schijf niet meer kan gebruiken.

Hij geeft allemaal foutmeldingen. Nu moet ik met die foutmeldingen de externe harde schijf formateren was mij aangeraden door een deskundige en dan ben ik al mijn bestanden van zeker 32 jaar kwijt. Om het te redden heb ik 25 januari 2016 een nieuwe externe harde schijf aangeschaft bij BCC.

Omdat ik met mijn oude laptop en Desktop niets van die externe harde schijf kan lezen maar misschien wel met een nieuwe laptop formateer ik die externe harde schijf niet. Om dat te redden wat ik op de oude laptop en Desktop heb staan wil ik zo snel mogelijk op de nieuwe externe harde schijf zetten. Of die eerste externe harde schijf van mij nu defect is of een foutmelding geeft op de 1e laptop of Desktop weet ik nu ook niet meer. Met de defecte laptop kon ik toen ook niet veel meer doen. Ik probeer daar de harde schijf van te laten lezen als ik een nieuwe laptop heb.

De consumentenbond heeft mij links gegeven waarin staat dat Restart Systems een oplichter is. https://plus.google.com/117129742873935372504/reviews

Dus na een val van mijn laptop was het van het ene naar het andere mijn laptop niet meer bruikbaar. In Maart heb ik via google op internet veel wijsheden gehaald dat ik heb toegepast waardoor mijn laptop weer optimaal werkt.

Na het indienen van onkosten, die ik met deze laptop heb gehad, bij Nationale Nederlanden kreeg ik vrijdag 17 juni om 19.00 uur een aangetekende brief van Nationale Nederlanden dat ik wordt beëindigd in alle verzekeringen die ik bij Nationale Nederlanden had lopen (Brief in bijlage Nationale Nederlanden beëindiging) In deze brief werd ik beledigd dat ik zou hebben gelogen met het opgeven van de schade die ik met mijn laptop had. Deze brief stonden vol onwaarheden waarop mijn tussenpersoon een bezwaarschrift heeft ingezonden (Brief in bijlage Nationale Nederlanden bezwaarschrift) met een mailwisseling als bewijsmateriaal (Brief in bijlage Restart Systems) Hierop is door Nationale Nederlanden gereageerd en bleef bij zijn standpunt dat we tegenover Nationale Nederlanden hebben gelogen ook al hadden we bewijzen dat dit niet zo is.

Dit alles hebben we te danken aan die computerhersteller Restart Systems. Die heeft de verzekering veel onwaarheden vermeld nadat Nationale Nederlanden informatie bij hem inwon. Omdat ik Restart Systems niet dat bedrag betaalde waarnaar hij mij vroeg snapt u wel dat hij tegenover Nationale Nederlanden zoveel mogelijk onwaarheden heeft gezegd waardoor wij nu onze verzekering kwijt zijn.

Om mij nu toch te verzekeren ben ik opgegeven bij Realto (waar alle criminele zich 10 jaar kunnen verzekeren). De premie is nu wel ver vierdubbeld want je schadevrije jaren van de auto worden teruggezet op 0 en andere verzekeringen zijn 3 keer zo duur. Als ik hier 10 jaar moet blijven verzekeren ben ik in 5 jaar door al mijn spaarcenten. Ik heb ook maar een hongerloontje van de W.A.O. en mijn vrouw bij een Callcenter.

Mijn schadevergoeding van mijn laptop kan ik nu wel vergeten. Ik moet nu meer betalen als dat wat ik had kunnen ontvangen van mijn verzekering.

Nu trekt mijn tussenpersoon zich ook nog eens terug omdat zij niets meer voor ons kunnen betekenen en we kunnen zelf geen nieuwe verzekering afsluiten omdat we bij Nationale Nederlanden zijn verwijderd uit hun verzekeringen. Bij aanmelding van nieuwe verzekeringen bij een andere verzekeringsmaatschappij wordt als laatste vraag gesteld wat de reden is bij de voormalige verzekeringsmaatschappij de verzekeringen te hebben opgezegd. Dan weet u wel hoe laat het is want dan komen we bij die verzekeringsmaatschappij niet in aanmerking. We kunnen hierop wel dingen zeggen die niet waar zijn maar daar kom je ook niet verder mee.

Ik heb uit de polisvoorwaarden van Nationale Nederlanden artikel 8.4 doorgenomen. Hierin word gezegd dat een verzekering die is opgenomen in het ZekerheidsPakket Particulieren eindigt door ontbinding als u bent tekortschoten in uw verplichtingen. a) Als u of de verzekerde ons opzettelijk heeft misleid of dat heeft geprobeerd.

Niet één verzekering (Inboedelverzekering) uit het ZekerheidsPakket Particulieren is ontbonden maar ook de Autoverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering en Woonhuisverzekering.

Daarnaast wordt in de polisvoorwaarden niet vermeld dat dit onmiddellijk en dan op vrijdagavond 19.00 uur moet plaatsvinden.

Ook wordt er in dit artikel niet gesproken over opname in het landelijke register zodat we geen verzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij kunnen afsluiten.

Nu zijn we met dit alles verder van huis.

ja
door janf43 - Jan 17, 2017 om 16:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

Had u een verzekering tegen oplichting door computerreparateurs? Die verzekering bij RIalto heeft u toch zelf afgesloten en wat houdt die in? Die verzekering kunt u uiteraard volgens de door u aanvaarde voorwaarden opzeggen en naar een andere maatschappij gaan. Maar ik heb zo het idee dat u maar slechts een deel van het verhaal verteld.

tenormin
door tenormin Jan 17, 2017 om 16:31
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, hij moest wel ergens verzekerd zijn, dat kan alleen bij Rialto; naar een andere verzekering zoeken heeft geen zin: niemand neemt @marcel43 zomaar aan. ;-)

ja
door janf43 Jan 17, 2017 om 19:02
733 Antwoorden / 0 Vragen

een verplichte verzekering voor computers?

hansje klein
door hansje klein - Jan 17, 2017 om 16:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Geen enkele (zorg-)verzekeraar gooit zomaar een klant uit het systeem.......

Wanneer een verzekerde (we is dus meer dan één verzekerde) aangemerkt is voor fraude of betalingsachterstand wordt dit ook aan het CIS (Centrale Informatie Systeem gemeld). Opnieuw een verzekering willen afsluiten gaat daarna voor enige tijd uitsluitend via Rialto. Bent u zich van geen frauduleuze handelingen/betalingsachterstand bewust, kunt u de NN resp. CIS om meer achtergrondinformatie vragen  HIER

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2017 om 16:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je wordt nooit 'zomaar' uit een verzekering gegooid. Ongetwijfeld heeft NN je medegedeeld wat de reden hiervan was.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 17, 2017 om 16:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als ik het zo lees heeft de computer reparateur een factuur verstrekt waar NN meer dan alleen twijfels bij had en daarom ts heeft geroyeerd.

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2017 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In dit topic lees ik dat je fan toen al kapot was. Niet zo vreemd, want die laptop is al jaren oud. Daar praat je helemaal niet over gevallen zijn. https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/mijn-computer-geeft-met-opstarten-fan-error?id=579667

Het is me niet duidelijk wat je claim was bij de verzekeraar. Een 4/5 jaar oude laptop is helemaal niks meer waard.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 17, 2017 om 17:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Goed gevonden, geeft andere kijk op topic.

tenormin
door tenormin Jan 17, 2017 om 17:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Op 4 maanden na bijna 2 jaar geleden. Maar goed, hij geeft toe dat het een oudje was/is. Inderdaad, goed gevonden, Carola.

ma
door marcel43 Jan 17, 2017 om 18:28
35 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb destijds een vraag gesteld over fan-error die ik met de Lenovo laptop had. In die vraag had ik inderdaad niets vermeld over die val met epileptisch insult. Na veel onderzoek op internet werk ik weer gewoon met deze laptop. Hoe oud de laptop ook mag zijn. Ik heb nog een oudere IBM laptop uit 1999 waarmee ik soms nog mee werk. Het heeft niet meer de snelheid. Ik zit nu dus niet met die laptop maar met mijn verzekering.

marita5
door marita5 - Jan 17, 2017 om 17:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marcel43  ,

Komt mij zeer ongeloofwaardig over , dat u uit de verzekering bent gegooid, door oplichting van een computerreparateur  .

Dit zijn redenen waardoor u niet meer bij een reguliere maatschappij terecht kan , en waarvoor u nu bij Rialto bent verzekerd .

  • Veel schade’s hebben gereden of veroorzaakt
  • Achterstand hebben met de premie betaling
  • Strafrechtelijk zijn veroordeeld
  • Rijontzegging hebben gehad
  • Fraude hebben gepleegd

diumenge
door diumenge - Jan 17, 2017 om 17:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb dat enorme lange verhaal van 17 jan. 2017 om 16:47 half doorgelezen, en het is toch zo logisch als wat dat je een slechte reparatie / oplichting door een computerreparateur niet kan claimen bij je verzekering? Zelfs als het allemaal waar is wat u schrijft, dan kan je dat niet zomaar claimen, behalve als je erg creatief wordt. En tja, dan kunnen ze je uit de verzekering gooien.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2017 om 17:27
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Om 16:47 uur doet u, Marcel43, in een reactie alles uit de doeken. Begrijp nu wel waarom het topic kort en bondig is, maar iets meer had u wel mogen toelichten, uiteraard niet zo uitgebreid als uw reactie van 16:47. Hoe sneu ook, er is helemaal, in mijn opinie dan, iets meer aan te doen. En uiteraard, dat is mensen eigen, gaat die 'reparateur' geen eerlijk verhaal vertellen, als hij door NN is benaderd over de hoed en de rand.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is wel een hele roman die u schrijft, maar waar het nu echt om gaat vermeldt u niet. U had schade aan uw computer door een val. Blijkbaar hebt u die schade bij NN geclaimd. Had u dan een all-risk dekking op uw inboedelverzekering? Want een val is op een normale inboedelverzekering niet gedekt. Of had u een aparte verzekering voor de computer? En wat voor bedrag hebt u nu geclaimd bij NN? Als dat meer is dan die € 150 zit u al fout.

En u schrijft dat u in juni van NN die brief kreeg terwijl u op 11 december de laptop terughad. Wanneer heeft u die claim ingediend bij NN? En NN moet toch wel wat meer schrijven dan dat u gelogen zou hebben. Gelogen waarover?

En ja, als NN dat vaststelt, beëindigen zij per omgaande alle verzekeringen die hij hen lopen met directe ingang.

Maar het enige dat u verplicht bent te verzekeren is uw auto, en daar moet u voor bij Rialto zijn.

Edit. Ik lees nu ook uw oude verhaal. Dus dat die laptop al niet goed werkte. En ja, dan een val claimen, als dat gedekt zou zijn, is fraude met alle ellende tot gevolg.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Inderdaad, een verzekeringsmaatschappij kan een verzekering beëindigen na teveel claims.

Cookies
door Cookies Jan 17, 2017 om 18:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bedankt voor de bevestiging. 1x in 30 jaar is toch hopelijk niet teveel?;-))

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2017 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee hoor, dan krijgt u juist een lintje als goede klant.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar geef nou eens antwoord hoeveel u geclaimd hebt en op welke verzekering.

ph
door philip36 - Jan 17, 2017 om 20:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft die externe hd welke niet meer te benaderen is

Externe hd crash
Twee week geleden kocht ik een externe harde schijf van 1,5 TB. Alle gegevens er keurig op gezet. Werkte prima. Ik kon al mijn bestanden benaderen; MKV-bestanden ook via de smart-TV. Dat alles tot afgelopen weekend. De computer herkent de externe harde schijf nu niet meer en wil dat de boel wordt geformatteerd. Dat doe ik dus nog maar even niet, want dan ben ik volgens mij alle gegevens kwijt. Hoe krijg ik de gegevens van deze externe harde schijf terug?

FAQman
Hier moet duidelijk de partitievan de externe harde schijf worden hersteld. Wat hier aan de hand is, dat kan gebeuren als u onder anderen een 'nog bezig zijnde' externe harde schijf te snel uit een USB-poort trekt. Weet u nog: "Hardware veilig verwijderen in het Systeemvak?" Enfin, dat is mosterd na de maaltijd… Uw FAQman noemt twee tools die u kunnen en zullen helpen:

(1) 'EaseUS Partition Recovery Wizard' (= 'www.easeus.compartition-recovery') en
(2) 'Active@ Partition Recovery' (= 'www.partition-recovery.com').

En houdt u deze utilities vooral blijvend genstalleerd op uw PC. Voor een volgende keer natuurlijk!

bron faqman computeridee

ha
door halex - Jan 17, 2017 om 22:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Na het indienen van onkosten, die ik met deze laptop heb gehad, bij Nationale Nederlanden

Welke onkosten hebt u ingediend? Als u € 150 hebt geclaimd voor een vijf jaar oude laptop, dan hebt u inderdaad geprobeerd de verzekering te misleiden. Overigens vind ik het wel opvallend dat u direct na één zo'n misleidende claim al uit de verzekering gezet bent. U hebt niet eerder problemen gehad met NN?